23 Nisan 2024 Salı / 15 Sevval 1445

Ufak moda butikleri Influencer Marketing ile fark edilebilir mi?

Influencer Marketing için hatrı sayılır pazarlama diyebiliriz. 2006’da hayatımıza giren bu dijital pazarlama terimi ile büyük kitleleri hedeflemek yerine, kitleler üzerinde etkisi daha samimi olan kanaat önderlerine odaklanarak potansiyel müşterilerin oluşması sağlanıyor.

2 Ağustos 2017 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
Ufak moda butikleri Influencer Marketing ile fark edilebilir mi?
Ufak Moda Butikleri Fark Edilmek İçin Ne Yapmalı?
 
Nestacreative,com reklam ajansı Kreatif Direktör’ü Alihan Büker, ufak çaptaki moda butiklerinin bilinme sorunsalını aşmaları için Influencer Marketing yönetiminin etkili olabileceğine değiniyor. Butiklerin Sosyal medya pazarlama stratejilerinin içine  Influencer Marketing yöntemini de eklemelerinin sosyal ağlarda hatrı sayılır bir kitlenin oluşmasına vesile olabileceği gibi hali hazırda potansiyel müşterileri havuzunun oluşmasında da önemli role sahip olduğunu belirtiyor.
 
Nasıl Yapmalı?
Sosyal medyada ki fenomen hesaplarla Influencer’ların farklı olduğunu belirtmekle başlayalım. Fenomen hesaplarda ki yüzbinlik takipçiler Influencer’larda bulunmuyor. Az fakat yayılımı yüksek takipçilere sahip olan Influencer’ların reklam içeriği yayınlama bütçeside fenomen hesaplara göre oldukça düşük. Yeni girişimlerin çok fazla reklam bütçelerinin olmadığıda düşünülürse Influencer’larla çalışmaları daha mantıklı olabilir. Yalnız burada önemli bir nokta var! Ürün ve hizmetinizle birleşebilecek Influencer’larla çalışmanız daha hızlı fark edilmenizi sağlayacaktır. Bir moda butiği sahibinin stil önerileri yapan bir Influencer’la çalışması etki yaratabilir. Diğer türlü sadece etkisi yüksek diye bir Influencer hesabı ile çalışması bütçeyi boşa harcamına gelebilir.
 
 
Dozu Nasıl Olmalı?
 
Bir Influencer’la sürekli çalışmak yerine sektörünüze yakın farklı farklı Influencer’larla çalışmak daha mantıklı ve sesinizi daha geniş kitlerere ulaştırmanızı sağlayacaktır. Bazı Influencer’ların sosyal ağlarda dolaşan ve satın alma niyeti olmayan kullanıcıları da etkileyebildğini de unutmayalım. İşte tam da bu sebepten dolayı farklı farklı Influencer hesaplarla çalışmak mantıklı olabilir. Böylelikle maliyetli bir PR çalışması ve reklam kampayasından elde edebilecek sonuçları şaşırtıcı şekilde organik yoldan akıllıca hazırlanmış kugular ile elde edebilirsiniz. Bir Influencer ile çalışılıp verim alınması halinde olayın dozunu kaçırıp her gün veya haftada 2-3 kez paylaşım yaptırılmamalı. Bu organik ulaşımın önüne geçeceği gibi insanların hızlı şekilde bir şeyleri satmaya çalıştığınızı anlamalarının önünü açacaktır. Aylık 2 veya 3 kurgu ile içinde akıl barındıran içeriklerle potansiyel müşterilerinize merhaba demeyi amaçlayabilirsiniz.
 
Influencer Hesaplar Hangi Ağlarda?
 
Influencer’lar Türkiye’de ağırlıklı olarak başta Instagram, Twitter, Scorp ve Facebook ağlarında yer almaktalar. Abd gibi ülkelerde Pinterest ağı moda pazarlamasında daha çok kullanılsa da ülkemizde ağırlıkla kullanılan bir ağ değil. Bu sebeple Moda butikleri için başta Instagram olmak üzere blogger ve vblogger ile iş birliğine giderek düşük maliyette yükses ses getirecek akıllı kurgular oluşturarak potansiyel müşterilerinin karşısına organik olarak çıkmayı hedefleyebilirler.