Diziler ve broşürle bilinlendirme
Eylem planında, vatandaşların bilinçlendirilmesi için düzenlemeye yer verildi. Buna göre, kredi kartı ve banka kredileri konusunda bilinçlenme çalışmalarına ilköğretimden başlanacak. Ders kitaplarında yer alacak kredi kartı konuları ile çocuklarda kredi kartının bir ödeme aracı olduğu konusunda bilgi verilecek. Yine, halkın en çok şikayet ettiği, kredi kartı ve kredi sözleşmelerinin nasıl okunacağı konusunda da vatandaşlara yönelik aydınlatıcı etkinlikler düzenlenecek. Bu konuda yarışmalar düzenlenecek. Broşürler hazırlanacak. Sevilen dizilerde, bilinçsiz kredi kartı kullanımının doğurduğu sonuçlar işlenecek. İnternet üzerinden de tüketicilerin bilinçlendirilmesine yönelik yayınlar yapılacak.
Şikayet hattı kurulacak
Eylem planı çerçevesinde, BDDK bünyesinde bir tüketici dairesinin oluşturulması, şikayetlerle ilgili sürecin kı-saltılması için düzenleme yapılması da öngörülüyor. Bu kapsamda, yine bir şikayet hattının oluşturulması ve bankacılık ile ilgili şikayetlerin söz konusu hattan yapılması da düzenlemelerin içinde yer alıyor. Örneğin, kredi kartı iptal taleplerinin yerine getirilip getirilmediğini kontrol edecek bir merkezin oluşturulması, talep olmadan kredi kartı gönderilmesi gibi konularda bankalara yeni yükümlülüklerin getirilmesi planlanıyor. Aynı konularda tüketicilere yönelik kursların ve seminerlerin düzenlemesi gibi etkinliklere de eylem planında yer verilmesi düşünülüyor.