Bennu asteroidinin parçalanma görüntüleri bilim insanlarında şaşkınlık yarattı

NASA'nın OSIRIS-REx uzay aracı fotoğrafladığı Bennu isimli asteroidden yeni görüntüler geldi. Yeni görüntüler asteroidin uzaya parçacıklar saçtığını gösteriyor.

• TM Dijital Haber Merkezi - Gökhan Ertaş

NASA (ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi) OSIRIS-REx uzay aracını Bennu isimli asteroide ulaşması için 2016'nın eylül ayında fırlatmış, araç 2 senelik yolculuğun ardından 500 metre çapındaki Bennu'nun yörüngesine Aralık 2018'de ulaşmıştı.

OSIRIS-REx uzay aracının hedefi olan asteroid Bennu'nun ilk yakın çekim görüntüleri 19 Mart'ta Nature Publishing Group dergisinde yayımlandı. Görüntüler yer tabanlı gözlemlerle elde edilen ölçümlerin çoğunu doğrularken, Bennu görevinin başlangıçta tasarlandığından daha zor bir hedef haline geldiği anlaşıldı.

Çünkü asteroidin yüzeyi daha önce keşfedilen asteroitlerin aksine parlak ve pürüzsüz değil toz ve kaya parçacıklarıyla dolu. Ayrıca bu parçacıklar uzaya dağılıyor.

Johns Hopkins Üniversitesi'nden gezegen gökbilimci Andrew Rivkin, "Diğer asteroitler etrafında uzay aracımız vardı ve bunun gibi hiçbir şey bildirilmedi." dedi.

Yapılan gözlemde, asteroiddeki toz ve kaya parçacıklarının bir kısmı uzaya fırlıyor, fırlayan bazı parçacıklar Bennu'nun yörüngesinde tekrar toplanıyor ve çoğu asteroidin yüzeyine geri düşüyordu.

UZAY ARACI DÜNYA'YA ÖRNEK GÖNDERECEK

Araştırmacılar parçacıkların OSIRIS-REx uzay aracı için bir risk oluşturmadığını ancak bu olayın asteroidler hakkında bildiğimiz her şeyle ilgili (belki de asteroitlerin düşündüğümüzden daha aktif olduğu) yeni bir teori geliştirmelerini gerektireceğini söylüyorlar.

Bennu, NASA için asteroitler hakkında ne kadar az şey bildiğimizi gösteren heyecan verici bir öğrenme deneyimi oldu. Japon Hayabusa 2 misyonu gibi, NASA da Bennu'nun yüzeyinin sarp kayalar ile kaplandığını ve asteroidlerden bir örnek toplama yöntemi olan Dokun ve Git (TAG)  operasyonunun daha zor hale getirdiğini buldu. Başlangıçta NASA, asteroidin yüzeyine iniş için en az 25 metre boyunca açık bir alan bulabileceğine inanıyordu. Ancak bu yeni keşfin ardından ekip, daha küçük, daha tehlikeli bir iniş bölgesi ile bulmak zorunda kalacak.

Önümüzdeki aylarda, NASA örnek toplama işleminin provalarını gerçekleştirecek. Araç yüzeye temas ettiğinde, küçük partikülleri toplama bölmesine atmak için yüzeyde bir azot akımı salacak. Araç, üç deneme için yeterli azot içeriyor. Her şey planlandığı gibi giderse, OSIRIS-REx 2023 yılında yüzeyden aldığı örneği Dünya'ya geri gönderecek.

Bilim insanları OSIRIS-REx'in getireceği örneklerin çok önemli olduğunu, gelen örneklerin Güneş Sistemi'nin oluşumundaki soru işaretlerini çözebileceklerini düşünüyor.

Sınırda çatışma: 2 askerimiz şehit oldu

Beşiktaş'taki kazılarda ortaya çıkarıldı

Cipin çaya devrilme anı güvenlik kamerasında

Acı tat tercihi ile ilgili ilginç araştırma

39 ilçede helikopter destekli asayiş uygulaması

Kozlarını statta paylaştılar

Dışişlerinden Macron'a tepki

Kremlin'den Mueller raporu yorumu

Yunanistan Savunma Bakanı Apostolakis´ten S-400 yorumu: Ege´de durum tamamen değişir

Erken emekli olmak isteyenler dikkat! Erken emeklilikte 3.5 yıl formülü!

ABD'den yeni F-35 teklifi!

Hatay'da görsel şölen! Mutlaka görün...