Mark Zuckerberg’in modaya bakışını ya da eksikliğini eleştirmeyin. Facebook ’un kurucusu kendisinin bu gri tişörtleri giymesine neden olarak şirket hissedarlarına ne kadar kar elde ettiklerini fark etmelerine yardım etmeye çalışıyor.
Tabiki kendisi bu sözleri söylemedi. Ancak 30 yaşındaki sosyal medya girişimcisi gri tişörtler giyerek tarz tercihlerini ortadan kaldırıp daha önemli meselelere odaklanmak istediğini ortaya koyuyor. Diğer bir deyişle elbise dolabı için ne kadar az zaman ayırırsa Facebook için daha fazla zaman ayırabilir, sayfayı daha kullanıcı dostu dolayısı ile daha karlı bir hale getirebilir.
Facebook’un California merkezinde soru ve cevapları yanıtlayan Zuckerberg, “Hayatımı gerçekten sadeleştirmek istiyorum böylece (Facebook) camiasına nasıl daha iyi hizmet edebilirim dışındaki konularda daha az karar vermek zorunda kalacağım” dedi.
Zuckerberg konuşmasında ayrıca bu düşüncesiyle ilgili araştırmaların da olduğunu söyledi. Zuckerberg, “Gerçekte bu konuyla ilgili birçok psikolojik teori bulunuyor. Bu teorilere göre ne giyeceğiniz ya da kahvaltıda ne yiyeceğiniz ile ilgili küçük kararlar dahi sizi yoruyor ve enerjinizi tüketiyor.” dedi.
Tabi Zuckerberg modaya basit yaklaşımı ile bilinen ilk teknoloji titanı değil. Steve Jobs ve onun siyah kazaklarını hatırlayın. İlginç olan ise modanın öncü isimlerinin de bu anlayışı benimsemeleri: Örneğin tasarımcılar Michael Kors ve Tom Ford zaman zaman ve tekrar tekrar aynı spor giysileri giyerken göründü.
Yine de Zuckerberg her gün aynı gri tişörtü giymediğinin de altını çiziyor. Zuckerberg, “Aynı tişörtten çok fazla tişörtümün olduğunu duymanız sizleri sevindirecektir.” dedi. (WSJ)