Rusya’da yayınlanan İzvestiya gazetesinin Savunma Bakanlığı’ndan bir kaynağa atıfta bulunarak yazdığına göre bu denizaltı Rusya’nın hidrojen yakıtı ile çalışan ilk deneysel denizaltısı. Gelecekte 677 ‘Lada’ ve ‘Amur-1500’ tipi denizaltılar da bu tip motorlarla donatılacak. Benzeri motorlar şu anda Alman U-212 ve U-214 tipi denizaltılarda kullanılıyor.
Gazetenin bilgi aldığı kaynağın sözlerine göre 363 ‘Varşavyanka’ gibi geleneksel dizel-elektrik motorları elektrikli motora güç veren akümülatörler kullanıyor. Bunların tükenmesi halinde denizaltının su yüzüne çıkması ve akümülatörleri doldurmak için dizel motorlarını çalıştırmaları gerekiyor. Bu da bu tip gemilerin zayıf noktasını oluşturuyor. Hidrojen yakıtlı motorlarda ise elektrik motorları hidrojen esaslı yakıt elemanlarından güç alıyorlar.Yeni Rus motoru havaya bağımsız güç kaynakları grubuna giriyor. Bu ve bu tip diğer motorlar atom enerjisi kullanmayan denizaltıların su altında faaliyet sürelerini önemli ölçüde artırıyor. Bunun dışında bu motorlar sayesinde denizaltıların gürültü seviyeleri de önemli ölçüde azaltılıyor. İzvestiya’ya bilgi veren Rusya Deniz Kuvvetleri’nden kaynağın sözlerine göre yeni havadan bağımsız motorlar ile donatılacak Rus denizaltıları Alman denizaltıları ile rekabet edebilecek özelliklerde olacak.