17 Haziran 2025 Salı / 21 ZilHicce 1446

Dünya mürekkep devinden Türkiye’ye 200 milyon TL yatırım

Geçen yıl Dyo Matbaa Mürekkepleri şirketinin yüzde 75 hissesini 100 milyon TL yatırımla alarak Türkiye pazarına giren Japon TOYOINKGROUP, yeni yatırıma hazırlanıyor. Kendi sektöründe dünyanın en büyüklerinden olan şirket, bölgede Türkiye’yi merkez üs konumuna getirerek 100 milyon TL daha yatırım yapacak.

KAAN ZENGİNLİ6 Mart 2017 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Dünya mürekkep devinden Türkiye’ye 200 milyon TL yatırım

Türkiye yabancı yatırımcıların gözdesi olmayı sürdürüyor. Zor geçen 2016 yılına rağmen yabancılar Türkiye’de yatırımlarını büyütüyor. Geçen yıl 100 milyon TL yatırımla Yaşar Holding’in sahibi olduğu Dyo Matbaa Mürekkepleri şirketi satın alarak Türkiye’ye giren Japon TOYOINKGROUP, yeni yatırıma hazırlanıyor. Dünyanın en büyük matbaa mürekkepleri üreticilerinden olan şirket, yeni yatırım planları için 100 milyon TL daha bütçe ayırdı. Şirketin CEO’su Yakup Benli ile Türkiye pazarını, yatırımlarını ve hedeflerini konuştuk. 

TOYOINKGROUP’tan bahseder misiniz?

Japonya merkezli TOYOINKGROUP, dünyanın en büyük üç mürekkep üreticisinden biri konumunda. Dünyada 24 ülkede yaklaşık 80 şirket ile faaliyet gösteriyor ve faaliyetlerinin yüzde 85-90’lık kısmını Japonya ve Asya bölgesinde gerçekleştiriyor. Dünya genelinde 10 binin üzerinde çalışanımız bulunuyor. 

Türkiye’ye girme kararını nasıl aldınız? 

Avrupa, Afrika, Rusya ve Türki Cumhuriyetler, Batı Asya ve Ortadoğu’yu kapsayan geniş bir coğrafyadaki büyüme hedefleri doğrultusunda Türkiye’yi bu bölgeler için bir üretim üssü olarak düşünerek yatırım kararı aldı. 

Neden yatırım için Türkiye’yi seçtiniz?

Türkiye pazarında iç tüketim rakamlarının büyüklüğü ve gelişme hızı dikkat çekici oranlarda. Sadece ambalajda ülkemizde 17 milyar dolarlık büyüyen bir pazar bulunuyor ve sektörün direkt ihracatı 3.7 milyar dolarlar civarında. Kişi başına düşen ambalaj tüketimi de yaklaşık 220-240 dolarlar seviyesinde. Avrupa’ya önemli miktarda ambalaj ihracatı gerçekleşiyor ve bu da Türkiye’yi cazip hale getiriyor. Türkiye’nin konumu itibariyle yüksek tüketime sahip Avrupa ve Rusya pazarına yakınlığı ve gelişmekte olan Ortadoğu ve Afrika pazarının sunduğu fırsatlar şeklinde özetleyebiliriz.

Bundan sonraki süreçlerde ne gibi yatırımlarınız olacak?

Geçen yıl Yaşar Holding’e ait olan Dyo Mürekkep Farbaikaları’nın yüzde 75’ini 100 milyon TL yatırımla satın aldık. Türkiye’deki yatırımlarımız devam edecek. Önümüzdeki yıllarda 100 milyon TL daha yatırım planlıyoruz. TOYO Matbaa Mürekkepleri olarak hedefimiz; Türkiye’yi üretim üssü yapmak ve ülkemize daha fazla yatırım gelmesini sağlamak. Ürün, pazar beklentileri ve ulaşılabilirlik olarak çalışmalarımızı tamamlamak üzereyiz. Bu taleplere, istek ve beklentilere hızla cevap verebilmek amacıyla Ar-Ge’ye yatırım yapıyoruz. 

Türkiye’de hedefleriniz nelerdir? 

