27 Nisan 2024 Cumartesi / 19 Sevval 1445

Kişiler bizi iyi fotoğrafçı yapmaz

Fotoğrafın ustalarından Gültekin Çizgen meslekte 58. yılını iki sergiyle kutluyor. Türkiye’nin ilk ‘yorumlu’ sergisinde meslektaşları, usta sanatçının çalışmalarını değerlendiriyor.

Bedir Acar24 Ekim 2016 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Kişiler bizi iyi fotoğrafçı yapmaz

Gültekin Çizgen ismi fotoğraf sanatında aynı zamanda bir saygınlık demek; 1960’lardan başlayarak Türk fotoğrafçılığının gelişmesine katkıda bulundu. Ressam Abdullah Çizgen’in oğlu olan Gültekin Çizgen 1940’da İstanbul’da doğdu. İlk sergisini 1961’de açtı. O zamandan bu yana kişisel ve karma 60’tan fazla sergiye imza attı. Sanatın diğer alanlarıyla da ilgilenen Çizgen roman yazıyor, resim yapıyor. Aynı zamanda cam sanatında Türkiye’de önde gelen isimlerden...

KLİŞE İLE YOL ALINMAZ

‘Herkesin defalarca çektiği klişe fotoğrafları bir de ben çekeyim düşüncesi sizi daha iyi bir fotoğrafçı yapmaz. Daha farklı nasıl yapabilirim sorusunun peşine düşmelisiniz’ diyen Usta fotoğrafçı bugünlerde iki sergiyle gündemde. Meslek yaşamında 58. yılını kutlayan ustanın ‘Anbean’ ve ‘Hazerfen’ isimli retrospektif sergileri Kadırga’daki İstanbul Fotoğraf Müzesi’nde başladı. 15 Ocak’a 2017 tarihine kadar da devam edecek.

84 FOTOĞRAFÇI YAZDI

‘Anbean’ isimli fotoğraf sergisinde, sanatçının 1958-2016 yılları arasındaki fotoğraflarından bazıları Türkiye’nin önde gelen 84 fotoğraf sanatçısı tarafından yorumlanıyor. Türkiye’de bir ilk olan yorumlu fotoğraf sergisi, sanatseverlere farklı bir deneyim yaşatmaya hazırlanıyor.

Fotoğrafı kültürün izdüşümü olarak değerlendiren Çizgen’in bir diğer sergisi ‘Hezarfen Çizgen’ ise dijital illüstrasyonları, fotografik çalışmaları, cam işleri, cam heykelleri ve hatları içeriyor.

Son bir not: Sergilerin albümleriyle birlikte fotoğraf yazarı Tekin Ertuğ’un ‘’Işıkla Resmedenler’’ serisi için hazırladığı Gültekin Çizgen kitabı da sanatseverlerin beğenisine sunuluyor.

Huzur Üsküp’te

İstanbul Devlet Tiyatrosunun “Huzur” adlı oyunu, Makedonya’nın başkenti Üsküp’te sahnelendi. Başkentteki Makedonya Ulusal Tiyatro Sahnesi’nde gösterilen oyuna Üsküplüler yoğun ilgi gösterdi.  Ahmet Hamdi Tanpınar’ın aynı isimli romanından esinlenerek Kenan Işık tarafından oyunlaştırılan “Huzur”u Nurullah Tuncer yönetiyor. Huzur, Mümtaz isimli karakter üzerinden hayatın sorgulandığı bir eser.

Pastelden minyatüre

Mebruke Tuncel’in ‘1 Konu 3 Teknik’ isimli, ana teması “Yaşamdan Kesitler” olan, pastel, minyatür ve sumi-e gibi üç farklı tekniğini kullanarak yorumladığı çalışmalardan oluşan sergisi, Kadıköy Belediyesi Caddebostan Kültür Merkezi 4. Kat Fuaye Alanı’nda açıldı. Tuncel’in resimlerinde zambaklar, erguvanlar, Mesnevi’nin bir şiirindeki “Hamdım, Oldum, Yandım” mısrasına gönderme yapan narçiçekleri; ünü dünyaya yayılan İstanbul kedileri; doğa ve mimari peyzajları izleyiciye sunuluyor. Sergi 31 Ekim’e kadar görülebilir.