10 Temmuz 2020 Cuma / 19 Zilkade 1441
Gece modu

İzmir’den moda atılımı Alsancak Moda Günleri

Türk modası için ilham veren bir hareket İzmir’den geldi. Bu yıl ilki düzenlenen Alsancak Moda Günleri’nde modacılar deneyimlerini paylaştı, öğrenciler projelerini görücüye çıkardı. İki gün boyunca Alsancak sokaklarında moda konuşuldu.

Büşra Uğraş22 Nisan 2016 Cuma 20:34 - Güncelleme: 22 Nisan 2016 Cuma 20:36

Hep konuşulur, sorulur “Neden bütün etkinlikler İstanbul’da oluyor? Diğer şehirlere ne zaman önem verilecek” diye... Türkiye’nin en güzel şehirlerinden biri olan İzmir’de aynı soruyu sormuş belli ki! Sonuç; bu yıl ilki düzenlenen Alsancak Moda Günleri Can Grup Life & Risk, Alsancak Koruma ve Güzelleştirme Derneği, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Konak Belediyesi’nin katkıları ve şehrin yerel cemiyet dergisi Dora Magazin’in ev sahipliğinde düzenlenen moda etkinliği Alsancak Tren Garı’nda gerçekleştirdi. İzmir’lilerin bu cesur girişimleri ilerleyen zamanlar için umut vaat ediyor. Elbette ilk olmaktan kaynaklanan aksaklıklar vardı ama ilerleyen günlerde moda günlerinin gelişeceği ve büyüyeceğine dair inancımız tam.

ÖĞRENCİLERDEN MESAJ VAR!

İki gün boyunca çeşitli söyleşiler düzenlendi ve İzmirli modacılarla Dokuz Eylül Ünversitesi öğrencilerinin tasarımlarının tanıtıldığı defilelerle devam etti. Zeynep Mayruk ve Hande Canyüce’nin söyleşileriyle başlayan moda günlerinin ilk oturumunda kadınların sektördeki yeri, marka olmanın yolları, zorlukları, moda dünyasında nasıl tutunulacağı ve mesleğe yeni başlayacak olanların önündeki engeller ve fırsatlar tartışıldı. Daha sonra da Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Moda ve Tasarım Bölümü öğrencilerin ‘Şiddet’ temalı defilesine yer verildi. Defiledeki tasarımlar üzerinde iyi düşünülmüş, hemen hepsi doğru ve sağlam mesajlara sahipti. Öğrenciler kadına şiddet, çocuk istismarı, sözlü ve psikolojik şiddet gibi pek çok konu karşısındaki duruşlarını sembollerle izleyiciye aktardılar. Tabii ki bunun yanında uygulamada birkaç eksiklik olduğunu da belirtmek gerekiyor. Sunumdaki hatalar, kostümlerdeki kusurlar gibi... Ancak tasarımcıların henüz öğrenci oldukları ve İzmir’in de bu tarz etkinlikler konusunda yeni deneyimlendiği düşünüldüğünde çok da üzerinde durulmaya gerek olmayan konular. Özetle fikirler son derece kreatif ve yaratıcı uygulama da gelişime açıktı demek doğru olur diye düşünüyoruz.

CADDE Mİ AVM’Mİ?

Günün devamında da ayakkabı tasarım markası Ayakkabı Prensi’nin tasarımları sergilendi. Sonrasında genç modacılardan Eda Erdoğan’ın ilkbahar-yaz koleksiyonu sunuldu. Ayrıca Mercedes-Benz İstanbul Moda Haftası’nda da gördüğümüz Raşit Bağzıbağlı da dinleyicilere tasarım hikayelerini ve moda serüvenini anlattı. Ümit Temurçin moderatörlüğünde ve bloggerlar Duygu Şenyürek, Onur Erol, Point Bornova Genel Müdürü Ali Dedeoğlu, Satış ve Eğitim Danışmanı Taner Özalp’in katılımıyla yapılan oturumda da alışveriş merkezlerinin hayatımıza kattığı kolaylıkların yanı sıra cadde mağazalarında alışveriş yapmanın keyfi karşılaştırıldı. Etkinliğin ikinci günüyse yalnızca defilelere ayrılmıştı. Dilber Güner, M. Prenses Tekstil ve Senem Gürel-Burak Çiçek defileleriyle tasarımlar sunuldu.

KARİYER BASAMAKLARINI TIRMANIYOR

Alsancak Moda Günleri’nin İzmir’de moda sektörünü canlandırmanın yanı sıra benimsediği misyonlardan biri de gençlere destek vermek. Bu bağlamda kurulan stantlarla 12 genç tasarımcının özel stüdyoları ziyaretçilere açıldı. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde yüzde 100 burslu okuyan ve Dokuz Eylül Üniversitesi’nde yetenekleriyle öne çıkan bu gençlerden tasarımlarıyla bizim de gönlümüzü fetheden isimlerden biri de Aysu Oktay’dı. Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nde okuyan Oktay, modayı “Yaşama renk katan popüler bir sanat” olarak tanımlıyor. Ve ekliyor: “Kariyer yapmak istediğim alanda benim için iyi bir basamak olduğunu düşünüyorum. Emek verdiğim bir işe insanların beğeni göstermesi moda hayatım için bana ilham veriyor.” Oktay’ın ilk hedefi bir butik açmakken, örnek aldığı isimler arasındaysa Türkiye’den Özgür Mansur ve dünyadan Karl Lagerfeld bulunuyor.