Günümüzde şirketlerin hedefleri olduğu gibi üst yönetimin de kişisel hedeflerinin olması çok normal bir durumdur. TOYO Matbaa Mürekkepleri olarak ileri teknoloji ürünlerimizi Türkiye pazarına tanıtmak ve müşterilerimizin kullanımına sunmak önceliklerimiz arasında yer alıyor. Çünkü global pazarda rekabetçi olmak ve yarınlarda söz sahibi olmak istiyorsak sadece bugünü değil gelecekteki ihtiyaçları öngörmek ve bu ihtiyaçların çalışmalarını yapmak zorundayız. Güncel hedeflerimiz içinde bulunan pazar payımızın sürdürülebilir bir şekilde artırılması ve ‘kazan kazan’ politikalarımız ile birlikte gelecek planlarımızı da kararlılıkla uyguluyoruz. 

Toyo’nun Türkiye’de 44 bayısı ve 4 satış ofisi bulunuyor. Üretim ise Manisa fabrikasında yapılıyor.

TÜRKİYE’NİN EN İYİ AR-GE YAPAN İKİNCİ ŞİRKETİ SEÇİLDİ

Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarınızdan bahseder misiniz? 

Özellikle talebin hızlı arttığı ambalaj sektörüne yönelik ürün gruplarında Ar-Ge çalışmalarımızı yoğunlaştırmış durumdayız. Ar-Ge yatırımlarına ayırdığımız pay (ciromuzun yüzde 2.5’i) Türkiye ortalamasının çok üzerinde ve bu payı artırarak devam ettirmeyi hedefliyoruz. Ar-Ge’nin yanı sıra insan kaynağımıza yatırımlar sürüyor. Mevcut personelimizin yetkinliğini artıracak gelişim fırsatlarını değerlendirme hedefimizi korurken aramıza yeni katılan arkadaşlarımızla da organizasyonumuzu güçlendiriyoruz. Şirketimizdeki inovasyon kültürünün güçlenmesi ve tüm çalışanlarımız ile iş ortaklarımızca benimsenmesi adına Türkiye İhracatçılar Meclisi ve uluslararası yönetim danışmanlığı firması A.T. Kearney’nin işbirliği ile gerçekleştirilen Türkiye’nin ilk inovasyon geliştirme programına katıldık. İnovaLİG ile şirketimiz için inovasyonun sadece bir sonuç değil, sürdürülebilir ve tekrarlanabilir yapısal bir süreç olmasını hedefliyoruz. 2016 yılı İnovaLİG’de ‘İnovasyon Organizasyonu ve Kültürü’ kategorisinde 761 şirket arasında ikinci olmayı başardık.  

DYO MATBAA MÜREKKEPLERİ’NİN YÜZDE 75 HİSSESİNİ ALDI

1968 yılında Türkiye’nin ilk matbaa mürekkepleri üreticisi olarak kurulan DYO Matbaa Mürekkepleri, 2016 yılının ocak ayından itibaren yoluna TOYO Matbaa Mürekkepleri olarak devam ediyor. Dünyanın en büyük üç matbaa mürekkebi üreticisinden biri olan TOYOINKGROUP’un Yaşar Holding ile yaptığı anlaşma ile yüzde 75 çoğunluk hissesi Japonya Merkezli grubun olan TOYO Matbaa Mürekkepleri, Manisa’daki fabrikasında ambalaj ve basım sektörlerine yönelik 4 ana grupta üretim gerçekleştiriyor. Türkiye genelinde 44 bayisi ve 4 farklı şehirde satış ofisi bulunuyor. Sektörünün lider şirketleri arasında sıralanan TOYO Matbaa Mürekkepleri; Gazete ve Magazin Mürekkepleri (Veb Ofset Mürekkepleri), Tabaka Ofset Mürekkepleri (Sheet-Fed ve Serigrafi Mürekkepleri), Flekso ve Rotogravür Mürekkepleri (Likit Mürekkepler), Metal Ambalaj Sistemleri olmak üzere dört farklı sektörde üretim yapan tek şirket olarak göze çarpıyor. TOYO Matbaa Mürekkepleri ayrıca Toyoİnk Grup bünyesinde bulunan laminasyon Tutkalları ve UV mürekkeplerinin de Türkiye’deki satış ve dağıtım faaliyetlerini yürütüyor.