26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

Efsaneler ölmez şekil değiştirir

Bir Amerikan efsanesi olan Ford Mustang’in 2.3 litrelik, 317 beygir güç üreten yeni neslini test ettik. Seri üretimi 53 yıldır aralıksız devam eden efsanenin 6’ıncı versiyonu, 1964’ten sonra piyasaya sürülen en iyi model olmuş.

Kaan ZENGİNLİ19 Eylül 2016 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Efsaneler ölmez şekil değiştirir

Bu hafta bir Amerikan efsanesi Ford Mustang’in 6’ıncı neslini sizler için test ederek yazıya dökmeye çalışacağım.1964 yılında gösterimi yapılan James Bond Goldfinger (Altın parmak) filmiyle hayatımıza giren Ford Mustang’in kısmen hem hikayesini hem de sürüş deneyimlerimi paylaşacağım. 2 yıl önce dünya lansmanı için gittiğim Münih’te ilk kez gördüğüm yeni Mustang için“1964’ten sonra üretilen en yakışıklı Mustang” dediğimi hatırlıyorum... Bu canavar, geçtiğimiz haftalarda 5 gün kadar misafirim oldu. Önden bakıldığında yeni Mustang’in alışılmış ‘köpek balığı’ formundan pek dışarı çıkmadığını fark ediyorsunuz. Geniş hava girişli panjurunun ortasında dörtnala koşan Mustang logosu, şişkin kaput ve çekik ön farlar, otomobile agresif bir görünüm kazandırıyor. Çıtasız camlar, çift egzoz çıkışı, 3 şerit halinde sağda ve solda bulunan arka stoplar, 1964 yılından bu yana aynı formatta devam ediyor. Kısaca efsane Mustang, sadece günümüze uyarlanmış.

5.0 GT’Yİ ARATMIYOR

Benim test ettiğim turbo beslemeli, benzinli 2.3 litre Ecoboost motorlu Mustang, 317 beygir güç, 432 NM tork üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzıman bulunan otomobil, 5.0 GT versiyonunu neredeyse aratmıyor. Arkadan itişli performans ise drift için oldukçu uygun.

12.3 LİTRE YAKIT TÜKETİMİ

Verimli motoru ile yakıt tüketiminde oldukça cimri olan Mustang ile 5 gün içinde 200 kilometreye yakın yol yaptım. Fabrika verilerinde 100 kilometre’de 9.9 litre tüketim gösterirken, ben ortalama 12.2 litre tüketim rakamlarını gördüm. Ancak İstanbul trafiği ve altınızda bulunan otomobilin sizi sürekli dürtmesi nedeniyle ayağımı gazdan çekmediğim düşünülürse bu rakamların bile performansa göre gayet iyi olduğunu söyleyebilirim.

Bunları biliyor musunuz?

Henry Ford’un şaşırtıcı cevabı:

Şirket yönetimi, Henry Ford’a Mustang üretme teklifini defalarca götürmüşler, ancak her defasında reddedilmiş. Tekliflerinde ısrar eden yetkililerin çabaları sonucunda, nihayet ikna olan Henry Ford; Mustang’ın satış sayısını gördüğünde epey hoşnut olmuş ve daha önce reddettiği için büyük pişmanlık duymuş.

İlk satışta rekor:

Piyasaya sürüldüğü ilk gün 22 bin adet satılan Mustang rekor kırmış.

İlk Mustang’a ne oldu:

Üretilen ilk Mustang’ın Kanadalı bir uçak pilotu olan Stanley Tucker’e satılmış olduğu söylenmektedir. Bununla birlikte, Gail Wise isimli bir kadın; üretilen ilk Mustang’in kendisinde olduğunu öne sürmüştür.

Yıllardır süren üretim: Ford Mustang’ın ilk kez piyasaya sürülmesinden bu yana yarım asırdan fazla zaman geçmiş olmasına rağmen, Mustang otomobilleri hiç ara verilmeden üretilmeye devam etmiştir.

NASIL YANİ... KONFOR MU?

Gelelim Mustang’in konfor ve iç dizaynına... Öncelikle böylesine bir spor otomobilden bu kadar konfor alacağımı düşünmezdim. Bilindiği üzere bu segmentteki otomobillerde sert süspansiyon ve sert direksiyon olmasa olmazdır. Kısacası pek de konforlu sürüş aramak yersiz olur. Bu konuda Ford mühendislerini tebrik etmek lazım ki, Mustang cidden oldukça konforlu bir otomobil olmuş. 2+2 kişilik olan otomobilde arka koltukla doğal olarak çok rahat değil, ayrıca 408 litrelik bagaj hacmi de yeterli...

KOLTUK SOĞUTMA ÖNEMLİ TABİ...

Mustang’in iç dizaynı etkileyici. Yumuşak plastiğin ve deri kaplama parçaların ağırlıklı olduğu görülüyor. Ancak alüminyum görünümlü hava çıkışlarının olduğu bölge içime sinmedi. Gösterge panellerinde de klasiği bozmaya çalışmışlar, halen mil göstergelerini görmek mümkün. Beni iç tarafta en çok etkileyen ise koltuk soğutma oldu. Sıcak yaz günlerinde, deri koltuklardan müzdarip biri olarak, bu özellik Mustang kullanıcılarını memnun edecektir.