01 Mart 2021 Pazartesi / 17 Recep 1442
Gece modu

Alışveriş festivalinin cirosu 10.2 milyar lira

7-29 Haziran tarihleri arasında düzenlenen İstanbul Shopping Fest’te geçen yıla göre yüzde 23.6 artışla 10.2 milyar lira ciro yapıldı. Bu yıl yabancıların harcamaları yüzde 58 arttı.

EKONOMİ SERVİSİ31 Temmuz 2014 Perşembe 07:00 - Güncelleme: 31 Temmuz 2014 Perşembe 07:00

İSTANBUL Shopping Fest’te (İSF), bu yıl 10.2 milyar liralık ciro elde edildi. İSF açıklamasına göre, geçen yılki ticaret hacmi 8 milyar 250 milyon lira olan 23 günlük festivalin cirosu yüzde 23.6 arttı. 7-29 Haziran tarihlerinde İSF kapsamında kente gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 13.82 artarak 1 milyon 90 bin 284 kişiye çıktı, 1 milyonu aşkın ziyaretçi yabancı kartlarla 711 milyon liralık alışveriş yaptı. Haziran ayında Tax Free (vergiden muaf) alışveriş toplamı yüzde 51 artarken, kişi başı harcamada yüzde 24.14 artış sağlanarak ortalama 865 liraya ulaşıldı. Yabancı kartlarla alışveriş tutarı da 2013 yılındaki festivale göre yüzde 58 arttı.

Hedeflerimizi büyüttük

İstanbul Ticaret Odası Başkanı & İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, festivalin bu yılki en büyük hedeflerinden birinin etkinliklerin AVM’lerden cadde ve sokaklara taşarak, bütün kentte varlığını hissettirmesi olduğunu vurguladı. Cadde ve sokaklardaki alışveriş noktalarındaki hareketliliğin ekonomik açıdan da son derece verimli sonuçlar ortaya koyduğunu belirten Çağlar, şunları söyledi: “Ağırlıkla Ortadoğu ülkeleri, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri’nden yabancı ziyaretçiler festival kapsamında cadde ve sokaklardaki alışveriş noktalarında hareketlilik oluşturdu. Örneğin; Şişli, Osmanbey ve Nişantaşı’nda yapılan alışverişler bir önceki yıla göre yüzde 12, Taksim ve Beyoğlu’ndaki alışverişler yüzde 8 arttı. AVM’lerden yapılan alışveriş tutarı yüzde 29 yükseldi. Festivalle ilgili gelecek yıl hedeflerini şimdiden belirlemeye başladık. Son yıllarda yakaladığımız istikrarlı yükseliş bize hedeflerimizi büyütme imkanı sağladı.”