Tüm Yazarlar
S. Tunay Kamer Yazıları
Sosyal medyada ürün ne? Müşteri kim?
S. Tunay Kamer
Dijital ortamda kullandığımız ürünlere para ödemediğimizde o parayı reklam veren öder. Yani müşteri kullanıcılar değil reklam verendir. Ücretsiz şekilde kullandığımız sosyal medya uygulamalarında satılan ürünlerin aslında bizim bilgilerimiz olduğu ortadadır. Kültür endüstrisi, bireylerin uyumu aracılığıyla toplumları yeniden inşa etmenin etkili bir yolunu bulur. Adorno'ya göre kültür endüstrisi, yalnızca olağan işlerliğe dair bir uyum sağlamakla kalmaz aynı zamanda savaş, afet, kriz gibi durumlarda da etkili bir ikna aracıdır.
Perde penceremizde var, kameramızda yok
S. Tunay Kamer
Perdesiz bir evde oturmazken, ev içerisinde yapılan çoğu etkinlik neden sosyal medyada paylaşılır? Toplum, röntgenciliği gündelik yaşamın bir parçası haline getirmekte ve insanlar farklı şekillerde birbirlerini gözleyen kişiler haline gelmektedir. Bauman, modernitenin bazı yeni ve farklı yollarla akışkanlaştığını vurgular. Yani mahremiyetin rıza yoluyla sergilendiği, gözetlemeye açık olduğu ve panoptikonun katı sabitliğinin günümüzde çözüldüğü söylenebilir.