26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

'Türkiye tesettür giyim modasında dünya lideri'

Modanın kalbi İtalya olarak bilinse de, tesettür giyim modasını dünyada Türkiye yönlendiriyor. Türkiye’den 22 ülkeye tesettür giyim ihraç eden Zühre Pardesü Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Yazıcıoğlu “Türkiye tesettür giyimde ürün kalitesi, çeşitliliği ve tasarımlarıyla dünyada lider konumda. Avrupa’daki Müslümanlar Türkiye’den giyiniyor” dedi.

KAAN ZENGİNLİ19 Haziran 2017 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
'Türkiye tesettür giyim modasında dünya lideri'

Türkiye, hızlı teslimat, ürün kalitesi, uygun fiyatları ve küçük sipariş alabilme potansiyeli ile tekstil sektöründe İtalya ve Çin’in ardından dünyada üçüncü büyük ülke pozisyonunda yer alıyor. Dünya modasının kalbi olarak bilinen İtalya, köklü markalarının da gücüyle tekstil ihracatında devrilemeyecek bir tahta sahip. Çin ise, uygun iş gücü ve imitasyon üretme durumu nedeniyle sektörün önemli oyuncularından. Türkiye ise tasarım yerine fason üretim ile yıllarca liderliği zorlamış, ancak şampiyonluğa bir türlü adını yazdıramamış bir ülke olarak görülüyor. Ne var ki Türkiye’nin de dünyada yönlendirdiği bir moda akımı var. Bu da ‘Tesettür Giyim… ’ Sektörün en önemli oyuncularından Zühre Pardesü ile Türkiye’nin bu moda akımını nasıl yönettiğini konuştuk. Zühre Pardesü Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Yazıcıoğlu bu konuyla ilgili iddialı konuşuyor: “Türkiye’nin, tesettür giyimde; ürün kalitesi, çeşitliliği ve tasarımlarıyla dünyada lider bir konumda olduğunu söyleyebilirim.” Yazıcıoğlu ayrıca 2004 yılında kuruduğu markası ile 22 ülkeye ihracat da gerçekleştiriyor. Markanın hikayesini röportajımızda okuyalım…

Markanız ne zaman kuruldu ve hangi ürünler üretiyorsunuz?

Zühre Pardesü 2004 yılında İstanbul’da kuruldu. Kendi markamız ve koleksiyonumuzla kadın pardesü, kap ve manto üretimine başlayarak sektöre adım attık. 

Ürün gamı hakkında bilgi verir misiniz? Toplamda kaç çeşit ürün kategoriniz bulunuyor?

Zühre markasıyla kadın dış giyim ürünleri tasarlıyor ve üretiyoruz. Pardesüler, ceketler, manto ve kabanlar koleksiyonumuzun büyük bir kısmını oluşturuyor. Her sezon Zühre için özel olarak hazırlattığımız onlarca kumaş çeşidiyle yüzlerce farklı model tasarlıyoruz. Zühre Accessories da ise çanta ve eşarp koleksiyonumuz ile kadınların şıklığını tamamlayan ürünlere yer verdik. 

Kaç bayiniz var?

Yurtiçinde 350, yurtdışında 120 bayimiz bulunuyor.

Yurt dışı yatırımlarınız devam ediyor mu?

Makedonya - Tetova’da açtığımız mağaza bizim için bir üs niteliğinde. Son bir yılda Kahire, Irak, Ankara, İzmir ve Diyarbakır’da yeni mağazalar açtık. 2017 yılı içerisinde de, Türkiye’de Yozgat, Kayseri ve İstanbul’da hedef kitlemize yakın alışveriş merkezlerinde mağaza açmayı planlıyoruz. Bu açılışlara ek olarak rotamızda Endonezya, Almanya ve Lübnan’da var. Rusya ise çok önem verdiğimiz bir ülke. 

Üretim kapasitenizden bahseder misiniz?

Üretim yapımız oldukça esnek olduğu için piyasadan gelen aylık tepkilere göre düzenleyebiliyoruz. Sezonun yavaş olduğu dönemlerde haftalık 5-6 bin adet üretirken, hızlı dönemlerde 10-15’e çıkabiliyoruz.

700 KİŞİYE İSTİHDAM 

 Zühre bünyesinde kaç kişi çalışıyor?

Şu anda Zühre Genel Merkezimizde, her biri özveriyle çalışan 90’dan fazla personelimiz ile ortak bir hayali paylaşmaktayız. Üretim tarafındaki 25 atölyeyi de bu sayıya dâhil edecek olursak yaklaşık 700 kişilik büyük bir aile olduğumuzu söyleyebilirim.

Tesettür giyimde Türkiye’nin yeri nerede?

Yenilikleri takip edebilmek için, dünyadaki moda fuarlarını sürekli ziyaret ederek tasarımlarımızı güncel tuttuk. Türkiye’nin, tesettür giyimde; ürün kalitesi, çeşitliliği ve tasarımlarıyla dünyada lider bir konumda olduğunu söyleyebilirim. Türkiye’nin tekstilde, İtalya ve Çin arasında bir alanda konumlandığını düşünüyorum. Kendi sektörümüz için (muhafazakâr, tesettür hazır giyim), Türkiye, talep edildiği tüm ülkeler içinde üretim kalitesi, moda takibi ile lider .

Özellikle Avrupa’ya ihracatın sebebi nedir? O ülkelerde muhafazakar giyim ürünleri bulunamadığı için mi?

Müslüman nüfus Avrupa’nın yaklaşık yüzde 7’sini oluşturuyor. Bu popülasyon içinde tüm Müslüman ülkelerden gelenler olduğunu belirtmek gerekir. Muhafazakâr giyim tarzı için kaliteli ve modern tasarımların adresi olarak, Türkiye avantajını kullanıyor. 

AVRUPALI DAHA KISA GİYİNİYOR AFRİKALI İSE KOYU TONLAR İSTİYOR

Avrupa’ya gönderdiğimiz dış giyimdeki ürünlerin boy uzunlukları, Orta Doğu’ya gönderdiklerimize göre daha kısa olabiliyor. Kuzey Afrika ise renk yelpazesinde orta tonları tercih ediyor. İranlı tüketicilerin talepleri kısa ve modern çizgiler. Renkte ise siyah. Orta Asya ülkeleri ise tunik ve gömlek tarzı ürünleri yaz mevsimi için daha çok talep ederlerken, kış mevsiminde kalın kumaştan kabanlar ve mantolar tercih ediliyor. 

HOLLANDA VE YUNANİSTAN’A BAŞÖRTÜSÜ İHRACATI YAPIYOR

Kurulduğumuzda koyduğumuz hedef şuydu; yurt içinde markalaşma süreci devam ederken, ülkemizden aldığımız bu güç ile daha geniş coğrafyalarda kendimizi tanıtmak ve ülke ihracat hedeflerine katkıda bulunmaktı. Şu anda ulaştığımız ülke sayısı 22. Irak, Ürdün, Filistin, Cezayir, Lübnan, Mısır, Çin (Doğu Türkistan), İran, Suudi Arabistan, Kırgızistan, Tacikistan, Fas, Libya, Endonezya, Suriye, Makedonya, Özbekistan, Almanya, Gana, Avusturya, Yunanistan, Hollanda.