27 Şubat 2021 Cumartesi / 15 Recep 1442
Gece modu

3.2 milyon kişi Paraf’lanınca Halkbank hedef tahtası oldu

Halkbank’ın bir yıl önce çıkardığı ‘Paraf’ kısa sürede 3.2 milyon kişiye ulaştı. Elde edilen başarı sonrası kamu bankalarının tek kredi kartı altında toplanması düşüncesi Halkbank’ı hedef haline getirdi.

ERCAN BAYSAL ANKARA26 Aralık 2013 Perşembe 07:00 - Güncelleme: 26 Aralık 2013 Perşembe 07:00

İstanbul merkezli başlayan operasyonun ardından borsa 20 milyar dolar erirken, kamu bankalarının yeni kart stratejisinin faiz lobisini rahatsız ettiği ortaya çıktı. Kamu bankalarının tek kredi kartı altında toplanması düşüncesinin Halkbank’ı hedef haline getirdiği belirtiliyor. Ekonomi kulislerinde hem yurt içi hem de yurt dışı merkezli olmak üzere ‘Kamu bankaları yaşamasın’ yaklaşımı sergilendiğine dikkat çekiliyor. Edinilen bilgilere göre Halkbank’ın bir yıl önce kendine ait ilk kredi kartı olan ‘Paraf’ ile kısa sürede 3.2 milyon kişiye ulaşması sektörde büyük rahatsızlık oluşturdu. Paraf’ın elde ettiği bu başarının ardından ekonomi yönetiminde Ziraat Bankası ve Vakıfbank’ın da diğer bankaların kredi kartından hizmet alması yerine Halkbank’ın çatısı altında toplanması düşüncesi oluştu. Halkbank kısa sürede kredi kartı piyasasında ilk beş arasına girmesinin ardından sürece diğer iki kamu bankasının da dahil olması ile birlikte kredi kartı pastasının yeniden şekillenmesinin bazı kesimleri rahatsız ettiği belirtiliyor. Vakıfbank’ın da 2012 yılında kredi kartı büyüme lideri olmasının sektördeki taşları yerinden oynatacağına dikkat çekiliyor.

Kart cirosu yüzde 62 arttı

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) raporuna göre kredi kartı ilk 10 sıralamasında kamu bankaları da yer alıyor. Ancak ilk üçe giren herhangi bir banka bulunmuyor. Ziraat Bankası kredi kartı pastasından yüzde 6.7 pay alırken, Vakıfbank yüzde 5 pay alıyordu. Halkbank ise sıralamada yüzde 4.4 ile son sıralarda yer alıyordu. Geçen yıl sonunda devreye alınan Paraf ile Halkbank şimdiden ilk beş içerisindeki yerini almış durumda.

Halk Bankası’nın ‘Ayrıcalıklar bu Paraf’ta’ sloganıyla tüketiciyle buluşturduğu kredi kartı markası Paraf, bir yıldan kısa sürede hedefleri aşarak 3.2 milyon kart adedine ulaştı. Başarının elde edilmesinde Paraf’ın her geçen gün genişleyen ayrıcalıklar dünyasının etkili olduğunu belirten bankaya yakın kaynaklar “Paraf’ın lansmanından bu yana kredi kartı ciromuz yüzde 62.12 oranında artış gösterdi. Ayrıca üye işyeri sayımız 131 bine, POS sayımız ise 143 bine kadar ulaştı” diye konuştular.

RAKAMLARLA KART PAZARI

POS sayısı 2.293.655

ATM sayısı 40.937

Toplam kredi kartı 56.682.219

Toplam banka kartı 98.334.683

*BKM Ekim 2013 verileri