12 Aralık 2024 Perşembe / 11 CemaziyelAhir 1446

Coca Cola'dan Azerbaycan atağı

Orta Asya’da 250 milyon dolar yatırım planlayan Coca-Cola, Azerbaycan'da düzenlenecek olan Avrupa Oyunlarına sponsor oldu.

19 Ocak 2015 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Coca Cola'dan Azerbaycan atağı

Önümüzdeki 3 yılda Orta Asya’ya 250 milyon dolar yatırım yapacağını açıklayan Coca-Cola, Azerbaycan’da ilk kez düzenlenecek uluslararası atletizm organizasyonu Avrupa Oyunlarına sponsor oldu. Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı Galya Frayman Molinas, “Olimpiyatlar başta olmak üzere birçok uluslararası spor organizasyonuna destek veriyoruz. Bakü 2015 Avrupa Oyunları’na destek olmaktan mutluyuz” diye konuştu.

Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü’nün kapsadığı 9 ülkede, 4 şişeleyici ortağı ve toplam 18 fabrikası bulunuyor. Coca-Cola’nın 20 yıldır faaliyet gösterdiği Azerbaycan genç ve dinamik nüfusu, hızla gelişen ekonomisiyle öne çıkıyor. Azerbaycan’daki faaliyetlerine 1994 yılında başlayan ve 5 kategoride 9 markası bulunan Coca-Cola gazlı içecekler, su ve buzlu çay kategorilerinde pazar lideri konumunda bulunuyor.          

Bakü’de gerçekleştirilen basın buluşmasında konuşan Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölüm Başkanı Galya Frayman Molinas görüşlerini paylaşarak şunları söyledi:

“Coca-Cola, Türkiye ve Azerbaycan arasında önemli bir ekonomik köprü kuruyor”

Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü olarak 9 ülkede, 4 şişeleme ortağımızla toplam 18 fabrikada faaliyetlerimizi yürütüyor ve bu ülkelerin ekonomik büyümesine katkı sunuyoruz. Coca-Cola olarak faaliyetlerimizle, Türkiye ve Azerbaycan arasında önemli bir ekonomik köprü kuruyoruz.

Faaliyetlerimiz ile sadece şirket olarak değil tedarikçilerimiz ile birlikte oluşturduğumuz ekosistem ile değer yaratıyoruz. Örnek vermem gerekirse Türkiye’de sistem olarak yarattığımız her 1 TL ülke ekonomisine 6.8 TL olarak yansıyor.

Coca-Cola Şirketi olarak yaptığımız işin, ancak içinde yaşadığımız toplum ve çevrenin sürdürülebilir olmasıyla var olabileceğine inanıyoruz. Azerbaycan’da da ekonomik katkının yanı sıra, aktif yaşam, girişimcilik ve çevre alanlarında kamu ve sivil toplum kuruluşları işbirliği ile hayata geçirdiğimiz birçok projeyle katkı sağlıyoruz”

Toplantıda Coca-Cola’nın şişeleyici ortağı Coca-Cola İçecek Orta Asya Bölge Direktörü Osman Kazdal da şirketin Orta Asya yatırımlarını anlattı. Kazdal, Coca-Cola İçecek’in Türkiye ekonomisinin bölgesel güç olmasına katkı sağlayan bir Türk şirketi olduğunun altını çizdiğini belirterek sözlerine şöyle devam etti:

‘Türk şirketlerine bölgenin kapısını açıyoruz’

“Yatırımlarımızla birçok Türk şirketine bu bölgenin kapısını açıyoruz. Son on yılda Azerbaycan’a 110 milyon doların üzerinde yatırım yaptık. Dost ve kardeş ülke Azerbaycan’da bölgesel bir Türk şirketi olarak çalışıyoruz. Azerbaycan ekonomisinin, petrol sektörü hariç, en büyük yatırımcısıyız ve ülkeye yapılan ilk ve en büyük yabancı sermaye yatırımı yapmanın gururunu yaşıyoruz. Önümüzde üç yıl içinde de Orta Asya’ya 250 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyoruz.”

Coca-Cola ilk defa gerçekleştirilecek Avrupa Oyunları’nın sponsoru

İlki Haziran 2015’te Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de, gerçekleşecek olan Bakü 2015 Avrupa Oyunları’nın sponsorluk anlaşması imza töreni de Bakü’de Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı Galya Frayman Molinas ve Azerbaycan Gençlik ve Spor Bakanı Azad Rahimov’un katılımı ile gerçekleşti.

Törende Coca-Cola’nın tüm dünyada sporu desteklediğini ve sporun birleştirici gücüne inanarak desteklerine devam edeceklerini belirten Molinas şunları söyledi:

‘Spor alanında 87 yıllık küresel tecrübemizi, Bakü 2015 Avrupa Oyunları’nda, Azerbaycan’la paylaşmaktan mutluyuz’

“1928 yılından beri Olimpiyatlara verdiğimiz sponsorluk desteği, spor ve olimpiyat tarihindeki en uzun birliktelik olmasıyla tarihe geçmiş durumda. Olimpiyatlardan FIFA Dünya Kupası’na kadar küresel çapta spor organizasyonlarına yaptığımız spor yatırımlarından elde ettiğimiz 87 yıllık tecrübemizi Bakü 2015 Avrupa Oyunları’nda, Azerbaycan’la paylaşmaktan çok mutluyuz. Coca-Cola olarak, Azerbaycan’ın Bakü 2015 Avrupa Oyunları’nı da en iyi şekilde gerçekleştireceğine inançla, bu organizasyonda Azerbaycan’ın en büyük destekçilerinden biri olmaktan mutluluk duyuyoruz.”

