27 Mayıs 2025 Salı / 30 Zilkade 1446

Hamuru buzlukta unutunca tulumba zinciri kurdular

Buzhanede unutulan hamur Osmanlı Tulumbacı’sına başarı hikayesi yazdırdı. Firma 40 franchise’a ulaştı.

Ayşe Ekin Gündüz 9 Nisan 2013 Salı 07:00 - Güncelleme:
Hamuru buzlukta unutunca tulumba zinciri kurdular

Türk mutfağının vazgeçilmez tatlılarından tulumba İzmitli Özcan ve Orhan Durmaz kardeşler sayesinde farklı tatlılara kavuştu. Franchising ile 1 senede 40 şubeye ulaşan Osmanlı Tulumbacısı’nın asıl başarısı ise ne formülünde ne de tadında gizli... Tüm hikaye iki kardeşin küçük dükkanlarında müşteri kaybetmemek için birlikte tatile çıkamamasıyla başlıyor. Özcan Durmaz, hikayenin devamını şöyle anlatıyor: “Hamurumuz için özel bir formül geliştirmiştik. Çok talep alıyorduk ve birlikte tatile çıkamıyorduk. Birgün kardeşim hamuru donduralım diye bir fikir attı ortaya. Deneme için hamurları arkadaşımızın buzhanesine koyduk. Ancak hamurları orada unuttuk. Aradan 6-7 ay geçmişti ki arkadaşım telefon açtı, hamurları almamızı rica etti. O zaman jeton düştü. Gittik, aldık, gelir gelmez de hemen şerbete atıp kızarttık. Sonuç mükemeldi. Franchise hikayemiz böylece başlamış oldu.”

Tatlıyı yiyen şube açıyor

“Bizim tatlımızı yiyen ya müşteri olur ya da franchise’ımız” diyen Durmaz, 40 şubenin 30’unun eski müşterileri olduğunu söylüyor. Hedeflerinin her ilde bir şube açmak olduğunu ifade eden Durmaz, artan talebe yetişebilmek için bu yıl bir fabrika kurmayı planladıklarını da kaydediyor.

İzmirliler’in tercihi çikolatalı tulumba

Sade tulumbayla yola çıkan Osmanlı Tulumbacı’sında şu anda, çikolatalıdan frambuazlıya, portakallıdan Antep fıstıklıya, tarçınlıdan kahveliye, çilekliden fıstıklıya pekçok çeşit bulunuyor. Kısa bir süre sonra ise pekmezli tulumba da tüketicilerle buluşacak. Özcan Durmaz, Bandırma’da en çok Antep fıstıklı tulumba sattıklarını belirtirken, İzmirliler’in ise çikolatalıyı tercih ettiğini söylüyor.