12 Aralık 2024 Perşembe / 11 CemaziyelAhir 1446

Helal fuara yabancı akını

Bu yıl 4’üncüsü düzenlenen ‘Helal Expo’ yabancı alıcıların akınına uğradı. 20 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen fuar Ortadoğu, Afrika ve Avrupa ülkelerinden büyük ilgi görüyor. İlginç ürünlere sahne olar fuar 8 Eylül’e kadar sürecek.

Varol Nalbant/İstanbul6 Eylül 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Helal fuara yabancı akını

BÜYÜKLÜĞÜ 2.5 TRİLYON DOLARA ULAŞAN HELAL ÜRÜNLER İSTANBUL’DA BULUŞTU

İçecekten kozmetiğe, medikal ürünlerden tesettür giyim ve hac malzemelerine kadar birçok ‘Helal Sertifikalı’ ürünün sergilendiği ‘İstanbul Helal Expo Fuarı’ dün kapılarını ziyaretçilerine açtı. Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın katılımıyla açılan fuara yabancıların yoğun ilgi göstermesi dikkat çekti. Başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika olmak üzere birçok ülkeden ziyaretçi akınına uğrayan fuarı 20 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. 200 markanın ürünlerini sergilediği fuar 8 Eylül’e kadar sürecek. Fuarın açılış konuşmasını yapan Bülent Arınç yüzde 95’i Müslüman nüfus olan Türkiye’de helal gıda pazarının hızla büyüdüğünü ancak düzenlemelere daha erken geçilmesi gerektiğini dile getirdi.

Arınç’tan esprili açılış

Bülent Arınç, helal sertifikalı ürünlerle birlikte ve aynı zamanda fuarın sloganı olan ‘Lets get together for halalen tayyiben life’ ifadesindeki ‘Tayyip’ kelimesine atıfta bulundu. Arınç, fuarda kullanılan ve dini bir anlamı bulunan ‘Tayyip’ kelimesine değinerek “Konferansın adına bakarak şunu söyleyebilirler: ‘Gördünüz mi yine bir konferansın içinde Başbakan’ın propagandasını yapıyorlar, zaten Türkiye’de helal falan denince bu yobazlar mutlaka parti propagandası yapacak olabilirler.’ Günümüzdeki politikayla kesinlikle ilgisi yok, herkes rahat bir nefes alsın” dedi. Arınç ayrıca, helal ürün tüketimi konusunda herkesin tercihine saygı duyulması gerektiğini belirterek “ Bunu isteyen alır, istemeyen almaz. Kimse için mecburi şartını koymayız. Çünkü, laik bir ülke bunu yapamaz. Ancak dindarların taleplerine de bigane kalamayız. Bu bilincin Türkiye’de güçlendiğini biliyorum” dedi.

2.5 trilyon dolarlık pazar

CNR Holding CEO’su Cem Şenel de yaptığı konuşmada fuarın uluslararası olma yolunda hızla ilerlediğini söyledi. GİMDES Başkanı Dr. Hüseyin Kami Büyüközer ise Türkiye’de 5 bin çeşit helal sertifikalı ürün olduğunu belirterek “Dünyada 2.5 trilyonluk potansiyel var. Bunu iyi kullanmalıyız” diye konuştu.

Bir fincan Kopi Luwak kahvesi 40 dolar

Fuarın en ilginç ürünleri arasında yer alan ve Endonezya’nın en pahalı kahvesi unvanını elinde bulunduran Kopi Luwak markası helal sertifikası ile büyük ilgi gördü. Ürün, islami usullere uygun olmasına rağmen üretim şekliyle dikkatleri üzerine çekti. Endonezya’nın köylerinde yaşanan Luwak isimli bir hayvanın dışkısından üretilen kahve fiyatı ile de dudak uçuklattı. Markanın direktörü Andı Budıanto, ürünü kilosunu 400 dolardan sattıklarını belirterek “Singapur, Tayvan ve Çin pazarlarına ihracatımız var. Helal sertifikası ile ç Müslüman coğrafyaya da girmeyi planlıyoruz” dedi. Budianto ayrıca aylık kahve toplama kapasitelerinin 100 kilogram olduğunu belirterek “Son tüketiciye ulaşan fincan fiyatı 40 dolar” diye konuştu.

Sahteyi bulan barkod

Fuarda dikkat çeken bir diğer stant ise helal ürün tespit eden barkod uygulaması ile MTM şirketi oldu. MTM Satış Müdürü Ulaş Alan sistem hakkında şu bilgileri verdi: “Karekodlar ürünlerin üzerine yapıştırılıyor. Ürünü alan tüketici cep telefonuna indirdiği bir uygulama ile ürün üzerindeki barkodu okuyabiliyor ve ürünün sahte olup olmadığını anlayabiliyor.”