İZMİR/STAR
İzmir ile Manisa'yı birbirine bağlayan ve Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi'nde "Korkunç Sabuncubeli" diye andığı geçitte, tünel imalatına başlandı. Ege'nin iki büyük kentini, yer altından birbirine bağlayacak Sabuncubeli Tünelleri Projesi'nde, yapılan plan tadilatı çerçevesinde tünel uzunlukları 2 bin 800 metreden 4 bin 70 metreye çıkartıldı. Projenin, bugüne kadar çevre sanat yapıları işlerinin yapıldığı ve toplam imalatının yüzde 15'lik kısmının tamamlandığı öğrenildi. İzmir yönünden başlanan tünel çalışmasında, sol tünelde 131 metre, sağ tünelde ise 59 metreye gelinirken, planın Manisa bölümünde ihtiyaç duyulan tadilatın tamamlanmasıyla kazıya iki yönden devam edileceği bildirildi.
“KORKUNÇ SABUNCUBELİ”
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Sabuncubeli Tünelleri Projesi ile ilgili yaptığı açıklamada, Manisa-İzmir yolu üzerinde bulunan Sabuncubeli'nin, medeniyetler var olduğundan bu yana korkulan bir güzergah olduğunu, Evliya Çelebi'nin de ünlü "Seyahatname" adlı eserinde burayı "Korkunç Sabuncubeli" diye andığına dikkati çekti.
“İZMİR VE MANİSA'NIN NEFES BORUSU AÇILACAK”
Yapımına başlanan tünel projesiyle "geçilmezliğiyle dillere destan olan bölgeyi geçilir hale getireceklerini" ifade eden Bakan Yıldırım, "Bu tünellerle Manisa'nın, İzmir'in nefes borusunu da açıyoruz. Türkiye'nin en büyük tünellerinden biri olacak, her biri 4 bin 70 metre uzunluğundaki Sabuncubeli Tünelleri ile İzmir ve Manisa'nın ekonomilerini ve kaderlerini birleştiriyoruz. Bu tünelleri tamamladığımızda Manisa ile İzmir arası seyahat süresi 15 dakikaya inecek. Sabuncubeli Tünelleri'ni yaparak sadece yolunuzu kısaltmakla kalmayacağız İzmirli, Manisalı hemşerilerimizin can güvenliğini sağlayacağız" diye konuştu.
“TURİZM MERKEZLERİNİ İSTANBUL VE AVRUPA’YA AÇAN KAPI OLACAK”
Bakan Yıldırım, projenin iki kent arasında hızlı ve güvenli ulaşımın yanı sıra tüm bölge hatta ülke ekonomisine olumlu katkı sağlayacağını dile getirerek, "Bu tüneller aynı zamanda Aydın ve Muğla gibi turizm merkezlerini İstanbul ve Avrupa'ya açan bir kapı konumunda olacak" diye konuştu.
PLANLANANDAN ÖNDE GİDİYOR
Yap-işlet-devret modeliyle yapımı devam eden tünellerle ilgili yüklenici şirketin proje müdürü İbrahim Uslu da, projede geçen mart ayında başlayan inşa çalışmalarında, bugüne kadar tünel girişlerindeki aç-kapa ve diğer sanat yapılarının tamamlandığını belirtti. Bu işlerin bitmesiyle İzmir tarafından tünel kazısına başlandıklarını anlatan Uslu, "Projede planlananın önünde ilerliyoruz. Başlayan tünel kazı çalışmalarında bugüne kadar sol tüpte 131 metre, sağ tüpte ise 59 metreye ulaştık. Manisa tarafında ise tünellere proje değişikliğiyle bin 270 metrelik ilave yapıldı. Bu ilaveyle ilgili izinlerin alınması sonrası Manisa girişinde de fore kazık çakma işlemlerine başlandı. 2 ay içinde Manisa çıkışındaki tünellerden de kazıya başlayacağımızı ve 4 tünelde birden çalışacağımızı düşünüyoruz. Çalışan sayımız diğer girişle birlikte üç vardiya halinde 130'dan 250'ye çıkacak. İki tarafta birden devam edecek çalışmalarla tüneller yerin altında birleşecek" dedi.
SORUN YOK
Uslu, projede tünellerin ortalama 150 metre derinlikten geçeceğini, en derin noktanın ise yerin 250 metre altında olacağını söyledi. Sabuncubeli'nde zemin yapısının zorlu olmasına rağmen projeyi etkileyecek bir sorunla karşılaşmadıklarını dile getiren Uslu, bugüne kadar firmalarının öz kaynaklarıyla finanse edilen projenin kredilendirilmesiyle ilgili görüşmelerde son aşamaya gelindiğini, projenin rantabl olması nedeniyle bu konuda da bir sıkıntı yaşanmadığını ifade ederek “Proje kapsamında tünellerin yanı sıra İzmir tarafında 1,5 kilometre, Manisa tarafında da 1 kilometre bağlantı yolu yapılacak” diye konuştu.