26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

Zararına altın 200 bin kişiyi çadıra getirdi

Atasay maliyetine, hatta bazı ürünlerde zararına altın satışı yaptığı Altın Çadırı’nda bugüne kadar 200 bin kişiyi ağırladı. Bu yıl 7’ncisi düzenlenen çadır organizasyona vatandaşlar adeta akın etti. Atasay Kamer “Tayland’dan gelen misafirimiz bile var” dedi.

KAAN ZENGİNLİ5 Aralık 2016 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Zararına altın 200 bin kişiyi çadıra getirdi

Atasay, son 7 yıldır başlattığı Altın Çadırı organizasyonu ile büyük ses getiriyor. Maliyetine, bazı ürünlerde ise zararına satış yapılan çadırın açılmasını vatandaşlar neredeyse dört gözle bekliyor. Düğünlerini bile bu çadırın açılış zamanına göre yapan var. Bugüne kadar 200 bin kişi çadırı ziyaret etmiş. Atasay Mücevherat CEO’su Atasay Kamer ile Atasay’ın gelecek yatırımlarını, hedeflerini ve tabi ki meşhur Altın Çadırı’nı konuştuk...

Atasay’ın sektördeki konumundan bahseder misiniz? 

Atasay Mücevherat olarak Türkiye’de 79 yıllık bir geçmişe sahibiz. Özellikle markalı takı algısının Türkiye’ye yerleşmesinde Atasay’ın tarihi bir rol üstlendiğinin altını çizmek istiyorum. Atasay, kurulduğu günden beri tüketici odaklı ve inovatif çalışmaları ile birçok ilke imza atarak, mücevherat sektörünün Türkiye’deki gelişiminde her zaman öncü bir rol oynamış, sektörümüzdeki değişimin ve gelişimin lokomotif gücü olarak liderliği elinde tutmuştur. 

Uluslararası marka olma yolunda ne gibi adımlar attınız?

Bizim yurtiçi ve yurtdışı mağaza sayılarımızı 10 yıl içinde eşitlemek gibi bir amacımız var. Ancak bu çok hızlı olmuyor. Markalaşma ve mağazacılık yatırımlarının yanı sıra, 2015’te kurumsallaşmamızı yeniden yapılandırmak adına ciddi adımlar attık. Altyapı ve son teknoloji ile desteklenen bu projeler bütünü, kurumun eski alışkanlıklarını kalıcı şekilde değiştirdi. Artık dijital çağa daha uygun hızlı ve akılcı kararlar alıyoruz. Bu kulvarda iddiamızı daha da güçlendireceğiz. Ayrıca kurumsallaşmamızı sağlamlaştırmak için danışmanlıklar da almaya başladık. Yurtdışında bir yatırım yapmadan önce, hedef pazarı doğru analiz edebilen profesyonellerle çalışıyoruz. 

Yıl sonunu rakamsal anlamda nasıl kapatmayı planlıyorsunuz? 

Geçtiğimiz yılı 318 milyon TL ciro ile kapatmıştık. Bu yılın geride kalan dokuz aylık bölümünde de 257 milyon TL’lik ciroya ulaştık.  Ciromuzun yüzde 66’sını altın, yüzde 34’ünü ise pırlanta satışlarından elde ettik.  Şu anda Türkiye’de 44 ilde 142 mağazamız bulunuyor. Ayrıca 206 adet satış noktasında bulunuyoruz. Bayilerimiz ve kendi mağazalarımız dahil olmak üzere toplam 10 bin 297 metrekare alanda satış gerçekleştiriyoruz. Yılsonunda yüzde 14 oranında büyüme ve 155 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.  Biz ekonomimize her zaman güveniyoruz. Global koşullar ve Türkiye’de yaşadığımız darbe girişimine rağmen oldukça başarılı bir yıl geçiriyoruz. 

Gelecek yıl için hedefleriniz neler? 

Gelecek yılın, büyümemizi sürdürülebilir hale getirdiğimiz; gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında mağazalaşma süreçlerimizi artırdığımız bir yıl olmasını öngörüyoruz. Zorlu bir 2016 yılı geçirdik. Gerek yıl ortasında gerek yılsonunda beklenmeyen gelişmeler hem sektörümüzü hem de Türkiye ekonomisini tedirgin etti. Ancak çabuk toparlanabilme becerisi göstermemiz ve piyasalara her yönden verilen olumlu mesajlar, 2017 yılı için umutlarımızı canlı tutmaya yetiyor. Atasay olarak 2017 yılı planlamamızda yüzde 15 oranında bir büyüme öngörüyoruz. uzey Irak, Dubai, Türkmenistan ve Suudi Arabistan geliyor. Avrupa’da arayışlarımız ve araştırmalarımız tüm hızıyla sürüyor. 

Altın Çadırı’ndan bahseder misiniz?

Bu yıl Altın Çadır’ı 7’nci kez gerçekleştiriyoruz. Kendi fabrikamızdaki Altın Çadırı’nın yanı sıra, İstanbul’da Pendik ve Bağdat Caddesi olmak üzere 2 noktada; ayrıca Konya’da olmak üzere 4 farklı alanda Geleneksel Çadır’ımızı kurduk. Pek çok ürünün maliyetine hatta bazı ürünlerin zararına satışa sunuyoruz. Eş zamanlı olarak Pendik Viaport Asia, Konya Valilik Karşısı Atasay Altın Market, Bağdat Caddesi Atasay Mağazası ve altincadir.com adresinde Altın Çadır Günleri’ni gerçekleştireceğiz. 

Çadır’a çevre ve yakın şehirlerden de bir ilgi olduğunu söyleyebilir miyiz?

Elbette. Geçmiş deneyimlerimiz bize artık evlilik tarihlerinin ve hediye alışverişlerinin Altın Çadır Günleri’ne göre belirlendiğini dahi gösterdi. Geçtiğimiz yıllarda İstanbul dışında Çadır’a en büyük ilgiyi gösteren şehirlerin başında Ankara, Eskişehir, Adana, Hatay, Kocaeli, Mersin, Bursa, Antalya, Osmaniye ve Gaziantep geliyordu. Geçtiğimiz yıllarda Almanya, Polonya, Fransa, İsviçre, Tayland ve Ortadoğu’dan ziyaretçilerimizi ağırladık.   

Bu yıl Çadır’da en düşük fiyatlı ürün, 89 TL ile Atasay altın yüzük ürünüyken, çadırın en pahalı ürünü Atasay beş sıra suyolu gerdanlık, 178 bin TL yerine 128 bin TL’ye satışa sunulacak. 

Dört gözle beklenen bir etkinlik oldu

Altın Çadır’ı bugüne kadar toplam kaç kişi ziyaret etti? 

Sektörümüzde yaklaşık 80 yılı geride bırakmak üzereyiz. Bu yıl Atasay Altın Çadır’ı 7’nci kez gerçekleştiriyoruz. Bugüne kadar 200 bin ziyaretçimizi Çadırlarda ağırladık. Ağırladık demeyi uygun buluyorum çünkü saatlerce kuyrukta Çadır’a girmek için sıra bekleyen ziyaretçilerimize bizim de minik ikramlarımız oluyor. Takı sektöründe trendleri belirleyen ve Türkiye’nin Love Brand’i olmuş bir markayız. Atasay’ın yılda 1 kez düzenlediği Geleneksel Altın Çadır Günleri, tüm Türkiye’nin yakından takip ettiği ve dört gözle beklenen bir etkinlik haline geldi.