Los Angeles’ın kapanış defilesini yapacağım
-İstanbul FashIon Week’te sergilediğiniz koleksiyon çok ses getirdi...
Fransız Sarayı’ndaydı defile... Koleksiyon, bir önceki ‘Lüks’ün devamı niteliğinde. İpek kumaşların, güçlü formların detaylandırıldığı, el işi payetlerin olduğu TASARIMLARIN başrolünde lüksü güçle birleştiren şehirli kadın yer alıyor.
-Bir Türk tasarımcı olarak, Los Angeles Moda Haftası’nın kapanış defilesini düzenlemek nasıl bir duygu?
Markam için çok heyecan verici! Tabii benim için de. Hele ki Los Angeles Moda Haftası’nın kapanış defilesini yapmak... Bir Türk moda tasarımcısı olarak büyük onur benim için. (Bu röportaj yayınladığında, Özgür Masur Los Angeles’a çoktan uçtu bile!)
-Orada da IFW’deki koleksiyonu mu sergileyeceksiniz?
Tabii ki. Zaten tüm dünyadaki moda haftaları 2014-2015 Sonbahar-Kış koleksiyonlarını sergilemek zorunda. Dolayısıyla da Mercedes Benz FashIon Week Istanbul’da sergilediğim koleksiyonu orada da sunacağım.
Özgür Masur, Marmara Ü. GSF Tekstil Sanatları Bölümü Giyim Tasarım Sanat Dalı’ndan mezun olduktan sonra farklı firmalara koleksiyonlar hazırlayarak iş hayatına atıldı. Moskova’da ‘Geleceğin Tasarım Yıldızı Ödülü’nü, Türkiye’de ise İTKİB Genç Tasarımcılar yarışmasında üçüncülük ödülünü bileğinin hakkıyla kazandı. İki yıl önce tam da Aşk-ı Memnu fırtınası eserken ilk koleksiyonunu hazırladı. Şu anda ise Türkiye’nin en çok konuşulan moda tasarımcılarından biri. Tasarımlarını önce Aşk-ı Memnu, sonra da İntikam’da bol bol görüp hayran kaldığımız Özgür Masur, ünlü giyim markası Batik ile işbirliği yaptı. Masur ile hem bu yeni projesini hem İstanbul Fashion Week’i hem de bugün kapanış defilesini yapacağı Los Angeles Fashion Week’i konuştuk.
-Bu aralar çok yoğun olduğunuz kesin! Batik ile olan işbirliğiniz, İstanbul Fashion Week ve Los Angeles Fashion Week... Önce Batik’le yaptığınız işbirliğinden başlayalım. Nasıl bir araya geldiniz?
Batik, uzun yıllardır hepimizin bildiği bir Türk markası ve ilerlemeye devam ediyor. Hayata geçirdiği projeler ve koleksiyonlarıyla da konuşuluyor. Yeni bir kadın tanımı yaratıp markanın içine yerleştirdik ve bu kadını giydirmek için bir araya geldik... ‘Batik by Özgür Masur’ koleksiyonu böyle ortaya çıktı. Çok içime sindi.
LÜKSÜ ORTAYA ÇIKARIYOR
-Bu işbirliğine şaşıranlar olmuştur tabii...
Markaların moda tasarımcıları ile çalışmaları, günümüzde çok sıkça görülen bir şey... Daha önce de birçok markadan teklif aldım. Ama bu zamana kadar sadece doğru zamanda, içime sinen bir proje içerisinde olmak istediğim için Batik ile çalıştım. Şimdiye kadar da kimsenin şaşırdığını görmedim! Açıkçası şaşıran varsa da ben şahit olmadım. Çünkü aldığım tepkilerin hepsi çok güzeldi...
-Batik için neler hazırladınız?
Özgür Masur çizgisinden farklı bir şey tasarlamadım. Zaten amaç, herkesin rahatça tasarımlarıma ulaşabilmesiydi. Çok farklı değil ama kalitesi yüksek bir koleksiyon.
-Biraz detay verir misiniz?
