26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

Turkcell, lifecell ile mobil iletişimi ‘data’ya taşıdı

Turkcell, KKTC’de lifecell markasıyla yeni bir dönemi başlatıyor. Dünyanın ilk data bazlı operatörü lifecell’le ses ve SMS dataya taşınıyor. Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, yeni uygulamayı 2017’de Türkiye’de de başlatacaklarını söyledi.

YELDA ŞUMNULU29 Kasım 2016 Salı 07:00 - Güncelleme:
Turkcell, lifecell ile mobil iletişimi ‘data’ya taşıdı

Turkcell mobil iletişimde taşları yerinden oynatacak bir karara imza attı. Kuzey Kıbrıs Turkcell’in dijital markası olarak konumlanan lifecell, tüm haberleşmenin mobil internet paketi üzerinden gerçekleştirildiği dünyada bir ilk olma özelliği taşıyor. Böylece dünyada ilk kez ses ve SMS ‘data’ya taşındı. Uygulamanın en büyük özelliklerinden birinin BİP üzerinden sabit ve mobil telefonlara arama yapılabilmesi olduğunu söyleyen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu “lifecell aboneleri için Turkcell’in yerli kaynaklarla geliştirdiği bu çözüm, mobil iletişimde bir devrimdir. Bu uygulamayı 2017’de Türkiye’de başlatmayı hedefliyoruz” dedi. Terzioğlu, Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen çözümün dünyadaki diğer telekomünikasyon şirketlerine örnek oluşturacağını söyledi. BiP ile Türkiye’den ilk kez küresel bir uygulamayı dünyanın hizmetine sunduklarını belirten Kaan Terzioğlu “Yeni dijital markamız lifecell ile yine bir ilke imza atıyoruz. lifecell sadece data üzerine kurulu, deneyimi ön plana çıkaran bir operatör. Hedefimiz 100 milyon aboneye sahip bölgesel bir oyuncu olarak liderliğimizi netleştirmek. Bu yolculuğun en önemli amaçlarından biri de teknoloji odaklı şebeke operatörü olmaktan hizmet odaklı bir deneyim sağlayıcısı olmaya geçiş. Hem uluslararası operasyonlarımızın markası hem de KKTC’deki dijital markamız olan lifecell de bu yolculukta attığımız en önemli adımlardan biri. Sadece data paketi ile tüm iletişim ihtiyacını karşılayacak bu yeniliği lifecell markası ile önümüzdeki yıl Türkiye’de devreye almayı hedefliyoruz. Kıbrıs’ta başlattığımız bu yeniliği iştiraklerimizle dünyaya yayacağız” diye konuştu.  

DÜNYAYA YAYILACAK

Kaan Terzioğlu, Turkcell’in yurt dışındaki iştiraklerini marka bütünleşmesi stratejisi çerçevesinde tek marka altında toplamaya başladıklarını ifade ederek, “Önce Ukrayna’daki iştirakimiz life:)’ı, lifecell markasına dönüştürdük. Şimdi de lifecell’i Kuzey Kıbrıs Turkcell’in dijital alt markası olarak konumladık. lifecell Kuzey Kıbrıs’ta sadece data ile hizmet verecek. Diğer yurt dışı iştiraklerimizde de lifecell’i aynı şekilde konumlamayı hedefliyoruz” diye konuştu. 

ARAMALAR BİP ÜZERİNDEN

lifecell abonelerinin sadece mobil internet paketleri ile tüm iletişim ihtiyaçlarını karşılayabileceklerini söyleyen Terzioğlu, şunları söyledi: “Aboneler BiP üzerinden anlık mesajlaşacak, görüntülü konuşacak. Karşı taraf BiP kullanmasa bile sorun yaşamayacak. Çünkü BiP üzerinden hem sabit numaraları hem de GSM numaralarını arayabilecek. Bu uygulama sayesinde akıllı olmayan telefonlar bile BiP üzerinden aranabilir hale geldi. lifecell’liler fizy’den müzik dinleyecek, Turkcell TV+’dan istedikleri TV kanalı ve filmi istedikleri yerde izleyebilecek. lifebox ile tüm dosyalarını bulutta depolayabilecek. Bu çözüm tamamıyla Turkcell’de çalışan Türk mühendisleri tarafından geliştirildi.”

İlk adım Kıbrıs’ta atıldı

Telekomünikasyon şirketlerinin geleceğinin data ile olacağını anlatan Terzioğlu “3. çeyrekte mobil data gelirimiz geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 97 artarak 1.4 milyar TL’ye çıktı. 4.5G abone sayımız 20 milyonu aştı. Turkcell’in toplam internet trafiğinin yüzde 25’i 4.5G şebekemizden sağlanıyor. Şebekemizdeki kişi başına data kullanımı yüzde 59 artışla 2.6 GB’ye çıktı. Mobil internet ve uygulamaların kullanımı hızla artıyor. Küresel uygulamalarımıza olan talep de bunu açıkça gösteriyor. BiP’in indirilme sayısı yaklaşık 11 milyon, lifecell içinde de yer alan diğer uygulamalarımızdan fizy yaklaşık 7.5 milyon, lifebox 3.5 milyon ve Turkcell TV+ ise yaklaşık 2.5 milyon kez indirildi. Bu yoğun talep ve gelişmeler bizi mobil interneti daha da etkin kullanacak çözümler geliştirmeye yönlendiriyor. Bunun ilk adımını da Kuzey Kıbrıs’ta lifecell markamızla attık” dedi.

BİR HAFTADA 1.000 ABONE

Sadece mobil internet üzerinden tüm haberleşme ihtiyaçlarını karşılayan bu çözümün mobil haberleşmede yeni bir çığır açtığına dikkat çeken Kuzey Kıbrıs Turkcell Genel Müdürü İsmet Yazıcı ise “Değişim başlıyor ve yeni bir dünya doğuyor diyerek KKTC’de dijital markamız lifecell’i bir hafta önce hayata geçirdik. Adada yeni markamıza olan yoğun ilgi bizi memnun ediyor. Bir hafta gibi kısa bir sürede bin aboneye ulaştık” dedi.