TÜRK Telekom, Türkiye’nin internet kullanım haritasını çıkardı. Türk Telekom, Ipsos KMG tarafından 2012 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirilen, Türkiye’de bilgisayar ve internet kullanım detayları ile alışkanlıklarımızı ortaya koyan araştırmanın sonuçlarını yayımladı. 38 ilde 15 binden fazla hane ile yüz yüze gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye’deki 19.1 milyon hanenin yüzde 52’sinde bilgisayar, yüzde 41’inde ise internet bağlantısı bulunuyor. İnternet kullanıcıları interneti en çok sörf yapmak ve sosyal paylaşım sitesi Facebook’a girmek için kullanıyor. Sörf yapanların oranı yüzde 87’yi bulurken, Facebook’un oranı yüzde 82 düzeyinde bulunuyor. Sörf ve Facebook’u yüzde 76 ile e-posta kontrolü, yüzde 71 ile yazılı mesajlaşma/chat yapma izliyor. Araştırmaya göre, tüm hanelerin yüzde 34.6’sında masaüstü, 20.6’sında dizüstü bilgisayar bulunuyor. Hem masaüstü hem de dizüstü bilgisayar bulunan hane sayısı ise yüzde 4.2. Yeni nesil bilgisayar ürünleri olan netbook yüzde 0.7 ve tablet yüzde 0.3 ile evlerde bulunurluğu düşük ürünler olarak öne çıkıyor.
İnternet cafeler tarihe karışıyor
Bilgisayarı olan hane sayısı çoğalırken, internet kullanımı da buna bağlı olarak artış kaydediyor. Araştırma sonuçlarının ortaya koyduğu başka bir gerçek de evlerdeki bilgisayar sayısı ve buna bağlı olarak evde internet kullanımının artış göstermesi. İnternet kafelerden internete bağlanmanın gözle görülür şekilde düştü. Türkiye’deki internet kullanıcıları internete daha çok evden bağlanırken, hanelerde en çok tercih edilen internet bağlantısı ADSL olarak gözlendi. İnternet kullanımında evden bağlanma oranı 2010 yılında yüzde 58 iken, 2012 yılında bu rakam yüzde 66’ya ulaştı. Türkiye’deki hanelerin yüzde 31.2’si ADSL bağlantısını kullanırken 3G modem, kablo ve fiber gibi diğer bağlantı türlerinin sahipliği oranı yüzde 9.9 oldu. İnternet bağlantısına sahip olan hanelerin yüzde 96’sı mevcut internet bağlantısını değiştirmeyi düşünmüyor. ADSL bağlantısı olan hanelerin yüzde 74.6’sı yeni bağlantı için yine ADSL’i düşünürken, ikinci sırada fiber geliyor.
Erkeklerin kullanım oranı daha fazla
Araştırma internet kullanıcılarının cinsiyet ve kullanım alışkanlıklarını da ortaya koyuyor Araştırma sonuçlarına göre internet kullanıcılarının yüzde 60.9’u erkek, yüzde 39.1’i ise kadın. İnternet kullanıcılarının yüzde 50.9’u ise 18-34 yaş aralığında yer alıyor.