23 Nisan 2024 Salı / 15 Sevval 1445

İnternetten alışveriş e-lojistik yatırımlarını popüler yaptı

Online satış yapan firma sayısının 30 bine ulaşması işletmeleri e-lojistik sektörüne yatırıma yöneltti. Bu alanda ciddi yatırımları bulunan Sertrans Logistics’in CEO’su Nilgün Keleş “E-ticaret sektörü ekonomi dünyasının yeni büyüme alanı oldu” dedi.

30 Temmuz 2014 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
İnternetten alışveriş e-lojistik yatırımlarını popüler yaptı

Tüketici için ek avantajlar sunan e-ticaretin gelişmesi, işletmeleri e-lojistik sektörüne yatırım yapmaya yöneltti. Artık e-lojistik sektörü, e-ticaretin gelişimine paralel olarak her yıl önemli bir büyüme kaydediyor. Bu alanda bir süredir ciddi yatırım yapan Sertrans Logistics’in CEO’su Nilgün Keleş “2014 yılı sonuna kadar 2 milyon kişinin daha sisteme girmesiyle yaklaşık 50 milyar TL’lik hacme ulaşması beklenen e-ticaret sektörü ekonomi dünyasının yeni büyüme alanı olarak görülüyor. Pek çok firma bu alanda yatırım yapıyor ve sektör içinde yeni bir uzmanlık alanı gelişiyor” dedi.

Sipariş eş zamanlı alınıyor

E-lojistik sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Keleş “Biz bu konuda öncü firmalardan biri olduk ve e-ticaret konusunda kendi uzmanlığımızı yarattık. Yüksek teknolojik altyapıyla donatılmış geniş kapasiteli e-ticaret depolama alanları, depo içi katma değerli lojistik hizmetler, müşteri yazılımlarına entegre IT kullanımı ile bir anlamda lojistik sektörünü e-lojistikle tanıştırdık. Örneğin bugün web’den tanınmış bir markanın ürününü sipariş verdiğinizde online sipariş talebiniz bize ve markanın sistemine eş zamanlı düşüyor, ürününüz depolarımızdan o müşteriye ayrılmış özel bölümden seçilerek, kalite kontrolü yapılıyor ve dağıtıma yönlendiriliyor” diye konuştu.

Satılan ürün anında yerinde

Nilgün Keleş şunları söyledi: “Hizmet kalitesinin çıtasını yükseltmek isteyen firmalar, e-ticarette iş ortağı firma arayışına hız verdiler. Çünkü başarılı e-ticaretin arkasındaki gizli güç etkili e-lojistik uygulamalarıdır. Biz Sertrans olarak İstanbul içinde perakende satış yapan mağazalara, akşam sattığı ürünü sabah yerine koyma fırsatı yaratıyoruz. Yine online satış yapan firmalar için; sabah alınan bir siparişi aynı gün akşam 22.00’ye kadar İstanbul içinde müşterisine ulaştırabiliyoruz. İnternet üzerinden ürün alan sabırsız müşterilerin aynı gün içinde ürüne dokunabilmeleri onları mutlaka çok memnun etmektedir ve edecektir. Günümüzde sadece iyi fiyata ürün satmak yeterli değildir. Müşteri sadakati yaratacak katma değerli hizmetler sunmak da bir o kadar önemlidir. Örneğin, mağazada aradığı bedeni bulamayan müşterinin evine, istediği ürünü kargo bedelsiz, hızlı bir şekilde yollamak, ürün iade servisinde sorgusuz/şartsız iade etme imkânı sunmak gibi. E-lojistik firmalarıyla çalışan markalar müşteri bağlılığını en yüksek oranda yerine getirebilmektedirler. Gelecekte e-lojistiğin perakende sektörünün yerini tümüyle alacağını söyleyemesek de üreticilerin önemli iş ortaklarından biri olmaya devam edeceği çok açıktır.”

Online satış yapan 30 bin firma var

- Türkiye’de 36 milyon internet kullanıcısının 10 milyonu internet üzerinden alışveriş yapıyor.

- Ülkemizde 30 bin civarında aktif online satış yapan firma var.

- Online satışlar toplam satış hacminin yüzde 1’i civarında. Dünyada bu pazarda İngiltere yüzde 16 ile ilk sırada.

8- 014’te 2 milyon kişi daha online alışveriş sistemine girecek.

- E-alışveriş 50 milyar TL’lik bir hacme ulaşacak.