Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri "yaratıcılık" dersi kapsamında kendilerine verilen projeleri internette paylaşıyor. Projenin başarısını ve alacakları notu ise öğrencilerin sosyal medyada gösterdiği etki belirliyor. Öğrenciler, sosyal paylaşım sitesi Facebook'ta kurdukları grupta hazırladıkları afiş ve reklam filmlerini yayınlıyor. Ders geçme barajı ise notla değil, facebook üzerindeki beğenilme ve paylaşım sayısıyla belirleniyor. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nün yaklaşık 60 öğrencisi yaratıcılık dersinde sosyal medyanın gücünü yaşayarak öğrenme fırsatı buldu. Projelerini kurdukları gruplarda paylaşan öğrenciler, notlarını yine de takipçilerinden alıyor. Yeterli beğenilme sayısına ulaşamayan öğrencilerin projeleri ise değerlendirmeye alınmıyor.
DERSE İLGİ YOĞUN
Dersin öğrencilerin sosyal medyanın önemini kavramaları açısından başarılı olduğunu belirten İzmir Ekonomi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Tansu Mansur Gülaydın, öğrencilerin derse büyük ilgi duyduğunu söyledi. Öğrencilerin yaratıcılıklarını harekete geçirdiğini vurgulayan Gülaydın, "Öğrencilere yaratıcılık dersinde kavramsal düşünmeyi öğretebiliyoruz. Yaratıcılıklarını geliştirirken, kaç kişilik bir kitleye ulaştıklarını kendileri görebiliyor. Projelerini de buna göre geliştirerek, olgunlaştırabiliyorlar" diye konuştu.
BAŞARILI PROJELERE İMZA ATIYORLAR
Gençlerin facebookta çok fazla zaman geçirdiğini ancak nasıl etkili kullanacaklarını bilmediğini de vurgulayan Gülaydın, "Dersi eğlenceli kılmak ve öğrencilerimin mezun olduklarında tecrübeli olabilmeleri için bu yönteme başvurdum. Zorunlu ders olduğu için ilk başta çok korktular ancak şimdi başarılı projelere imza atıyorlar. İlk başta facebook bir eğlence aracı olarak görülse de kariyerleri için de önemli bir iletişim aracı. Bu ders bunu anlamaları için çok önemli" dedi.
KASK KULLANMAYA TEŞVİK İÇİN 'KASK KAFALILAR'I KURDULAR
Öğrencilerin, motosiklet kullananları kask kullanmaya teşvik etmek için kurduğu "Kask Kafalılar" isim grubu kısa sürece çok sayıda takipçiye ve beğenilme sayısına ulaştı.