Batik by Özgür Masur, kadınların içindeki zarafet ve lüksü ortaya çıkaracak. 30 parçadan oluşuyor. İş hayatından davetlere, hafta içinden hafta sonu aktivitelerine kadar uzanan tasarımlar.... Hem gece hem gündüz giyebilecek. Kokteyl elbiselerinin dışında bluzlar ve ceketler de var. Özellikle uzun gece elbiseleri çok beğenildi. Renklerde ise gri, mavi, kayısı, vişne çürüğü, lacivert ve kırmızının harmanlandığı modeller ağırlıkta... 17 Mart’ta da satışa çıkacak.
KIŞ KOLEKSİYONU KAPIDA
-Gündüz kıyafetleri de var diyorsunuz ama koleksiyona baktığımızda gece kıyafetleri daha çok sanki...
Gece kıyafetleri daha ön planda gibi görünse de günlük giyilebilecek türden çok tarz parçalar da var.
-Bir marka ile çalışan moda tasarımcıları, genellikle kendi tarzlarını yansıtmaz; markaya daha uygun tasarımlar yaparlar. Ama siz tasarımlara tamamen tarzınızı yansıtmışsınız.
Evet, doğru çünkü biz Batik ile yola çıkarken de bunu hedefledik. Yani herkesin bir Özgür Masur kadını olabilmesini istedik. Bu yüzden de Batik By Özgür Masur, markanın kendi çizgisinden çok farklı oldu.
-Bu işbirliğinin devamı gelecek mi?
Biz iyi bir marka birlikteliği gerçekleştirdik. Tabii ki devamı gelecek. Hatta kendilerine bir de kış koleksiyonu hazırlayacağım.
Moda dünyasından kısa kısa
Nene Hatun gibi güçlü
Beste ve Merve Manastır kardeşlerin kurduğu, el yapımı aksesuar ve çanta markası Manu Atelier’den ilk koleksiyon... New Ager, Zeal, Pristine, Bold, Swank, Fernweh, Maverick ve Easy adında sekiz farklı çanta hazırlayan Manastırlar, her modeli farklı kadınlardan esinlenerek tasarlayıp isimlendirmiş. Çantaları Nene Hatun’dan esinlenerek hazırladıklarını belirten tasarımcı kardeşler, her zaman kendi ayakları üstünde durabilen, güçlü ve başarılı kadınlara hitap ettiklerini vurguluyor.
ASSOULINE’DEN KOL DÜĞMESİ
Modadan mimariye, sanattan gastronomiye birçok konuda dünyanın en sofistike kitaplarını okuyucularıyla buluşturan Assouline, alanlarında isim yapmış tasarımcılarla hayata geçirdiği özel koleksiyonlarına bir yenisini ekledi: Begüm Khan... Begüm Kıroğlu’nun kurduğu marka, Assouline için özel bir kol düğmesi koleksiyonu hazırladı. Assouline Cuff Links-Kol Düğmeleri kitabına da gönderme yapan koleksiyonda yer alan modellerin farklı renkteki değerli taşlarla bezenmiş çeşitleri mevcut.
YAKIŞIR JESSICA ALBA’YA
P&G markalarından Braun, yeni küresel kampanyasının ‘Güzellik Marka Elçisi’ olarak dünyaca ünlü oyuncu Jessica Alba’yı seçti. Altın Küre adayı ünlü oyuncu, televizyon, yazılı ve online mecralarla beraber mağazaları da kapsayacak geniş çaplı yeni küresel kampanyasının yüzü oldu. Konuyla ilgili açıklama yapan Braun Global Pazarlama Direktörü Alessandra Dolfini de ünlü oyuncunun markanın yüzü olması üzerine “Jessica Alba güçlü, azimli ve başkalarının haklarını savunmaktan çekinmeyen bir oyuncu. Bu özellikleriyle güzelliğin ve Braun ürünlerinin kadınların iyi hissetmelerindeki rolü hakkında konuşabilecek mükemmel bir elçi. Braun olarak Jessica Alba’ya yalnızca ilkeleri ve yetenekleri için değil, fedakarlık gerektiren bir oyunculuk kariyeri ile anneliği bir arada yürütülebildiği için de hayranlık duyuyoruz” dedi.