5 yılda Türkiye’nin en büyük seramik markası olma hedefiyle yola çıktıklarını belirten Uyan, hedeflerinin istihdam yaratmak olduğunu söyledi. Uyan “165 kişiye istihdam sağladık bu rakamı 600’e çıkaracağız. Önemli olan istihdam yaratmak. En çok buna değer veriyoruz. İki yıl içinde 10 milyon metrekare üretim yapmayı planlıyoruz. Bu süreçte, hem halihazırda tüm Türkiye’ye yayılmış olan bayi ağımızı genişleteceğiz hem de yurt dışı pazarına giriş yapacağız” dedi.
1.861 ÇEŞİT VAR
İhracata ağırlık vereceklerini belirten Uyan “Doğal taş, sırlı porselen seramikle buluştu, Orijinal mermerin belirli bir kapasitesi var, temini çok daha zor. Üstelik çizilme, kırılma gibi problemlerle çok daha sık karşılaşılıyor. Biz fabrikamızda, 76 ülkeden çıkarılan 1861 çeşit doğal taşın özgün desenini, seramiğin üzerine basıyoruz” diye konuştu.
DOĞAL GÖRÜNÜM
Decovita Seramik Kurucu Ortağı Selman Öztürk de baskı - renk kalitesi ile doğal taştan ayırt edilemeyen ürünlerinin, kalite ve standart ölçü garantisiyle de ön plana çıktığını söyledi. Öztürk “Decovita Seramik ürünleri, çizilmeye ve çamaşır suyu gibi kimyasallara dayanıklı olduğundan, uzun yıllar boyunca ilk günkü renklerini ve dokusunu koruyor. Ürünler ayrıca, çok yüksek derecelerde fırınlanmasına rağmen hiçbir şekilde deforme olmuyor. Örneğin, 60x60 boyutundaki seramik, yarım milimetre dahi sapma olmadan aynı ölçü ile üretiliyor. Bu özellikle birlikte, piyasa standartlarında üç milimetre olan derz aralığını, bir milimetreye düşürdük” dedi. l ERDİNÇ AKKOYUNLU İSTANBUL
Yerli makine ile üretim gerek
Decovita’nın 2004 yılılnda kurulduğunu ve bugüne kadar yurt dışından getirdiği ürünleri Türkiye’de pazarladığını söyleyen Decovita Seramik Kurucu Ortağı Ercan Uyan, fabrika yatırımı sırasında Uzakdoğu’dan çok sayıda makine teklifi aldıklarını ama Avrupa ile rekabet etmek istedikleri için kabul etmediklerini söyledi. Makineleri Avrupa’dan getirdiklerini ve yüzde 95 oranında ithal ettiklerini anlatan Uyan “Ar-Ge gelişsin ve yerli makinelerle üretimi gerçekleştirerek rekabet edelim” dedi.