15 Aralık 2024 Pazar / 14 CemaziyelAhir 1446

Bak Ali bak bu kredi kartı

Kredi kartının doğru kullanılması için Finansal Okur-Yazarlık Strateji Belgesi adı verilen yol haritası hazırlandı. Buna göre bilinçli kart kullanımı ders kitaplarından dizilere kadar her yerde anlatılacak.

Hüseyin Özay/Ankara11 Kasım 2012 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Bak Ali bak bu kredi kartı
KART MAĞDURİYETİNİN ÖNÜNE İLKÖĞRETİMDEN BAŞLAYAN TANITIMLA GEÇİLECEK

Türkiye’nin gündeminden düşmeyen kredi kartı ve tüketici kredisi sorunlarına, ‘eğitimle’ çözüm için düğmeye basıldı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK),  kredi kartı ve tüketici kredilerinin kullanılması konusunda halkı aydınlatacak. Bunun için de işin ta başından yani ilköğretimden başlanacak. Ders kitaplarında yer alacak bilgilerle çocuklar kart konusunda bilinçlendirilecek. Vatandaşların, kredi kartı ve tüketici kredisi kullanımı konusunda bilinçlendirilmesi için Finansal Okur-Yazarlık Strateji Belgesi adı verilen yol haritası hazırlandı. Yol haritası, Hazine, BDDK, Merkez Bankası ve TMSF gibi kurumların ortak bir çalışması ile oluşturuldu. Strateji belgesi henüz taslak aşamasında ancak, önümüzdeki yıl son şekli verilerek kamuoyuna açıklanacak.

Diziler ve broşürle bilinlendirme

Eylem planında, vatandaşların  bilinçlendirilmesi için düzenlemeye yer  verildi. Buna göre, kredi kartı ve banka kredileri konusunda bilinçlenme çalışmalarına ilköğretimden başlanacak. Ders kitaplarında yer alacak kredi kartı konuları ile çocuklarda kredi kartının bir ödeme aracı olduğu konusunda bilgi verilecek. Yine, halkın en çok şikayet ettiği, kredi kartı ve kredi sözleşmelerinin nasıl okunacağı konusunda da vatandaşlara yönelik aydınlatıcı etkinlikler düzenlenecek. Bu konuda yarışmalar düzenlenecek. Broşürler hazırlanacak. Sevilen dizilerde, bilinçsiz kredi kartı kullanımının doğurduğu sonuçlar işlenecek. İnternet üzerinden de tüketicilerin bilinçlendirilmesine yönelik yayınlar yapılacak.

Şikayet hattı kurulacak

Eylem planı çerçevesinde, BDDK bünyesinde bir tüketici dairesinin oluşturulması, şikayetlerle ilgili sürecin kı-saltılması için düzenleme yapılması da öngörülüyor. Bu kapsamda, yine bir şikayet hattının oluşturulması ve bankacılık ile ilgili şikayetlerin söz konusu hattan yapılması da düzenlemelerin içinde yer alıyor. Örneğin, kredi kartı iptal taleplerinin yerine getirilip getirilmediğini kontrol edecek bir merkezin oluşturulması, talep olmadan kredi kartı gönderilmesi gibi konularda bankalara yeni yükümlülüklerin getirilmesi planlanıyor. Aynı konularda tüketicilere yönelik kursların ve seminerlerin düzenlemesi gibi etkinliklere de eylem planında yer verilmesi düşünülüyor.