50 ülkeden 6 bin sporcu katılacak

Avrupa Olimpiyat Komitesi tarafından dört yılda bir düzenlenecek Avrupa Oyunları’nın ilkinin ev sahipliğini Bakü yapacak. Haziran ayında gerçekleştirilecek ve 17 gün sürecek Bakü 2015 Avrupa Oyunları’na, 50 ülkeden 6 binin üzerinde sporcu katılarak 19 spor dalında, 239 madalya için yarışacak.

Coca-Cola Şirketi’nin ana sponsoru olduğu Bakü 2015 Avrupa Oyunları’nı 1 milyon kişinin izlemesi ve bine yakın basın mensubunun takip etmesi bekleniyor.

Coca-Cola’nın Azerbaycan’daki KSS Projeleri:

Coca-Cola Kupası’na 200 bin öğrenci katıldı

Coca-Cola gerçekleştirdiği ticari faaliyetler ile Azerbaycan ekonomisine katkıda bulunurken başta spor ve girişimcilik olmak üzere birçok alanda sosyal sorumluk projesi de gerçekleştiriyor. Azerbaycan Futbol Federasyonu işbirliğinde okullar arasında düzenlenen “Coca-Cola Kupası”na Azerbaycan’ın dört bir tarafından yılda 200 bin çocuk katılıyor. Şirket, Coca-Cola Kupası’yla aktif yaşamı destekleyerek, Azeri futbolunun gelişimine katkıda bulunmayı hedefliyor.

Aktif Aile, Sağlıklı Toplum Programı kapsamında 50 bin kişiye ulaşıldı

Coca-Cola’nın Azerbaycan Milli Olimpiyat Komitesi ortaklığında gerçekleştirdiği ‘Aktif Aile, Sağlıklı Toplum’ programıyla Azerbaycan’da yaklaşık 50 bin kişiye ulaşıldı. 2012 yılında başlayan ve Azerbaycan’ın olimpiyat şampiyonu Farid Mansurov’un da yer aldığı programda, gençleri ve ailelerini eğlenceli oyunlarla aktif bir yaşama dâhil olmaları amaçlandı. Gençler aileleriyle birlikte ülkenin dört bir yanında düzenlenen turnuvalara ve fiziksel aktivite seminerlerine katıldı.

Youth Inc. Programı, Azerbaycan’da girişimciliği destekliyor

Coca-Cola, Azerbaycan Gençlik ve Spor Bakanlığı işbirliği ile 2012 yılında, Azerbaycan’da genç girişimcilerin artması ve desteklenmesi için etkin platformları geliştirmek üzere “Youth Inc.” Programı’nı hayata geçirdi. Azerbaycan’ın genç ve dinamik nüfusu, girişimcilik faaliyetlerinde bulunmak için çok önemli bir potansiyele sahip. Azerbaycan nüfusunun yüzde 50’ye varan genç nüfusu, ekonominin girişimcilikle desteklenmesi için çok büyük bir fırsat sunuyor. Youth Inc. Programı kapsamında, bugüne kadar yarısı kadın girişimci olmak üzere, 2000’den fazla gence iş yönetimi ve girişimcilik konusunda eğitimler verildi, Azerbaycan’ın farklı şehirlerinde 4 genç iş kulübü kuruldu. Program sayesinde, 3 genç girişimci kendi işlerini kurmasının yanında, 8 girişim de faaliyete geçti.

 ‘Bir ağaç dik, hayata hediyeni ver’ Programıyla 2020’ye kadar 100 bin ağaç dikilecek

Coca-Cola, ADA Üniversitesi ve Azerbaycan Çevre Bakanlığı’nın desteğiyle ’Bir ağaç dik, hayata hediyeni ver’ Programında, suyun doğaya geri kazandırılması, toprak erozyonu ve hava kirliliği gibi, farklı ekolojik sorunların çözümüne katkıda bulunmayı amaçlıyor. Program kapsamında Bakü’den başlayıp Azerbaycan’ın diğer bölgelerine de yayılarak, 2020’ye kadar 100 bin ağacın dikilmesi hedefleniyor.

Günde 1.9 milyar bardak ürün tüketiciyle buluşuyor

Coca-Cola Şirketi, portföyünde yer alan 500 marka ve 3 bin 500’den fazla içecek çeşidiyle dünyanın en büyük alkolsüz içecek şirketi. 200’den fazla ülkede faaliyet gösteren Coca-Cola, 1,9 milyar bardak alkolsüz içeceği her gün tüketicileriyle buluşturuyor. Tüm dünyada Coca-Cola şirketi ofislerinin yanı sıra, yerel şişeleyici ortaklarıyla birlikte çalışıyor. Şişeleyici ortakları ve 700.000’i aşkın sistem çalışanıyla Coca-Cola, dünyanın en büyük 10 işvereni arasında yer alıyor.