13 Aralık 2024 Cuma / 12 CemaziyelAhir 1446

Aman nazar değmesin

Nazar boncuğunun Çinliler’e şadamlarınca servis edildiğini belirten İZTO Yönetim Kurulu Üyesi Çalışkan, “Objelerin yüzde 90’ı yurt dışında üretiliyor” dedi.

11 Kasım 2012 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Aman  nazar değmesin

İZMİR’DE, kentin resmi simgesi olarak kullanılan nazar boncuğunu üreten atölyeler, Çin’den gelen taklitler nedeniyle zor günler yaşıyor. Nazar boncuğunun Türk kültürünün önemli bir parçası olduğunu kaydeden İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Üyesi Necmi Çalışkan, sektörde yaşanan sıkıntılara dikkat çekti

Yurt dışına hediyelik eşya ihracatı yapan bir firmanın yönetim kurulu başkanı da olan Çalışkan, ‘kem gözlere karşı’ koruyucu olduğu inanışı nedeniyle nazar boncuklarının bebek kundağından başlayarak çeşitli nedenlerle yaşam boyunca kullanıldığına işaret etti.          Nazar boncuğu figürü kullanılarak ürettikleri hediyelik eşyaları Hindistan’dan Norveç’e, Venezuela’ya kadar 35 ülkeye ihraç ettiklerini dile getiren Çalışkan, en önemli sorunun ise nazar boncuğunu ve bu figürünü, Türkiye olarak kendi kendilerine yaptıkları hata sonucu taklit eden Çinli imalatçılar olduğunu kaydetti.        

Çalışkan, İzmir’in logosunun da kullanılan, nazar boncuğu figürünün, Çinliler tarafından sıkça kullanıldığını belirterek, şunları söyledi. “Bazı uyanık iş adamları nazar boncuğu figürünü Çinliler’in üretmesini sağladı. Turizm bölgelerinde satılan  objelerin yüzde 90’ı yurt dışında üretiliyor.  Türkiye deyince akla gelen 3 kavramdan birine sahip çıkamadık” dedi.