19 Nisan 2024 Cuma / 11 Sevval 1445

Mobil TV her yaşın tercihi oldu

ARRIS’in her yıl gerçekleştirdiği, Tüketici Eğlence Endeksi’nin 2015 sonuçlarına göre mobil cihazlar Türkiye ve Avrupa ülkelerinde üst yaş gruplarının da tercihi. Hatta üst yaş grupları gün geçtikçe televizyonu bile mobil cihazlarından izlemeyi tercih ediyor.

Yelda Şumnulu13 Ekim 2015 Salı 07:00 - Güncelleme:
Mobil TV her yaşın tercihi oldu

İletişim teknolojisi şirketi ARRIS, her yıl gerçekleştirdiği Tüketici Eğlence Endeksi’nin (CEI) 2015 yılına ait küresel ve Türkiye sonuçlarını yayınladı. Çoklu cihazlarda medya içeriği tüketimine odaklanarak evlere hangi içeriklerin girdiğini, içeriklerin izleyici tarafından nasıl tüketildiğini, izleme alışkanlıklarının nasıl ve neye göre değiştiğini ve hizmet sağlayıcıların bugün ve gelecekte müşterilerine nasıl destek olması gerektiğini gösteren trendler, tüketicilerin sınırsız Wi-Fi bağlantısı için artan talebini ortaya koyuyor. Günümüzde ortalama bir evde Wi-Fi’a bağlı altı adet medya cihazı bulunuyor. Yine ortalama her hane haftada 7.5 saatini online üyelik hizmetlerinde geçiriyor. Üstelik bunların yüzde 81’i (geçen yıl yüzde 63 civarındaydı) en az haftada bir kez bu hizmeti kullanıyor. Bu yeni trendler, hizmet sağlayıcılar için ortaya çıkan fırsatı vurguluyor: Araştırma mobil TV ve uzun süreli içerik izleme alışkanlığının artmasıyla ilgili yeni bulguların da altını çiziyor: Wi-Fi ve mobil TV kullanımı arasında net bir bağlantı bulunuyor. Avrupalılar’ın yüzde 72’si haftada bir kez Wi-Fi’ı mobil TV izlemek için kullanıyor.

3 SAAT İZLEYEBİLİYORUZ

Mobil TV’nin popülaritesi artarken, asıl büyüme fırsatı yaşça daha büyük nüfus aralığında bulunuyor. Ayrıca, uzun süreli içerik izleme (binge-viewing) alışkanlığına sahip olanların yüzde 59’u için, bu etkinlik kişisel ve yalnız yapılan bir aktiviteye dönüşmüş durumda. 2015 Arris Tüketici Eğlence Endeksi araştırmasının Türkiye sonuçları şöyle:

YENİ FIRSATLAR SUNUYOR

ARRIS Güney Avrupa Orta Doğu ve Afrika Bölgesinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Alper Türken “Araştırmada dört ana trend görüyoruz. Tüketicinin Wi-Fi’a bağımlılığı, geleneksel TV’den Mobil TV’ye geçişteki artış, içerikler indiriliyor ve uzun süreli izleme alışkanlığının bireysel aktivite olarak artması. Bu 4 eğilim servis sağlayıcı ve içerik geliştiricilere yeni fırsatlar sunuyor” dedi.

UZUN SÜRELİ İZLEME TEK BAŞINA YAPILAN BİR AKTİVİTE

Uzun süreli eğlence içeriği izleme alışkanlığı nispeten yeni bir eylem ve dünyanın her yerinde izleyiciler bunu yalnız başına yapıyor. Türkiye’de de izleyicilerin yüzde 52’si uzun süreli izlemeleri tek başına yapıyor. Bu alanda İsveç yüzde 70 ile birinci, İspanya yüzde 49 ile sonuncu sırada yer alıyor. Tek oturuşta uzun süreli içerik izlemenin ortalama süresi 3 saat. Türk izleyicilerin yüzde 71’i en az ayda bir, yüzde 43’ü en az haftada bir ve yüzde 17’si her gün uzun süreli içerik izlediğini söylüyor.

Mobil TV daha çok genç nesil arasında popüler

Üst yaş grupları giderek daha fazla mobil tv tercih ediyor: Mobil TV daha çok genç nesil arasında popüler olarak biliniyor. Türkiye’de 16-24 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 81’i mobil TV izliyor. Oysa araştırma, mobil TV’nin büyümesinde başı çekenlerin üst yaş grupları olduğunu ortaya koyuyor. 55-64 yaş aralığındaki kitlenin mobil TV izleme oranı, yüzde 21’den yüzde 63’e ulaşmış durumda.

Tüketiciler mobil TV içeriklerini indirmeyi tercih ediyor

Tüketiciler mobil TV içeriklerini online izlemektense indirmeyi tercih ediyor. İçerik indiren tüketicilerin yüzde 63’ü, bunun mobil TV izlemek için son derece önemli olduğunu söylüyor. Türk izleyicisi herhangi bir lokasyonda herhangi bir TV programı izlemesine izin veren hizmetlere ilgi duyuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 88’i, bu tür bir hizmeti tercih edebileceğini söylüyor. Bu tüm yaş grupları için geçerli; 16-24 yaş grubunun yüzde 84’ü ve 55-64 yaş grubunun yüzde 86’sı bu görüşte.

UZUN SÜRELİ İZLEME İÇİN TERCİH EDİLEN EKRAN HÂLÂ TV EKRANI

Türkiye’de izleyicilerin çoğunluğu uzun süreli izleme alışkanlığı için TV’yi tercih ediyor. Ancak mobil ekranların da evde izleme için giderek artan bir tercih olduğu görülüyor. İzleyicilerin yüzde 62’si TV’yi, yüzde 27’si mobil cihazı tercih ediyor. Tüketicilerin uzun süreli izleme alışkanlığı DVD/Blu-ray cihazlardan online izleme kanallarına kayıyor. Online izleme için ücretsiz hizmetler yüzde 29, ücretli hizmetler yüzde 9 oranında tercih ediliyor.