İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş.’nin Hediyem İstanbul markası, bir modelleme ve tasarım atölyesi kuruyor. Şehrin kendine has tarihi, kültürel ve sanatsal özelliklerini yansıtan ve hatıra niteliği taşıyan özgün tasarımlı hediyelik eşyalardan oluşan ürünlerini çeşitlendirmek ve markayı güçlendirip dünya pazarında rekabet edebilir hale getirmek amacı taşıyan “Hediyem İstanbul Tasarım Ve Modelleme Atölyesi” İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) tarafından da destekleniyor.
TASARIMCI ARANIYOR
Atölye çerçevesinde İstanbul temalı hediyelik eşya tasarımı yapabilecek sanatçılara, eğitim imkanı verilecek. Toplam bütçesi 794 bin 312 TL olan projenin sonunda üretilen hediyelik eşyalar düzenlenecek olan sergiyle İstanbulluların beğenisine sunulacak.
İBB Kültür A.Ş Projeler Müdürü Fatih Yavaş projeyle İstanbul’u küresel ölçekte tanıtmayı ve şehrin tasarım endüstrisine katkıda bulunmayı amaçladıklarını belirtiyor. “Dünya pazarı içinde İstanbul’un hediyelik eşya pazarından aldığı pay çok düşük. Biz bu ihtiyaca yönelik üretimler yapıyoruz. Bunu yaparken de çok kuvvetli biçimde yeni tasarımlara ihtiyaç duyuyoruz. Maalesef kalifiye eleman bulmak çok sıkıntılı bir iş” diyen Yavaş, iki yıldır düzenledikleri yarışmalarda ödül alan tasarımları ürüne dönüştürdüklerini anlatıyor. Bu yıl ise kuracakları atölyeyle hem tasarımcı yetiştiren, hem de proje üreten bir merkez oluşturacaklarına değinen Yavaş, kurulacak atölyenin motivasyonu artıran yönüne dikkat çekiyor: “İstanbul Kalkınma Ajansı’na projemizi sunduk ve kabul edildi. Projenin bizim için heyecan ve motivasyon anlamında önemi vardı. Şimdi faaliyet aşamasındayız. Atölyede bir uzman proje tasarımcısının gözetiminde, seçilen beş genç tasarımcı eğitim görecek. Yaptıkları tasarımlarla da seri üretime geçilecek.”
Hediyem İstanbul ürünleri, şu an Sirkeci’deki İstanbul Kitapçısı’nda ve Mall Of İstanbul’da satılıyor. Yakın zamanda Zorlu Center’da da satılmaya başlanacak.
KOLEKSİYONLUK ÜRÜNLER DE VAR
Hediyem İstanbul, replika ürünler de satışa sunuyor. Şahi Topu Replikası buna güzel bir örnek. Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u fethederken kullandığı şahi topu, fethin 562’nci yılı olması nedeniyle 562 adet üretildi, bir daha üretilmeyecek. Koleksiyonerlerin dikkatine...
NEW YORK BÜYÜK PAY SAHİBİ
Fatih Yavaş, dünya pazarından bu alanda yeterince pay alamadığımızın altını çiziyor: “New York’un tarihine, kültürüne bakın... Bir de İstanbul’a bakın. Fakat New York dünyada hediyelik eşya pazarından çok ciddi bir pay alıyor. Paris, Londra keza... Biz hak ettiğimiz yerde değiliz. Mademki bunu fark ettik, üzerimize düşeni yapacağız.”