TÜRKİYE’NİN en önemli turizm merkezlerinden Muğla, yılda 3 milyon turisi ağırlıyor. Muğla Valiliği, turistlerin şikayetleri için kurduğu ‘Alo 179 Turizm Hattı’na en çok şikayet gürültü kirliliğinden geldi. Şikayetlerde ikinci sırada çevre ve deniz kirliliği, üçüncü sırada ise hanutçuluk yer alıyor. Muğla Valiliği tarafından oluşturulan ‘Alo 179 Turizm Hattı’na 2012 yılının ilk 9 aylık döneminde turistlerden 351 şikayet telefonu geldi. 162 şikâyet gürültü için gelirken, 43 telefon çevre ve deniz kirliliğinden, 22 telefon ise hanutçuluktan geldi.
Turist kentten memnun ayrılmalı
2011 yılında da turistlerin şikayetleri yine aynıydı. 2011’de aynı hat için turistlerden 503 şikayet telefonu geldi. Bu telefonlardan 278’i gürültü kirliliği, 44 adedi çevre ve deniz kirliliği, 14’ü ise hanutçuluktan şikâyet ediyordu. Muğla Valisi Fatih Şahin, “Önemli bir turizm kentine sahibiz. Turizmde de olumsuzluklar oluyor. Yaşanan bu olumsuzlukları en az seviyeye düşürmek için elimizden gelen çalışmayı yapıyoruz. Bizim en büyük hedefimiz ilimize gelen turistleri buradan ülkelerine memnun bir şekilde göndermektir” dedi.