13 Aralık 2024 Cuma / 12 CemaziyelAhir 1446

Ryanair Güey Kıbrıs'tan Türkiye'ye uçmak istiyor

Kıbrıs Hava Yolları’nın kapanmasının ardından birçok gelişme yaşanıyor

16 Ocak 2015 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Ryanair Güey Kıbrıs'tan Türkiye'ye uçmak istiyor

Rum hükümeti şirketin logosunu ve ismini satmaya hazırlanırken, şirketin kapanmasıyla havacılık firmaları Güney Kıbrıs’ta açılan boşluğu kapamak için harekete geçti.

Ryanair’dan yapılan açıklamada Güney Kıbrıs’tan Türkiye ve diğer yerler uçma yönünde arzu dile getirildi.

Politis gazetesi “Muflon’ İçin Satış İlanı… Kıbrıs Hava Yolları’nın ismi ve Logosu Özelleştirmeye Yolunda”  başlıklarıyla verdiği haberinde, Hükümetin, Güney Kıbrıs merkezli yeni bir hava yolu şirketinin faaliyete geçmesi çabaları çerçevesinde, Kıbrıs Hava Yolları’na ait olan ve kapanmadan kısa bir kısa bir süre önce satın aldığı muflon şekildeki logo ve ticari ismini satacağını kaydetti.

Bunun hayata geçirilmesi için Rum Bakanlar Kurulu’nun dünkü toplantısında Kıbrıs Hava Yolları’nın logo ve amblemi için yatırımcı bulunması sürecinde hükümeti yönlendirecek danışmanlar atanması kararı aldığını aktaran gazete, işin özünde, Kıbrıs Hava Yolları’nın logo ve ticari isminin kamulaştırıldıktan kısa bir süre sonra yeniden özelleştirilmeye çalışılacağını belirtti.

Gazete konuya Özelleştirme Birimi’nin de müdahil olacağını yazdı.

Habere göre Hükümeti 4 Aralık tarihinde 1,2 milyon Euro karşılığında şirketin logo ve ticari ismini satın almış ve aynı gün bunları şirkete kiralamıştı.

RYANAIR’İN TÜRKİYE’YE UÇMA ARZUSU

Fileleftheros gazetesi ise Ryanair Satış Müdürü Kenny Jacobs’un, Kıbrıs Hava Yolları’nın kapanmasının ardından, Ryanair’in İsrail, Türkiye ve belki Ortadoğu’nun bir kısmına açılmayı istediğinden söz ettiğini aktardı.

Gazete açıklamanın art niyet mi olduğu yoksa bilgisizlikten mi kaynaklandığı konusunda şaşkınlık yarattığını ve sürpriz olduğunu belirtti.

Habere göre Jacobs, İrlanda’nın önemli gazetelerinden “The Irish Times”a yaptığı açıklamada, Ryanair’in Güney Kıbrıs’tan İsrail, Türkiye ve belki Ortadoğu’nun bir kısmı gibi bölgelere açılma amacıyla kendisine hava operatör sertifikası vermesi için Güney Kıbrıs’a baskı yapmayı planladığını söyledi.

Gazete haberinde “Kıbrıs-Türkiye arasında uçuşlara” değinilmesinin ciddi soru işaretleri yarattığına dikkat çekti.

Gazeteye yaptığı geniş açıklamada, İrlandalı şirketin AOC elde etmek için Güney Kıbrıs’taki faaliyetlerini yoğunlaştıracağını söyleyen Jacobs, AOC’nin İsrail, Türkiye ve belki Ortadoğu’nun bir kısmı gibi bölgede yeni piyasalar açacağını ifade etti.

Haberinde Ryanair’in Rum Sivil Havacılık Dairesi’ne ilgili lisans için başvuru yaptığını da anımsatan gazete, başvuruda birçok eksiklik olduğunu ve bir gelişme kaydedilmediğini belirtti.

425 BİN KOLTUKLUK KAYIP

Fileleftheros gazetesi bir başka haberinde turizmde zararların olmaması için Kıbrıs Hava Yolları’nın kapanmasının ardından Güney Kıbrıs’ın dış dünya ile bağlantısında ortaya çıkan boşluğun doldurulması gerektiğine işaret etti.

Gazete bu yönde gösterilen çabalarda başrol oyuncusunun Rum Turizm Örgütü olduğunu kaydetti.

Edindiği bilgilere göre Kıbrıs Hava Yolları’nın kapanmasının ardından 425 bin koltukluk kayıp yaşandığını kaydeden gazete, bunardan 101 bininin kış sezonu, 324 bininin de yaz sezonuyla ilgili olduğunu belirtti.

Kıbrıs Hava Yolları’nın uçtuğu İngiltere ve Yunanistan konusunda bir kayıp yaşanmayacağını, çünkü yabancı şirketlerin zaten buralara fazlasıyla uçuş yapacaklarını duyurduklarını aktaran gazete, Rusya, Almanya, İsrail, İsviçre, Fransa,  Hollanda ve Lübnan’a uçuşlar konusunda kayıp yaşanmaması için KOT’un çeşitli temaslarda bulunduğunu kaydetti.