11 Mayıs 2024 Cumartesi / 4 Zilkade 1445

Türkiye markasını markaların şahı yapmalıyız

Marka Türkiye konferansında konuşan Ekonomi Bakanı Zeybekci “Ülkeniz marka değilse o ülkeden marka çıkaramazsınız” dedi. TİM Başkanı Büyükekşi de “Türkiye markasını markaların şahı yapmak zorundayız” diye çağrı yaptı.

27 Mayıs 2017 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
Türkiye markasını markaların şahı yapmalıyız

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi “Türkiye markası, tüm diğer markalarımızın başarıları üzerinde yükselmeli” dedi. Büyükekşi, Ekonomi Bakanlığı tarafından TİM’in organizasyonuyla düzenlenen Marka Türkiye Konferansı’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin tüm insanlığa kattığı değeri artırması için yola çıktıklarını, 2023 hedeflerinin bu sözün ilk durağı olduğunu söyledi. 

7 ÜLKEDE İMAJ ÇALIŞMASI

Mehmet Büyükekşi, Türkiye markasını ‘markaların şahı’ yapmak zorunda olduklarını vurgulayarak, “Türkiye markası, tüm diğer markalarımızın başarıları üzerinde yükselmeli. Çünkü yarattığı ivme ve destekle diğer markalarımızın yükselişine en büyük desteği verecek olan da Türkiye markası olacaktır” diye konuştu.      

Ekonomi Bakanlığı liderliğinde Türkiye markası çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürdüklerini belirten Büyükekşi, “Maalesef son dönemde ülkemize yönelik kara propaganda çalışmalarına şahit olduk. Biz de ülkemize ilişkin algıyı pozitife çevirebilmek adına Ekonomi Bakanlığımızın liderliğinde 7 ülkede Türkiye İmaj Kampanyası çalışmaları yürütüyoruz” dedi. Türkiye markası ile birlikte yurt dışı bilinirliği yüksek markalar çıkarmak amacıyla Turquality çalışmalarını yürüttüklerini anlatan Büyükekşi “Ülke olarak dünya çapında markalar çıkarmamız elbette çok önemli” diye konuştu. Konferansta konuşan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci de “Turquality markasının sadece 2017 bütçesi 700 milyon TL’ye yakın. Bu rakam sadece markalaşma ve marka desteği için az bir rakam değil. Marka tasarlamak, markaları ele geçirmek yolunda desteklerimiz sürüyor ve sürecek... Ülkeniz marka değilse o ülkeden marka çıkaramazsınız. Ülkenin topyekün marka olması lazım” diye konuştu.      

BÜYÜME % 4’Ü GEÇER

Ekonomi Bakanı Zeybekci “İlk çeyrek büyüme rakamları geldiğinde ihracatın büyümeye yüzde 1.5’in üzerinde net katkı verdiğini ve birinci çeyrekte büyümemizin yüzde 4’ün üzerinde olduğunu göreceğiz. Yıl sonu ile orta vadeli programdaki yüzde 4.4’lük büyümemizin daha üzerinde bir büyüme elde edeceğiz. Yıl sonu itibarıyla orta vadeli programdaki 153 milyar dolarlık ihracat rakamını 155 milyar doların üzerine çıkaracağız” diye konuştu.

Zeybekci: Yerli oto üretimi için uygun ortam var    

Ekonomi Bakanı Zeybekci, toplantı sonrası gazetecilerin sorularını yanıtladı. Zeybekci, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın TOBB üyelerinden istediği yerli otomobil üretimine ilişkin soru üzerine, “Şu anda uygun ortam var gibi... Proje bazlı yatırım teşvik sistemimizin içerisinde yerli otomotivin üretimi için yeterli destek var. Herşeyi pazarlık edebiliriz. Kamu alım garantisini ben çok önemsiyorum” dedi.  Türkiye’de bir taksi tasarımı yapılabileceğini, bunun yerli olarak üretilebileceğini ve bunu destekleyebileceklerini ifade eden Zeybekci, Rekabet Öncesi İş Birliği Desteği’nin, Türkiye’nin kendi devlerini yaratması adına çok önemli olduğunu vurguladı. Kabine değişikliği konusunda ne düşündüğünün sorulması üzerine Zeybekci “Kabine değişikliğinden Türkiye bugüne kadar hep menfaat sağlamıştır. Olmasında bugüne kadar nasıl bir mahsuru olmadıysa bugün de olmaz” dedi.     

‘Türkiye Markasına Değer Katanlar’A Ödül

Konferansta, açılış konuşmalarının ardından “Türkiye Markasına Değer Katanlar ve Turquality” ödül töreni gerçekleştirildi. Ödülleri, sahiplerine Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve TİM Başkanı Büyükekşi sundu. “Bayrak Taşıyıcı Marka Ödülü” Türk Hava Yolları’na (THY), “Tüketici Odaklı Marka Ödülü” Beko’ya, “Dünyaya Tat Katanlar Ödülü” Godiva’ya, “Hedef 2023 Marka Ödülü” Simit Sarayı’na, “Dünyayı Giydirenler Marka Ödülü” LC Waikiki’ye, “Kültürel Başarı Marka Ödülü” Tims Productions’a, “Bir Nefes Sıhhat Marka Ödülü” Acıbadem Sağlık Grubu’na, “B2B Marka Ödülü” Şişecam’a, “Uluslararası İletişim Marka Ödülü” THY’ye, “Yurt Dışında Yerleşik Türk Markası Ödülü” Ziraat Bankası’na, “Eğitimde Başarı Marka Ödülü” Bahçeşehir Üniversitesi’ne, “Katma Değer Üreten Marka Ödülü” VSY Biyoteknoloji ve İlaç Sanayi’ye, “En Çok Markalı İhracat Yapan Firma Ödülü” Ford’a verildi.  Turquality ödüllerine ise Beko, CMS Jant ve KordSA layık görüldü.  “Sportif Başarı Marka Ödülü” Vakıfbank Spor Kulübü Kadın Voleybol Takımı’na verildi. Ödülü almak üzere sahneye çıkan voleybolcular ve takımın yöneticileri, katılımcılardan büyük alkış aldı.