26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

Uber, 'uçan taksi' geliştirmek için NASA ile anlaşma imzaladı

Araç kiralama hizmeti sunan ulaşım şirketi Uber ve Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) bir anlaşma imzaladığını duyurdu. Anlaşmaya göre önümüzdeki on yılın sonuna kadar NASA ve Uber işbirliği uçan taksilerin önünü açacak. Uber, 2020'de Los Angeles'taki uçuşları test etme planlarını açıkladığı için, elektrikli uçak benzeri uçan kabinlere yönelik iddialı planlar öne çıkıyor.

15 Kasım 2017 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
Uber, 'uçan taksi' geliştirmek için NASA ile anlaşma imzaladı
Uber, özerk "uçan taksi" yapmayı planlıyor ve NASA ile bunları yönetmek ve bir yazılım geliştirmek için bir sözleşme yaparak önemli adımı attı.  Bu, NASA'nın düşük irtifalardaki uçuşlar için attığı ilk imza oldu.
 
Uber CEO'su Jeff Holden, saatte 322 kilometre hıza ulaşan uçan taksilerini, dört yolcuyla birlikte 2020'de Los Angeles'ta test edecek. Şirket, şehirlerarası taşımacılığı ise 2023'te başlatmayı planlıyor. Bunun için ABD ve Avrupa'daki havacılık otoriteleriyle görüşmeler sürüyor.
 
 
Uber, uçan taksi hizmetinin tamamen elektrikli olacağını ve trafikte arabayla 80 dakika sürecek bir yolculuğun 4 dakikaya kadar düşebileceğini söyledi. Uber, 2028 LA Olimpiyatları için hava hizmetinin bir bölümünü faaliyete geçirme niyetinde. Fakat uzmanlar, özerk uçan taksilerin şimdiye kadarki bir hale gelip gelmeyeceği konusunda şüpheyle devam ediyor.
 
Holden şunları söyledi: "Bunu güvenli ve verimli bir şekilde yapmak hava sahası yönetim teknolojilerinde temel değişiklik gerektirir. Uber'in yazılım mühendisliği uzmanlığını Nasa'nın bu hava sahası deneyiminin yıllarca kazandığı deneyimle birleştirmek önemli bir adımdır" dedi.
 
NASA tarafından 1950'lerin sonundan bu yana roketlerin geliştirilmesini önermek için kullanılan Uzay Yasası anlaşması, Uber'ın insansız trafik yönetim sistemlerinin yanı sıra, düşük irtifa insansız hava sistemleri (dronlar) geliştirmeye yönelik bir projeye katılmasını da görecek.
 
Uber, uçakları kendisinin yapmayı planlamadığını, bunun yerine yeni dikey kalkış ve iniş (VTOL) uçakları üzerinde çalışan beş üreticiyle ortaklık kuracağını söyledi. Bu yıl Uber, iki NASA gazisi olan Mark Moore ve Tom Prevot'u sırasıyla uçak taşıtları tasarım ekibi ve hava trafik yönetimi yazılım programını çalıştırmak üzere tuttu.
 
Uber ayrıca, uçan taksiler için kalkış ve çıkış noktaları olarak hizmet edecek olan "skyports" in inşa edilmesine yönelik planlar için, büyük LA bölgesinde 20 site bulunan Sanstone Properties ile bir anlaşma imzaladı.
 
Uber'in bölgedeki testlerini destekleyen LA belediye başkanı Eric Garcetti şunları söyledi: "Los Angeles her zaman yenilikçilerin, hayatlarımızı nasıl değiştirebilecek yeni fikirler üretmeye geldiği bir yer olmuştur. LA bu yeni teknoloji için mükemmel bir test zemini ve önümüzdeki yıllarda büyümek üzere olmasını umuyor" dedi.
 
Gartner'daki analistler Kimberly Harris-Ferrante ve Michael Ramsey, "Uçan özerk araç teknolojisi hızla gelişiyor ancak transformasyona göre daha yıkıcı olacak. Yüksek masraflar, emniyet endişeleri ve düzenleyici yükler, bu abartılı teknolojinin kullanımını sınırlamak için muhtemel" dedi.
 
Bu gibi engeller arasında, normal havayolu koridorları dışındaki operasyonlar için ABD Federal Havacılık İdaresi'nden onay alınması ihtiyacı bulunuyor. Bunu zorlu güvenlik ve düzenleme gereklilikleri nedeniyle elde etmek zor olabilir.
 
Milliyet'te yer alan habere göre, Uber on yıl içinde binicilik hizmetlerini başlattığı günden beri dünya çapında sınırsız düzenleyici ve yasal savaşlarla karşı karşıya; Londra'da, güvenlik kaygılarından dolayı şehir düzenleyicileri tarafından elinden alındığı halde lisansını elinde tutmak için mücadele ediyor.