20 Nisan 2024 Cumartesi / 12 Sevval 1445

'Farklı bir eğitim anlayışıyla yola çıktık'

Doğa ile baş başa olan duyu ve duygu zenginliğine sahip çocuklar yetiştirmek ilkesiyle kurulan Suje Okulları, 2018-2019 eğitim öğretim yılında kapılarını açıyor.  Farklı bir eğitim arayışıyla yola çıktıklarını belirten Suje Okulları Kurucu Temsilcisi Sibel Çelik, öğrenmenin sorumluluğunu üstlenen çocuklar için bir araya geldiklerini söyledi. 

8 Eylül 2018 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
'Farklı bir eğitim anlayışıyla yola çıktık'

Öğrencilerin, öğretmen ve düşünce liderleriyle birlikte içinde yaşadıkları toplumun sorunlarına duyarlı, donanımlı ve vicdanlı bireyler olma yolunda sağlam adımlarla ilerlemesini hedeflediklerini belirten Suje Okulları Kurucu Temsilcisi Sibel Çelik, çocuklara ‘akademik, sosyal ve ekolojik okuryazar vatandaş olarak kendi eşsiz geleceklerini oluşturmaları için ilham vermek’ vizyonuyla hareket ettiklerini dile getirdi.  

Öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra, düşünceli ve ilkeli genç yetişkinler olarak yaşam becerilerini geliştirmeyi hedeflediklerini ifade eden Çelik, sorularımızı yanıtladı. 

Öncelikle “Suje” ne demek? Açıklayabilir misiniz? 

Suje’yi ‘bilen’ olarak tanımlayabiliriz. Yani, bilgi arayışında olan, bilmek isteyen, düşünen, arayan varlık olarak kısaca açıklayabiliriz. Buna en iyi örnek filozoflardır. Suje, soru sorma becerisine sahip, gerçeğin bilgisine, akıl, gözlem, sezgisel beceri değerlerine ulaşma gayretinde olan varlıktır. Bu durumda, tüm çocuklar aslında birer ‘Suje’dir. 

Suje Okulları kuruluş yolculuğunuzu anlatabilir misiniz?

 Aslında, ekip olarak biz hep eğitimin içindeydik. Daha doğrusu, eğitimin arka planında yer alıyorduk. Öğretmen yetiştirmekten, dijital eğitime kadar eğitimin birçok alanında faaliyet gösteriyorduk. Yolculuğumuz, var olandan farklı bir eğitim arayışıyla başladı. Öğrenmeyi seven, öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenen çocuklar için bir ara§ya gelerek, kolları sıvadık ve Suje’yi kurduk. Suje için ciddi bir altyapı çalışması hazırladık. 5 seneye yakın bir çalışmanın sonucunda Suje hayata geçti. 

TEKNOLOJİ ODAKLI 

Sizi farklı kılan nedir?

 Çocuklarımız, dört bir yanı bahçe ve ağaçlarla çevrili ekolojik Tales Kampüsü’müzde domates, salatalık, biber yetiştirebilecek, ağaçlardan meyve toplayabilecek. Bunun dışında, ders kitapları başta olmak üzere eğitim materyallerini kendi ekibimiz hazırladı. Bu işte zaten uzman olan ekibimiz ile bir adım öndeyiz. Aynı zamanda düşünce liderlerimiz ile sürekli iletişim halinde olup, işbirlikleri aracılığıyla öğrencilerimize sınıfın ötesinde deneyimler sunuyoruz.  Suje’nin odağında ‘teknoloji’ var. Bu amaçla özel olarak yazılımı ve içerikleri geliştirilen Suje Dijital Program, tüm eğitim dinamiklerini öğrencilerimize ve öğretmenlerimize sunan özel bir eğitim portalı olarak hizmet veriyor. Bu platform, öğrencilere oldukça geniş bir uygulama yelpazesi sunuyor. Bunun dışında, tüm yönetsel ve eğitsel süreçlerimizin bir noktadan yönetilmesine imkan sağlayan eğitim portalımız, aynı zamanda akademik omurgamızı da sağlamlaştırıyor. Suje’de her çocuğun kendine özgü olduğunu biliriz ve bundan dolayı onları birbiriyle kıyaslamaz, sorular ve şıklar arasına sıkıştırılmış ezber bilgilerle sıralamayız. Biz her öğrencinin kişisel başarısını önemseriz. Öğrencilerimiz okulumuzda, sadece akademik hedeflerini gerçekleştirmek için bir eğitim yolu seçmezler, aynı zamanda düşünceli ve ilkeli genç yetişkinler olarak yaşam becerilerini de geliştirirler. 

‘Düşünce liderliği’ kavramından bahsettiniz. Bu konuyu biraz daha açabilir misiniz?

 Alanında uzman ve lider olan dış ortaklarımızı, ‘düşünce lideri’ olarak adlandırıyoruz. Bu kişilerden oluşan kurullarımız, öğrencilerimizle sürekli işbirliği içinde bulunarak, onlara farklı deneyimler sunacak. Bu yüzden düşünce liderlerimiz bizim için çok önemli. Oluşturduğumuz kurullar, Suje’nin AR-GE ve eğitim yönetimi takımlarıyla koordineli çalışıyor. Düşünce liderlerimiz önderliğinde gerçekleştirilen bilim ve sanat atölye çalışmalarıyla, öğrencilerimizin yaşamları boyunca her alanda yararlanabilecekleri bilgiyi yönlendirme ve doğru aktarabilme becerilerini kazanmalarını hedefliyoruz. Öğrencilerimiz, atölye çalışmalarıyla bir yandan bilimsel yöntemlere dayalı bilgiyi kullanmayı öğrenirken diğer yandan yeni bilgiler elde etme yolunda ilerleyecekler. 

ÇOKLU ÖĞRENME VE DEĞERLENDİRME

Suje’nin eğitim ekosistemini anlatabilir misiniz?

Suje okulları, öğrencilerine odaklanan, sorgulamaya dayalı, bütünleşik bir müfredatla anlamlı öğrenmeyi amaçlıyor. Bundan dolayı, öğretmenlerimiz öğrencilerin değişen ihtiyaçlarını, yeteneklerini ve öğrenme sitillerini karşılamak için öğretimi farklılaştırıyor ve onlara dengeli bir program sunuyor. Böylelikle her çocuk büyürken kendi potansiyelini keşfediyor. Öğretim programımız sorgulama, uygulama ve değerlendirme olmak üzere 3 öğenin bütünleşmesinden oluşuyor. Bunun dışında, öğrencilerimize çoklu öğrenme ve değerlendirme fırsatları sunan bir yaklaşımımız da var. Öğrenciyi merkeze alarak, interaktif ortamda daha etkili ve verimli ders işlenmesini sağlamaktayız.