26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

STM’nin UHTES Radarı ile duvarın arkasına saklanmak tarih oldu

STM’nin Ultra Geniş Bant Radar Ailesinin en yeni üyesi olan ve Savunma Sanayii Başkanlığı için geliştirilen Uzaktan Engel Arkası Hedef Tespit Sistemi (UHTES) ise ilk kez Eurosatory’de sergilendi.

31 Ağustos 2018 Cuma 07:00 - Güncelleme:
STM’nin UHTES Radarı ile duvarın arkasına saklanmak tarih oldu
Son dönemde, teknoloji odaklı inovatif ürünleri ile ön planda olan STM’nin standında; KARGU ve ALPAGU Blok II vurucu İHA’ları, Duvar Arkası Radar (DAR), mikro gözlem uydusu LAGARİ ve nano uydu PİRİSAT yer aldı. Firmanın, TerraFlite ve FocusFlite gibi pilot farkındalığını arttırmaya yönelik yazılım tabanlı ürünleri ise standındaki simülatöründe tanıtıldı. STM’nin Ultra Geniş Bant Radar Ailesinin en yeni üyesi olan ve Savunma Sanayii Başkanlığı için geliştirilen Uzaktan Engel Arkası Hedef Tespit Sistemi (UHTES) ise ilk kez Eurosatory’de sergilendi.
 
 
STM, fuar boyunca; Bosna-Hersek, İtalya, Katar, Nijerya ve Romanya’dan resmi heyetler ile görüşürken, Bangladeş, Brezilya, Çin, Danimarka, Fransa, Hindistan, Katar, Macaristan, Pakistan, Peru, Polonya, Sırbistan, Singapur, Şili ve Umman gibi pek çok farklı ülkeden fuara katılan firmalar da STM standını ziyaret etti.
 
 
UHTES’in Stand-Off Mesafesi, Emniyeti Arttırıyor
 
Özgün olarak geliştirdiği DAR’ı, ilk kez DIMDEX 2016 fuarı sırasında tanıtan STM, UHTES’i ise DAR’dan elde ettiği tecrübeler ile özellikle meskûn mahal operasyonları için geliştirdi.
 
Araç üzerine entegre edilen UHTES sayesinde, artık personelin, duvar arkasındaki tehditleri algılayabilmek için duvara yaklaşması gerekmediği gibi, zırh korumasından çıkmasına da gerek kalmıyor. Sistem, DAR’da olduğu gibi, yaptığı kestirme ile bir duvarın arkasında duran insanların, oda içerisindeki konumlarını, iki boyutlu kuş bakışı bir görüntü şeklinde operatöre sunuyor.
 
 
Sistem, enerji ihtiyacını araç üzerinden karşılayabildiği gibi, kendi dâhili bataryalarını da kullanabiliyor. Dolayısıyla aracın güç kaynağında herhangi bir sorun yaşanması halinde de sistem çalışmaya devam edebiliyor. Sistem; plastik, ahşap, tuğla ve beton gibi RF dalgalarının penetre edebildiği tüm malzemelerin arkasını görebiliyor. Bununla birlikte, UHTES, metal bir duvar veya faraday kafesi gibi arkasını göremeyeceği bir yapı ile karşılaştığında ise kullanıcıyı, bu konuda uyarıyor. Bu özellik, UHTES’e, benzer durumlarla iç güvenlik operasyonları sırasında karşılaşan Türk Silahlı Kuvvetleri personelinden gelen geri beslemeler neticesinde kazandırıldı.
 
UHTES’in menzili, sistemin güç seviyelerinin değiştirilmesi suretiyle kullanıcı istekleri doğrultusunda arttırılabiliyor. Bununla birlikte, sistem, mevcut hâliyle arada bulunan duvarın mesafesinden bağımsız olarak canlıları tespit edebiliyor.
 
 
STM’nin Pilot Farkındalığı Ürünleri, Hayat Kurtaracak
 
STM’nin fuarda tanıtımına odaklandığı bir başka ürün gurubu ise helikopter pilotlarının durumsal farkındalığını arttırmaya yönelik olarak geliştirilen, yazılım tabanlı ürünleri oldu. Bu ürünler ve kısaca işlevleri şöyle:
 
TerraFlite, Küresel Konumlama Sistemi (KKS) olmayan ya da KKS’nin çalışamayacağı ortamlarda, hava platformları için, arazi destekli otonom seyrüsefer çözümü sunuyor. TerraFlite, arazi özelliklerini radar altimetre yardımıyla ölçüp, bunları, sayısal arazi yükseklik verisi ve barometrik altimetre ile ilişkilendirerek, hava araçları için, KKS’nin ürettiğiyle aynı ya da daha doğru bir pozisyon bilgisi sağlıyor.
 
FocusFlite Yer Segmenti (GS), pilotların, farklı platformlar için ihtiyaç duydukları görev planlarını, henüz yerdeyken daha hassas ve doğru şekilde oluşturabilmelerini mümkün kılıyor.
 
FocusFlite Hava Segmenti (AS), pilotların, hava platformları ile icra edecekleri görevler esnasında ihtiyaç duyacakları verileri, 2 boyutlu ve 3 boyutlu kayan haritalar şeklinde sunuyor.
 
FocusFlite Helikopter Arazi Farkındalık ve Uyarı Sistemi (HTAWS), helikopterlerin kontrollü uçuş sırasında yere çarpmalarını engellemeye yönelik olarak, platform üzerindeki sensörlerden gelen veriyi, füzyon prensibi ile birleştirerek, pilotların durumsal farkındalığını arttırmaya yarıyor. Sistem, helikoptere entegre bir çözüm şeklinde sunulabildiği gibi, entegrasyonun maliyetli olacağı durumlarda, tablet bilgisayarlar vasıtasıyla da kullanılabiliyor.
 
(MSI Dergisi)