20 Nisan 2024 Cumartesi / 12 Sevval 1445

Turkcell’in 2018 hedefi telekomda liderlik

Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, üç yılda Türkiye ekonomisi, telekom sektörü Turkcell’in yükselişinin yaşanacağını belirterek, “2018’de lider olacağız” dedi.

Yener Yalçın17 Kasım 2015 Salı 07:00 - Güncelleme:
Turkcell’in 2018 hedefi telekomda liderlik

Turkcell’in New York Borsası’na (NYSE) kote olmasının 15. yılı nedeniyle eylül ayında gittiğimiz New York’ta Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, hedeflerinin telekom pazarında bir numara olmayı açıklamış ancak bununla ilgili bir zamanlama vermemişti. Gazetelerin ekonomi müdürleriyle yaklaşık 2.5 ay sonra tekrar bir araya gelen Terzioğlu, liderlik hedefinde zamanı açıkladı: 2018. Terzioğlu, Turkcell’in üç yıllık hedefini açıklarken de Türkiye’nin önümüzdeki yılda üç önemli yükselişe şahitlik edeceğini söyledi. Bunlardan ilki Türkiye ekonomisi. Diğerleri ise telekomünikasyon sektörü ve Turkcell’in yükselişi. Turkcell’in önümüzdeki 3 yılda yıllık yüzde 10-14 gelir büyümesini yakalayacağını kaydeden Terzioğlu “Hedefimiz, mobil iletişim pazarının açık ara lideri olan Turkcell’i 2018’in sonunda toplam telekom pazarında da liderliğe yükseltmek” dedi.

YÜZDE 40 PAZAR PAYI

Terzioğlu, büyüme planlarını da data hizmetlerinde güçlü büyüme, faturalı müşteri oranında artış ve yurtdışı satın almalar üzerine kurduklarını anlattı. Kaan Terzioğlu “Turkcell temel strateji olarak entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri şirketi olarak Türkiye’de bir numara olmak istiyor. Şu anda toplam teknoloji hizmetleri alanında yüzde 36 pazar payımız var” dedi. Hedeflerinin üç yıl içinde pazar payında yüzde 40’lar seviyesine gelmek olduğunu söyleyen Terzioğlu’nun verdiği bilgiye göre, entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri pazarında Türk Telekom yüzde 43.3 payla ilk sırada, yüzde 36 ile Turkcell ikinci sırada ve yüzde 20.7 ile Vodafone üçüncü sırada yer alıyor.

NOTUMUZ: YATIRIM YAPILABİLİR

Turkcell’i pazar liderliğine taşıyacak itici güçlerin, her yıl yüzde 25’in üzerinde büyüyen data gelirleri ile yüzde 30’un üzerinde büyümesi öngörülen Akıllı Depo, Turkcell TV+ Turkcell Müzik ve BİP gibi servisler olacağını belirten Terzioğlu, faturalı müşteri oranının yüzde 47’den 60’a çıkarılması hedefinin de bu kapsamda olduğunu söyledi. Terzioğlu, bu hedefleri Türkiye GSYH’sında yüzde 3.5 büyüme öngörüsüyle yaptıklarını belirtti. Terzioğlu, şu anda Turkcell’in gelirlerinin yüzde 91’inin Türkiye’den geldiğini belirterek, inorganik büyüme ile bu oranın yüzde 60’a inebileceğini söyledi. Turkcell’in yeni vizyonu ve bu kapsamda atılan stratejik adımların piyasalarda da karşılığını bulduğuna dikkat çeken Terzioğlu “Rekor denebilecek kadar kısa bir sürede dünyanın önde gelen 3 büyük kredi derecelendirme kuruluşundan da ‘yatırım yapılabilir’ notu aldık” diye konuştu.

SATIN ALMALARA AÇIĞIZ

Kaan Terzioğlu, şirketin 3 yıllık hedeflerini açıkladığı toplantıda, Turkcell’in bölgedeki kültür, pazar ve gelişmişlik açısından Türkiye’ye benzeyen ülkelerdeki şirketleri bulup bölgesel olarak güçlenmek istediğini belirti. Terzioğlu “Turkcell önümüzdeki dönemde Orta Asya, Balkanlar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki fırsatları sürekli değerlendiriyor olacak” dedi. Terzioğlu “Turkcell’in Fintur’da kalan hisselerin alımı için danışman seçimi finalize oldu, iki kuruluşla çalışacağız” diye konuştu. Terzioğlu ayrıca, kuracakları tüketici finansmanı şirketinin lisansının alındığını, büyük ihtimalle ocak ayında faaliyete geçeceğini söyledi.

BOTSVANA’DAN BİLE ‘BİP’LİYORLAR

TURKCELL’İN yeni nesil anlık mesajlaşma uygulaması ‘BİP’ konusuna da değinen Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, şunları söyledi: “Güçlü büyümemizde en çok güvendiğimiz ürünlerimizden olan BİP, Avrupa ve dünyadaki emsallerinden birçok ek özelliğiyle ile ayrışıyor. Görüntülü konuşma imkanı sunan BİP aynı zamanda bize özel çıkarmaları ile de mesajlaşmayı daha eğlenceli hale getiriyor. Şu anda 160’ın üzerinde ülkede indirilen BİP’in Botsvana’dan bile indirildiğini tespit ettik. Türkiye’de şu ana kadar 2.6 milyon kullanıcı tarafından indirilen BİP’in kullanıcılarının yüzde 41’i diğer operatörlerin abonesi.” Terzioğlu, Turkcell Müzik’te yıllık 200 milyon olan dinleme sayısının 2018 sonunda 800 milyona ulaşacağıın da söyledi.

4.5G İLE VERİ KULLANIMI 6 KAT ARTACAK

Terzioğlu’nun öngörülerine göre 4.5G’nin de devreye girmesi ve 4.5G uyumlu cihazların oranının 2018’de yüzde 55’e ulaşacak olması sebebiyle Turkcell abonelerinin mobil data kullanımı bugüne göre 6 kat daha fazla olacak. Akıllı telefona sahip Turkcell abonelerinin yüzde 49 olan oranı da 2018’de yüzde 70’e, yüzde 47 olan faturalı müşteri oranı ise yüzde 60’a yükselecek. ‘Dörtlü oyun’ olarak adlandırılan mobil ve sabit ses, internet ve TV’nin birlikte satışının yüzde 10 olan oranı ise yüzde 30’a çıkacak. Terzioğlu’nun verdiği bilgiye göre Turkcell tarafından Gebze’de yapımı süren veri merkezinin bu yıl 7.500 metrekarelik bölümü hizmete girecek. 2018 sonunda 30 bin metrekare kapalı alana ulaşacak.