Serdar AKBIYIK

sakbiyik@stargazete.com

Güleriz ağlanacak halimize

18 Mart 2017 Cumartesi

 

Yılmaz Erdoğan’ın yazıp yönettiği ‘Tatlım Tatlım’ dört çiftin trajikomik tanışma, evlenme ve evliliği tüketme hikayesini anlatmakta. Temelinde dramatik olan hikaye, oyuncuların iyi performansı ve Yılmaz Erdoğan’ın tercihleriyle eğlencelik bir film olmuş.

Yılmaz Erdoğan’ın iyi filmlerini biliriz. Mesela ‘Vizontele’ serisi, ‘Ekşi Elmalar’, ‘Organize İşler’... Bu hafta vizyona giren ‘Tatlım Tatlım’ bunlardan farklı bir yapım. Erdoğan’ın sineması yerine sahne performansına yakın bir çalışma. Her ne kadar Yılmaz Erdoğan filmde oynamıyorsa da karakterler Erdoğan’ın sahne performanslarından kaçmış gibiler. Bu haliyle de sinema olarak bana zayıf geldi. Ama derseniz ki “Perdede seyredeceğimiz bir komedi, amacı belli, izleyiciyi güldürmek” o zaman ben seyrederken kahkahalarla güldüm derim. Yani bu anlamda hedefini bulmuş bir yapım. Kısaca filmin hikayesini anlatayım. Bir parti vardır. Bu partide dört erkek dört kadınla tanışır. Birliktelikler önce tatlı flörtleşmeler sonra ciddileşen ilişkiler ve evlilik macerası. En sonunda da evliliği tüketme dönemi. Bu dört çiftin beraberliğin zor yollarında nasıl yürüdükleri tamamen espritüel bir şekilde anlatılmış. Filmin diyalogları iyi ama asıl iyi olan bu diyalogları bize taşıyan oyuncuların performansları. İlginçtir, kadın karakterler beni daha çok güldürdü. Özellikle Şebnem Bozoklu ve Büşra Pekin’in önderliğinde Gupse Özay, Aylin Kontente karakterlerini çok iyi içselleştirmişler. Ve hepsi farklı kadın karakterler yaratmışlar. Ama erkek karakterler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bu eleştirim oyuncuların performansıyla ilgili değil. Daha çok Yılmaz Erdoğan’ın yazdığı karakterlerin aynı kökten gelmesiyle ilgili. Yani neredeyse hepsi taşralı ama eli para tutmuş erkek karakterler. Hepsinin şivesi var ve kadınlara göre daha kırsala yakınlar. Yılmaz Erdoğan neredeyse her karakterde kendini tekrarlamış. Kadın oyuncular ise sanıyorum Erdoğan’ın yarattığı karakterlerle daha fazla oynayıp farklı birşeyler yaratabilmişler. Her ne kadar senaryodaki bu erkek karakterlerin oluşumunda hata bulsam da özellikle Çağlar Çorumlu’yu ayrı bir yere koymalıyım. Tek kelimeyle Çorumlu’nun kariyerindeki en komik performanstı. Bu sayede Çorumlu diğer oyuncular Bülent Emrah Parlak, Serkan Keskin ve Fatih Artman’dan bir adım ötedeydi perdede. Son dönemde korku sinemasının azaldığını salonların daha çok komediye teslim olduğunu görüyoruz. Tatlım Tatlım bu anlamda da diğer komedilerden farklı ve başarılı. Sonuçta düşünülmüş, yazılmış, üstelik erkek ve kadının beraberliği gibi çok zor bir konuda söyleyeceği şeyler olan bir film. Bütün o kahkahalar arasında insanların nasıl birbirini tükettiğini filme çekmek istemiş Erdoğan. Ama o kadar aynı karaterler üstünden gitmiş ki bu anlamda toplumun bütününe seslenemeyeceğini düşünüyorum. Evet herkes bu filme güler ama erkek kadın beraberliğinin ciddiyetini toplumun bütünü içselleştiremez. Halbuki filmin iddiasına baktığımda Erdoğan’ın izleyiciyi sadece güldürmek değil biraz da düşündürüp duygulandırmak istediğini görüyorum. Ne yazık ki bu anlamda hiç bir erkek karakteri içselleştiremedim. Daha çok magazin dünyasının ünlülerinin ilişkileri perdede anlatılıyor gibi hissettim. Bunun sebeplerinden biri de çiftlerin evlerinin aşırı lüks olması, hiç birinin parasal bir tartışmaya girmemesi ama yine de ilişkilerin bozulup gitmesi. Tabii ki parayla saadet olmaz. Ama günümüzde bir çiftin hayatının maddi endişe duymadan bozulması da fazla gerçekçi olmaz. Kısacası ağır cümleleri güldürerek kurmak isteyen Erdoğan hikayenin gerçekliğini fazla naifleştirmiş. Böyle olunca biz izleyicilerin değil ama kendi hedefini tutturamamış diye düşünüyorum. Bu arada çok beğendiğim Şevket Çorumlu’nun oynadığı karakter neredeyse Vahi Öz’ün gençliği diyebilirim. Hem mimikleri, hem şivesiyle bana Vahi Öz’ü hatırlattı. 

