• $ 5,8983
  • € 6,5147
  • 281.627
  • 99027.8
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54

Sağlıklı koşunun 6 kuralı 7 faydası

‘Sağlıklı yaşamak için koşacağım’ derken hayatınızı riske atmayın. Kaç kilometre koştuğunuz, öncesinde ve sonrasında içtiğiniz su miktarı ve kullandığınız ayakkabı büyük önem taşıyor.

  • HABER MERKEZİ
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
x

Sosyal hayatta ‘Bugün koşacağım’, ‘Dün 1 saat koştum” diyerek arkadaşlar birbirini motive etmeye çalışırken, geri dönülemez kötü bir sürprizle karşılaşmamak, koşuyu sağlıklı şekilde sürdürmek için koşmanın da kuralları olduğunu bilmek gerekiyor. Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Dr. Tekin Kerem Ülkü modern kent insanının koşmaya her dönem olduğundan daha fazla ihtiyacı olduğunu belirterek “Günümüzde özellikle metropollerde ‘kapalı devrede’ hareketsiz yaşayan modern insan, hem fiziksel hem de mental olarak aslında genetik mirasına tezat oluşturmakta. Bilim adamları obeziteden depresyona kadar birçok problemin genetik mirasımıza “ihanetimizden” kaynaklandığı konusunda hemfikirler” diyor. Dr. Tekin Kerem Ülkü, sağlıklı koşmanın 6 kuralını ve faydalarını anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu:

Her 15 dakika için 1 bardak su 

- Kardiyolojik muayene ve EKG, ‘Ani Kardiyak Ölüm’ riskini yaklaşık 9 kat azaltıyor. Özellikle 35 yaş üstündeki kişilerin de eforlu EKG ve Ekokardiyografiyi de içeren daha detaylı tetkik yaptırması gerekiyor. Kalp hastaları ise mutlaka hekim görüşünü almalı. 

- Yeterli sıvı desteğinin sağlanabilmesi için egzersiz öncesi 500 ml (2 su bardağı), yapılan her 15 dakika koşu için ekstra 250 ml  (1 su bardağı), egzersiz sonrası susuzluk hissi olmasa bile sıvı tüketmeye devam edilmeli.

- Koşmaya yeni başlayan bir kişinin üst limitleri olmalı. Genel olarak haftada 2-4 kez, 20-30 dakikalık koşularla başlanmalı. Başlangıç koşu mesafesi ise 3-6 km arasında olmalı. 

- Uzun bir koşu antrenmanı ile son öğün arasında en az 2 saatlik bir boşluk olmalıdır. Bu süre sindirim sistemi çevresinde toplanan kanın yeniden kas iskelet sistemine yönelmesi için de gereken süredir.

- Koşuya uygun ayakkabı, kişinin ayağına uygun, doğru desteği sağlayan ve koşu tipine özel bir ayakkabı olmalı. Doğru ayakkabı seçimi; koşu sporunda sıkça görülen ayak ve ayak bileği sakatlıklarından korunmanın ve keyifli bir koşunun ön koşulu. 

- Isınma hareketini ihmal etmeyin. Vücudun egzersiz öncesi esnekliğinin sağlanması çok önemli. 

BEDENE DE RUHA DA İYİ GELİYOR

Yapılan çalışmalar haftada sadece 30 dakika süre ile 3 haftadan daha uzun koşanlarda 7 faydaya işaret ediyor;

- Uyku kalitesinin düzelmesi

- Psikolojik açıdan iyileşme

- Hafıza ve seçici dikkatin olumlu etkilenmesi

- Kas-iskelet sisteminin güçlenmesi

- Kardiyovasküler sistemin sağlıklı olması

- Kanser riskini azaltma

- İdeal kiloya ulaşma

Tansiyonu çıkana müzikle terapi

Sağlık Bilimleri Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ahmet Taha Alper, yeni yapılan araştırmaların, meditasyon, yoga, akupunktur ve müzik terapisi gibi yöntemlerin de tansiyon kontrolünde geleneksel tedavilere ek olacağını söyledi.  Tansiyon tedavisinde özellikle müzikle terapiye dikkat çeken Prof. Alper “Yapılan çalışmalarda hastalar genellikle iki gruba bölünmüş, bir gruba ilaç tedavisi ve yaşam tarzı değişikleri verilirken, diğer gruba ek olarak belirli bir süre, klasik müzik ya da dinlendirici müzikler dinletildi. Sonuçları ise olumlu. Müzik terapisinin etkilerinin  oluşmasında beyinde dopamin, endorfin gibi bazı moleküllerin sentezinin artması, bunun sonucu olarak da vücudun uyarıcı sisteminin baskılanması öne çıkıyor” dedi. 

 

 

Bu yazıya ilk siz yorum yapın.

Yorumlar

Yorumlarınızı kendi özgür iradenizle yayınlamakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Yorum yaparak Toplum Kuralları ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş sayılırsınız.

  • Lütfen birşeyler yazınız. Yorum alanı boş bırakılamaz.
  • Tebrikler! Yorumunuz onay sonrası yayınlanacaktır.
  • Mesajlarınız size hukiki sorumluluk doğurur.
  • Bir hata oluştu lütfen daha sonra tekrar deneyiniz!

Meryem Uzerli’nin Seçtikleri

Meryem Uzerli’nin Seçtikleri

Böyle kutladılar! Tel Abyad minarelerinde tekbir sesleri

Böyle kutladılar! Tel Abyad minarelerinde tekbir sesleri

Busenaz Sürmeneli dünya şampiyonu oldu

Busenaz Sürmeneli dünya şampiyonu oldu

Teröristler yine sivilleri hedef aldı! Suruç ve Akçakale'ye havanlı saldırı

Teröristler yine sivilleri hedef aldı! Suruç ve Akçakale'ye havanlı saldırı

Çözülmeler hızlandı! Teslim olan YPG/PKK’lı teröristlerin 2’si bakın kim çıktı

Çözülmeler hızlandı! Teslim olan YPG/PKK’lı teröristlerin 2’si bakın kim çıktı

Suçüstü yakalandılar! Kaymakam ormanda gezerken fark etti

Suçüstü yakalandılar! Kaymakam ormanda gezerken fark etti

Başkan Erdoğan'dan 'Akıncı'ya sert tepki!

Başkan Erdoğan'dan 'Akıncı'ya sert tepki!

Fatih'te ortalık karıştı! Özel harekat müdahale etti

Fatih'te ortalık karıştı! Özel harekat müdahale etti
 
Telabyad´ın doğusu ele geçirildi

Telabyad´ın doğusu ele geçirildi

Turistlerin yeni gözdesi! Dünyanın en pahalı baharatı...

Turistlerin yeni gözdesi! Dünyanın en pahalı baharatı...

Mehmetçiğin gücüne güç katacak! Yerli 'bomba atarlar' teslim edildi

Mehmetçiğin gücüne güç katacak! Yerli 'bomba atarlar' teslim edildi

Dünyanın tepesinden nefes kesici manzaralar

Dünyanın tepesinden nefes kesici manzaralar