27 Nisan 2024 Cumartesi / 19 Sevval 1445

Geleceğin gezgin grubu ‘sosyal medyacılar’

Küresel seyahat endüstrisinin ileri teknoloji çözümleri sağlayıcısı ve işlemcilerinden biri olan Amadeus, araştırma şirketi Frost&Sullivan ile seyahat endüstrisine yön verecek olan gezgin gruplarını belirledi. Geleceğin altı gezgin grubundan biri sosyal medyacılar olacak.

6 Ağustos 2017 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Geleceğin gezgin grubu ‘sosyal medyacılar’

Türkiye’de 1994 yılından beri faaliyet gösteren, küresel seyahat endüstrisinin ileri teknoloji çözümleri sağlayıcısı Amadeus, seyahat endüstrisinin geleceğinde başrol oynayacak aktörlerini  belirlemek için bir araştırma yaptı. Hazırlanan raporda en dikkat çekici grup sosyal medyacılar oldu. Şirketin Türkiye Genel Müdürü Eric Willems, “Seyahat onlar için sosyal sermaye demek; her anlarını sosyal medyada paylaşıyorlar. Onlar için önemi olan takipçilerinin beğenisi. Çok kişinin takip ettiği, yapılması gerekenler listeleri gibi araçları kullanarak seyahatlerini planlıyorlar. Markalarla işbirliği yaparak, sosyal medyadaki kimliklerini kazanca çevirebiliyorlar. Uçuş sırasında, otel odalarında, eğlence ve deneyimler söz konusu olduğunda kişiselleştirilmiş seçenekler sunulmasından hoşlanıyorlar. Sosyal medyadaki etki puanlarını artıracak markalar ve seyahatler bu gruptakilerin ilgi alanına giriyor” diye konuştu. İnsanların ihtiyaçlarına hitap etmek için teknolojinin bir araç olduğunun altını çizen rapor, gezginleri motive eden ana nedenler çerçevesinde altı seyahat gezgin grubu hakkında bizlere ışık tutuyor. İşte raporda yer alan diğer beş gezgin grubu... 

Zoraki gezginler: Belirli bir toplantıya katılmak, bir müşteriyle buluşmak ya da bayram gibi özel günlerde ailelerini görmek için seyahat ediyorlar. Her şeyin sorunsuz ilerlemesini istiyorlar. Uçak biletlerini satın alırken tercihleri, seyahat sırasında ekstra ödemeden ilk paketin içinde olması.  Planlarıyla uyumlu, boş vakitlerini değerlendirebilecekleri tekliflere açıklar.

Rahatlık arayanlar: Zamanları kısıtlı olduğundan onlar için tatilin anlamı dinlenmek. Bütün seyahat planlamalarını onlar adına başkalarının üstlenmesini tercih ediyorlar. Sunulan seçeneklerin basit ve anlaşılır olmasını istiyorlar. Tercihleri, güvenlik, konfor ve kolaylık vaat eden şirketlerin sunduğu paket programlar.

Kültür meraklıları: Seyahat onlar için yeni kültürlerleri yakından tanımak için bir fırsat. Pek bilinmeyen yerleri keşfetmeyi tercih ediyorlar. Deneyimleri ne kadar gerçekçiyse, o kadar çok keyif alıyorlar. Daha ziyade online sosyal platformlardaki tavsiyelere göre hareket ediyorlar.

Etikçiler: Seyahat ederken etik değerleri de gözetiyorlar. Örneğin gidecekleri yerin turizmine katkıda bulunmak gibi bir amaçları olabiliyor. Kendileriyle aynı değerleri gözeten seyahat markalarını tercih ediyorlar. Markaların açık şekilde ekolojik ve etik kaygılar taşımasına önem veriyorlar. ‘’Sanal gezi’’ fikrine, sanal gerçeklik gözlükleriyle siyasi veya etnik sebeplerden dolayı gidilemeyen yerleri ‘ziyaret etmeye sıcak bakıyorlar. Seyahat ederken etik değerleri gözettikleri için ‘’geri vermek’’ başlıca motivasyonlardan biri. Örneğin, gittikleri yerde bir okulun inşasına veya alt yapı çalışmalarına katkıda bulunuyorlar. Çevreyi korumak adına uçarken geniş koltuk aralığı gibi lükslerden seve seve feragat edebiliyorlar.

Ödül avcıları: Tatil, onlar için fazlasıyla hak ettiklerini düşündükleri bir ödül. Merkezde kendilerinin olduğu aktiviteler için zaman ve alan yaratma eğilimindeler. Helikopterle uçmak veya bir dağın zirvesindeki egzotik bir spa’da yorgunluk atmak gibi kendilerini ‘şımartacak aktiviteler için zaman ayırıyorlar. Kişiselleştirilmiş seyahatlere sıcak bakıyorlar. Havalimanında kendileriyle özel olarak ilgilenen görevliler ya da hızlandırılmış check-in gibi VIP hizmetler satın aldıkları oluyor.