24 Nisan 2024 Çarşamba / 16 Sevval 1445

Turkcell’liler içlerindeki girişimciyi çıkarıyor

Turkcell’in 2014 yılında başlattığı Kurum İçi Girişimcilik Programı tüm hızıyla sürüyor. Programa Turkcell çalışanlarından 500 başvuru oldu. Projelerden ikisi ticarileştirilme aşamasına geldi.

Yelda Şumnulu28 Temmuz 2015 Salı 07:00 - Güncelleme:
Turkcell’liler içlerindeki girişimciyi çıkarıyor

Bir ekonominin daha inovatif ve daha üretken hale gelmesinde temel araçlardan biri olan girişimcilik aynı zamanda şirketlerin uzun vadeli sağlıklı büyümesinde de kilit rol oynayan kavramlardan biri. Girişimciliği, yeni bir iş kurmak şeklinde dar anlamıyla ele almak, belirli bir büyüklüğe ulaşmış şirketlerin artan rekabet ortamında geride kalmasına neden olabiliyor. Burada kurum içi girişimcilik yaklaşımıyla şirketteki yaratıcı fikirleri doğru şekilde yönlendirerek hem çalışan bağlılığını artırmak, hem ürün ve hizmetlerde verimliliğe katkıda bulunmak, hem de şirketin yenilikçi ruhunu güçlendirmek mümkün. Özellikle teknoloji alanında dünyanın en güçlü şirketleri önemli girişimciler tarafından hayata geçirildikten sonra şirket bünyesinde sunulan pek çok ürün ve hizmet, kurum içerisindeki girişimcilerin fikirlerinin geliştirilmesiyle ortaya çıkıyor. Türkiye’de çalışanlarının iş fikirlerini hayata geçirebilmesi için gerekli bilgi ve fon yatırımını sağlayan öncü firmalardan biri de Turkcell.

Yalın girişimcilik

Turkcell, inovasyonda başarının doğru bir ekosistemden geçtiği inancıyla yakın zamana kadar girişimci fikirler için STK’lar, üniversiteler ve yatırımcı grupları ile işbirliklerinden yararlanıyordu. Ancak iş süreçlerine hakim, donanımlı ve yetkin kurum çalışanlarının yaratıcı fikirlerinin de böyle bir yapıya dahil edilmesi gerektiği fikrinden hareketle, Kurum İçi Girişimcilik Programı başlatıldı. Turkcell’in çalışanların girişimci ve yaratıcı özelliklerini teşvik eden programı yalın girişimcilik metodu çerçevesinde şekilleniyor. Çalışanlar yeni fikirlerini uygulamaya geçirerek, sonuçlarını iş ortamında gözlemleme ve bu gözlemlerinden çıkardıkları sonuçlara dayanarak gerekli iyileştirmeleri tamamlayarak ürüne son halini verme şansına sahip oluyor.

İyi fikirlere değer katıyoruz

Turkcell Ürün, Servis ve İnovasyondan Sorumlu Grup Başkanı Yiğit Kulabaş “Turkcell olarak yenilikçi şirket olma özelliğimizi bir yandan start-up ekosistemi, üniversite ve STK işbirlikleriyle beslerken, diğer yandan da aynı imkanı çalışanlarımıza sunuyoruz. Dünyanın en yenilikçi şirketleriyle paralel fırsatlar sunmaya çalışıyoruz ve iyi fikirlere değer katarak müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Kurum İçi Girişimcilik Programı’nı 2014’te başlattık. Yalın girişimcilik metoduyla yürüttüğümüz bu program kapsamında müşteriye sunulacak değer teklifini tanımladıktan sonra saha çalışmaları ile hedef kitleden geri bildirim alıyor, oluşturduğumuz prototip üzerinde sürekli iyileştirmeler yaparak ürün haline dö-nüştürüyoruz. Bu konuda üstlendiğimiz öncü rol ile Türkiye’nin geleceğini değiştirecek projeler üretmek ve kurum içinde girişimci ruhu desteklemek için çalışmayı sürdürüyoruz” diye konuştu.

İki yılda 500 proje başvurusu

İki yıl önce başlatılan program kapsamında bugüne kadar çeşitli fonksiyonlarda görev yapan çalışanlardan 500’den fazla proje başvurusu alındı. Bunlar içinden seçilen projelerle 4 aya yayılan 5 kamp programı düzenlendi. Odak alanları arasında akıllı ev/şehir/araba/enerji teknolojileri, bulut bilişim, veri analitiği, yakın ve iç mekan konum tespiti, medya ve eğlence, sağlık, topluluk oluşturma ve yönetme modelleri bulunan programda geliştirme aşamasında olan projelerin yanı sıra ticarileşmiş iki proje bulunuyor: Mobil Pazar Araştırma Uygulaması ve Trafom Güvende.

Pazar araştırması mobile taşındı

Mobil Pazar Araştırma Uygulaması, hem yüksek maliyet yaratan hem de uzun zaman alan yüz yüze pazar araştırmalarında mobil dönüşüm fırsatını gören bir Turkcell çalışanının, pazar araştırma hizmetlerinin satın almasını yapan takım arkadaşıyla geliştirdiği bir fikir. Büyük ölçekli şirketlerin de ürünü kullanmasının ardından Turkcell kurumsal ürün ailesine dahil olan uygulama fikrini geliştiren kişi mevcut işini bırakarak ürünün yöneticiliğini üstlendi.

Trafo hırsızlıklarına son veren ürün

ÇBir Turkcell çalışanının çiftçilerle görüşmeler sonucunda ihtiyaç duydukları uyarı sistemi tespit edilerek adım adım geliştirilen Trafom Güvende, kameralı ve kamerasız modelleri ile çiftçilerin kullanımına sunulmuş durumda.