Yılmaz Erdoğan, bütün o kahkahalar arasında insanların birbirini nasıl tükettiğini filme çekmek istemiş. Ama o kadar aynı karakterler üzerinden gitmiş ki, bu anlamda toplumun bütününe seslenemeyeceğini düşünüyorum...

FİLMİN KÜNYESİ

Yönetmen: Yılmaz Erdoğan

Senarist: Yılmaz Erdoğan

Oynayanlar:Aylin Kontente, 

Büşra Pekin, Gupse Özay, 

Şebnem Bozoklu

Yapım: 2017, Türkiye

VİZYONDAKİLER

Kuyu 

Melahat Hanım eşinin genç yaşta ölümünden sonra, ömrünü oğlu Ömer’e adar. Köyde yaşayan halkın dikiş işleriyle uğraşarak ailenin geçimini sağlar. Ömer küçük yaşta babasını kaybetmiş olmanın acısını yüklenir. Cesur biridir ve gizemli olayları merak etmektedir. Kambur Ali’nin gizemli hayatını öğrenmek ister ancak yaşından büyük korkular O’nu bekler.

FİLMİN KÜNYESİ

Yönetmen: Serdar Bardakçı

Senarist: Mehmet Beşir Çengelli

Oynayanlar: Murat Ercanlı, Oğuzhan Yücel, 

Dilara Duman, Neman Asgari

Yapım: 2017, Türkiye

Aquarius

Brezilya’da varlıklı ve köklü bir ailede doğmuş olan Clara, 65 yaşında emekli bir müzik eleştirmenidir. Clara, 1940’larda inşa edilmiş, Recife’in üst sınıf bölgelerinden olan Avenida Boa Viagem’de deniz kenarında konuşlanan Aquaris apartmanının son sakinidir.Tüm diğer apartmanlar o bölge için başka planları olan bir şirket tarafından çoktan satın alınmıştır.

FİLMİN KÜNYESİ

Yönetmen: Kleber Mendonça Filho

Senarist: Kleber Mendonça Filho

Oynayanlar: Sônia Braga, Maeve Jinkings, 

Irandhir Santos

Yapım: 2017, Brezilya, 145 Dk.

Kırmızı Kaplumbağa

Kaplumbağanın içinde olduğu bir hikâye fikri, yönetmen Michel Dudok de Wit’in aklındaydı. Deniz kaplumbağaları, barışçıl canlılardır ve tek başlarına yaşarlar. Okyanusların derinliklerinde uzun zaman geçirebilirler. Yönetmen, insanın dönüm noktalarını yengeçler, kaplumbağalar ve kuşlardan başka sakini olmayan bir adaya düşen yalnız adamın hikâyesini odağında anlatıyor.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı: The Red Turtle

Yönetmen: Michael Dudok de Wit

Senarist: Michael Dudok de Wit

Yapım: 2016, Fransa, Belçika,80 Dk.

Güzel ve Çirkin 

Disney’in klasik animasyon uyarlaması yeniden hayat buluyor ve klasiğe pek çok yeni şarkı da ekliyor. ‘Güzel ve Çirkin’, bir canavar tarafında kaleye hapsedilen genç, güzel ve özgür Bella’nın hikâyesini konu alıyor. Korkularına rağmen Bella, kalenin çalışanlarıyla arkadaş olur; canavarın hassas kalbi ve gerçek Prensi keşfeder.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı: Beauty and the Beast

Yönetmen: Bill Condon

Senarist: Stephen Chbosky

Oynayanlar:Emma Watson, Dan Stevens, 

Luke Evans, Kevin Kline

Yapım: 2017, ABD, 129 Dk.

Bu Dünyanın Dışında

Mars’ta insan kolonisi kurmak için yola çıkan bir uzay mekiğindeki astronotlardan biri olan Sarah Elliot, Mars’a iniş yaptıktan hemen sonra bir erkek çocuğu dünyaya getirip hayatını kaybeder. Ekipteki diğer kişiler tarafından büyütülen Gardner Elliot ,16 yaşına geldiğinde yalnızca 14 bilim adamını tanıyan, dünyaya dair okudukları dışında hiçbir bilgisi olmayan fakat son derece zeki ve meraklı bir genç haline gelmiştir.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı: The Space Between Us

Yönetmen: Peter Chelsom

Senarist: Allan Loeb

Oynayanlar:Asa Butterfield, Britt Robertson, Carla Gugino

Yapım: 2017, ABD, 121 Dk.

Eski Başbakanlardan Mesut Yılmaz'ın oğlu evinde ölü bulundu

Eski Başbakanlardan Mesut Yılmaz'ın oğlu evinde ölü bulundu

Mesut Yılmaz'ın oğlu Yavuz Yılmaz'ın ölüm nedeni belli oldu

Mesut Yılmaz'ın oğlu Yavuz Yılmaz'ın ölüm nedeni belli oldu

2018 asgari ücret zammı yeni ücret açıklaması

2018 asgari ücret zammı yeni ücret açıklaması

Hurmanın bilinmeyen mucize faydaları

Hurmanın bilinmeyen mucize faydaları