27 Nisan 2024 Cumartesi / 19 Sevval 1445

‘Motor güvensiz algısı değişirse yatırım yaparız'

Honda, 1999 yılında motosiklet üretimini durduğu Türkiye’ye yeniden dönüş sinyali verdi. Markanın yöneticileri, pazarın daha büyümesi ve ‘motosiklet güvensiz’ algısının kırılması sonrası üretim yapabileceklerini söylediler.

KAAN ZENGİNLİ17 Temmuz 2017 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
‘Motor güvensiz algısı değişirse yatırım yaparız'

Dünya motosiklet pazarının en önemli oyuncularından Honda Türkiye’de yeniden yatırım yapabileceğinin sinyalini verdi. Türkiye’de 1996 yılında 15 bin adetlik kapasite ile Anadolu Grubu’yla ortak motosiklet üretimine başlamış olan Honda, bu üretime 3 yıl sonra son vermişti. Honda Türkiye Motosiklet ve Otomobil Planlama Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, 2020’de Türkiye pazarının yüzde 50’sine hakim olmak istiyoruz. Sonraki süreçte işler yolunda giderse üretim gündeme gelebilir. 1996’da kurulan fabrikamız 15 bin adet kapasiteli idi. Maksimum 3 bin adetlik üretime kadar çıktı. Bunun akabinde 3 yıl sonra kapandı. Ancak motosikletin tehlikeli olduğuna ilişkin algıyı değiştirmek ve pazarın daha da büyümesi gerekiyor. Eğer pazarı 120 bin gibi düşünürsek 2020’de yüzde 50 olan 60 bin seviyesini yakaladığımız takdirde yatırım olur” dedi. Bülent Kılıçer’in dikkat çektiği ‘algıyı değiştirme’ konusu Honda’nın yeni hedeflerine ulaşırken üzerinde çalışacağı en önemli konu olarak öne çıkıyor. Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura ise “Biliyorum ki motosiklet kullanıcılarına karşı bazı önyargılar söz konusu. Motosiklet  kullanmaya başlayacak kişilerin zihninden en büyük engel tehlikeli olarak algılanması. Oysa motosiklet tehlikeli bir ulaşım aracı değil tam tersi akıllı bir ulaşım aracı seçimidir. Bu önyargıları sizlerin de desteği ile değiştirebiliriz. Yeni modelimiz X-ADV, sadece yepyeni bir tasarım ve anlayışı temsil etmiyor. X-ADV aynı zamanda Honda’nın kullanıcılarından gelen geri dönüşlere nasıl kulak verdiğini ve bunu ürünlerine nasıl yansıttığını da kanıtlıyor” diye konuştu.

GİDİLECEK YOLUMUZ VAR

Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Cem Özütok de “Türkiye’de gitgide yaygınlaşan motosiklet kullanımı ve büyük hacimli hobi motosikletlerinin kullanımı her ne kadar olumlu algı oluşturulmasına zemin hazırlasa da bu konuda gitmemiz gereken daha çok yol olduğunu yaptığımız araştırmalar maalesef ortaya koyuyor. En büyük etken ise motosikletin tehlikeli bir ulaşım aracı olduğunu düşünmek... Oysa bugün biz tam aksini iddia edeceğiz. Motosikletin akıllı bir seçim ve pratik/ekonomik bir ulaşım aracı olduğunu ve tehlikeli algısını kırmak için neler yaptığımızı ve yapmaya çalıştığımızı ortaya koyacağız“ diye konuştu.

MOTOSİKLETİN SUV’U:  X-ADV

Honda’nın SUV modeli olarak lanse ettiği yeni motosikleti X-ADV yepyeni bir segment açıyor. Bir scooter görünümünde tasarlanmış olan araç, hem şehir içinde, hem uzun yolculuklarda hem de arazide kullanılabilmesiyle fark yaratıyor. Türkiye’de 52 bin TL’den satışa sunulan yeni 750 cc’lik motosiklet yine  Honda’nın geliştirdiği ve diğer büyük motosikletlerinde de kullandığı çift kavramalı bir otomatik şanzımana sahip. Scooter pazarında rekabet edecek olmasına rağmen, varyatör yerine zincir tahrikli olması da fark yaratan özelliklerinden.  55 beygir (40,3 kW) gücü 6 bin 250 devir/dakika, 68 Nm’lik maksimum torku ise 4740 devir/dakika’dan itibaren veren motosiklet, 100 km’de 3,5 litreye kadar düşebilen tüketimiyle de güvenli, pratik ve ekonomik olma iddiasını güçlendiriyor.