HSBC Türkiye stratejik hedefleri doğrultusunda Türkiye’nin öncü uluslararası bankası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. HSBC grup genel müdürü ve HSBC Türkiye genel müdürü martin Spurling, 2014 yılında küresel bankacılıkta, çok uluslu müşterileriyle ilişkilerini daha da derinleştirerek Türkiye’ye daha fazla doğrudan yabancı yatırım çekmeyi amaçladıklarını söyledi. 2013 yılının zorlukları olan bir yıl olduğunu ifade eden Spurling, şöyle konuştu:
VERİMLİLİK ÖNCELİĞİMİZ
ancak HSBC Türkiye olarak iç sistemlerimizi daha üst seviyeye çıkararak, yeni iş ortaklıkları kurarak ve uzun vadeli yatırım programımız kapsamında yeni ürünleri ve hizmetleri hayata geçirerek ilerledik” dedi. Türkiye’deki bankacılık sektörünün kârının BddK verilerine göre 2013’ün ilk sekiz ayında yıllık olarak yüzde 18.1 artış gösterdiğini ve toplam kredi hacminin yüzde 28.9 büyüdüğünü aktaran Spurling, bu rakamların 2013 yılının 4. çeyreğinde ise namayacağını söyledi. Hem piyasadaki koşullar hem de yasal düzenlemelerdeki değişiklikler nedeniyle bankacılık sektörünün faaliyet giderlerinin yükseldiğine dikkati çeken Spurling “Bu zorlukların 2014’te de sürmesi muhtemel” dedi. Spurling, HSBC Türkiye olarak 2014 ve sonrasında, hedefledikleri alanlarda pazar payılarını büyütmeyi, verimliliğe odaklanmayı, iş kolları arasındaki sinerjileri artırmayı, doğrudan bankacılık kanallarına yatırım yapmayı ve HSBC grubu’nun küresel bağlantılarından daha çok faydalanarak Türk şirketlerinin yurt içi ve yurt dışı piyasalardaki başarısına destek olmayı hedeflediklerini kaydetti.
DIŞ TİCARETE DESTEK
Spurling, kurumsal bankacılık alanında Türkiye’deki dış ticareti desteklemeyi ve Türkiye’nin özellikle asya, afrika ve orta doğu’daki hızlı büyüyen ekonomiler ile ticaretini artırmasına destek olmayı amaçladıklarını belirtti