08 Mart 2021 Pazartesi / 24 Recep 1442
Gece modu

Beşiktaş’ın kasası Vodafone’la yaptığı ‘gönül birliği’yle dolacak

Vodafone Türkiye CEO’su Öğüt, Beşiktaş’la yaptıkları 145 milyon dolarlık sponsorluk anlaşmasını ‘gönül birliği’ olarak tanımladı. Beşiktaş Başkanı Orman da stad gelirinde 130 milyon liraya koşacaklarını söyledi.

Yener Yalçın/Leeds26 Temmuz 2014 Cumartesi 07:00 - Güncelleme: 26 Temmuz 2014 Cumartesi 07:00

Türkiye’deki 785 milyon dolarlık futbol ekonomisinde önemli bir yer işgal eden Vodafone’un 145 milyon dolarlık dört fazdan oluşan Beşiktaş sponsorluğunda, ikinci faz olan forma dahil takım ana sponsorluğu da devreye girdi. Vodafone Türkiye’nin CEO’su Gökhan Öğüt, bu birlikteliği ‘gönül birliği’ olarak tanımlarken, Beşiktaş JK Başkanı Fikret Orman da Türkiye’nin ilk akıllı stadında 130 milyon lira geliri kovalayarak, rakipleriyle aralarındaki farkı kapatacaklarını söyledi. Son şampiyon Fenerbahçe ve Galatasaray yeni sezona formalarında göğüs reklamı olmadan başlarken, Beşiktaş, Vodafone’la yaptığı dev sponsorluk anlaşması kapsamında beş yıllığına 29 milyon dolara anlaştığı ‘Vodafone’ göğüs reklamlı yeni formalarını İngiltere’nin Leeds şehrinde tanıttı.

130 milyon lira gelir

Yeni sezon forma lansmanının ardından sohbet ettiğimiz Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, Beşiktaş JK Başkanı Fikret Orman, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk ve Beşiktaş Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Umut Kutlu, Vodafone Arena’nın ‘İstanbul için büyük bir değer’ olacağını söyledi. Öğüt “Vodafone, tüm dünyada futboldan atletizme kadar çok sayıda branşta spora yatırım yapıyor. Ancak ilk defa bir stada adını verecek” dedi. Sohbette anlatılanlara göre Beşiktaş, yeni stadla birlikte adeta kasasını dolduracak. Loca, kombine ve bilet satışlarından 50-55 milyon lira bekleyen Beşiktaş, eğlence merkezleri, müze, mağaza gibi aktivitelerle toplam 130 milyon lira gelir hedefliyor.

Forma satışı 400 bine ulaşacak

Beşiktaş’la işbirliğinin sadece stada isim verilmesinden çok daha öte anlamları olduğuna vurgu yapan Gökhan Öğüt, şunları söyledi: “Tüm Türkiye genelinde Beşiktaş’ın forma ve lisanslı ürünlerinin satıldığı 52 adet ‘Kartal Yuvası’ mağazası var. Vodafone’un ise yine Türkiye genelindeki ‘Cep Merkezleri’ sayısı 1.250 adet. Artık Vodafone Cep Merkezleri’nde de Beşiktaş forması ve lisanslı ürünlerini satmaya başlayacağız. İlerleyen günlerde Beşiktaş forması özelinde yeni kampanyalarımız olacak. Sadakat programı çerçevesinde müşterilerimize forma hediyesi gibi bir takım çalışmalar yürütüyoruz.” Başkan Fikret Orman da, bu stratejik birlikteliğin forma satışları üzerindeki etkisine dikkat çekerek “Geçen yıl 252 bin forma satmıştık. Bu yıl ise ‘gönül birliğimiz’in de desteğiyle 400 bin forma satışı hedefliyoruz” dedi.

ÇARŞI’NIN PATENTİNİ ALDI

Toplantıda Beşiktaş’ın efsane tribün grubu Çarşı’yla ilgili de önemli bir bilgi paylaşıldı. Buna göre Kulüp olarak Çarşı logosunun patenti alınmış. Ticari ürünlerde o logonun tüm yasal hakları kulüp bünyesine geçmiş.

4 adımda sponsorluk

Ender Buruk, 4 bölümden oluşan Vodafone-Beşiktaş işbirliğini şöyle anlattı: “Vodafone Arena’nın lansmanını geçen yıl gerçekleştirdik. İkinci faz olan Takım Ana Sponsorluğu Temmuz-Eylül 2014 arasında tüm ayaklarıyla faaliyette... Üçüncü faz Ekim 2014-Ocak 2015’te Beşiktaşlılar’a özel ürün ve hizmetleri kapsıyor. Son faz Vodafone Arena’nın açılışı.”

Orman: Bu yıl operasyonel kâra geçiyoruz

Beşiktaş’ın mali tarafından gelen haberlerin yüzlerini güldürdüğünü de söyleyen Fikret Orman “Biz geldiğimizde Beşiktaş iflas etmiş bir şirketti. İki yıl içinde borçları azalttık. Stad yatırımı başladı ve futbol takımına finansman akışı sağlandı. Göreve geldiğimizden bu yana bilançomuzun gelir tarafını artırdık. Bu yıl ilk defa pozitife dönüyoruz. Operasyonel kâra geçeceğiz. Yeni stadda yer alacak 146 adet locanın 110 tanesi şimdiden satıldı. Loca+VIP satışında 40-45 milyon doları zorlayacağız. Stad açılınca mağaza satışları daha da artacak. Mağazacılıkta faiz, amortisman vergi öncesi kârda 21 milyon liraya ulaşırız” dedi. Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, Vodafone Arena’nın Türkiye’nin ilk akıllı stadyumu olacağını söyledi ve ekledi: “Taraftara ve ziyaretçilere 7 gün açık olan bir kompleks tasarladık. Restoranlar konusunda Ferit Şahenk’in sahibi olduğu D-ream ile temastayız. Ayrıca moda defileleri ve konser etkinlikleriyle ilgili de Doğuş Grubu şirketlerinden IMG ile anlaştık.”