Bebeği olmayan çiftlere yeni umut

Japon bilim adamları, farenin kuyruğundaki kök hücrelerden laboratuvar ortamında yavru fareler elde etti. Buluş, tüp bebek tedavisinin geleceği açısından önem taşıyor.

Japonya’daki Kyuşu Üniversitesi araştırmacıları tüp bebek uygulamaları ve genetik hastalıkların geleceği açısından umut vaat eden bir araştırmaya imza attı. Dünyaca ünlü bilim dergisi Nature’da yayımlanan araştırmada, yetişkin bir farenin kuyruğundan alınan deri hücrelerinden önce olgunlaşmamış kök hücre elde edildi.Daha sonra bu kök hücreleri yumurtaya dönüştüren bilim insanları, suni yumurtaları dölledi ve dişi farelerin rahmine yerleştirdi.

GENETİK HASTALIKLARIN TEDAVİSİ

Araştırmacılar, yumurtalardan doğan bebek farelerin, son derece sağlıklı olduğu ve üreyebildiği açıkladı. Üniversitesitenin Gelişimsel Kök Hücre Biyolojisi Bölümü’nden Prof. Dr. Katsuhiko Hayashi, “Çalışmalarımızı yapay yumurtaların kalitesi üzerinde yoğunlaştıracağız. Bu kalite kontrolü, yöntemin gelecekte insanlar üzerinde uygulanmasına katkıda bulunacak” dedi. Yöntemin, gelecek yıllarda bebek sahibi olamayan çiftler ve genetik hastalıkların tedavisi için yeni bir umut kaynağı olacağı da belirtildi.

Bu kadarına pes! Arkadaşları fidye için kaçırdı