TÜRKİYE, 115 milyon nüfusu ve 1 trilyon 150 milyar dolarlık milli geliriyle dünyanın 11’inci büyük ekonomisine sahip Meksika’ya dev bir çıkarma yaptı. İstanbul Ticaret Odası (İTO) önderliğinde Meksika’da ilk kez 1. Türk Ürünleri Fuarı gerçekleştirildi. 5 bin metrekare alan üzerinde düzenlenen fuara 59’u İstanbul’dan olmak üzere 86 firma katıldı. Türk firmaları, otomotiv yan sanayi, makine, inşaat, tekstil gıda ve madencilik gibi 30 farklı alandan ürünlerini Meksika’da vitrine çıkardı. 3 gün süren fuarda Türk firmaları Meksikalı mevkidaşlarıyla yaklaşık 1.800 iş görüşmesi gerçekleştirecek. Fuara katılan firmalara Meksikalılar büyük ilgi gösterdi. 86 stantta görücüye çıkan Türk firmalarının ürünleri Meksikalılar tarafından adeta kapışıldı. Fuarın açılışında konuşan İstanbul Ticaret Odası Başkan Vekili Dursun Topçu, her iki ülkenin de kendi bölgesinde yıldızı parlayan cazibe merkezleri olarak öne çıktığını söyledi. Topçu “Türkiye Doğu ile Batı arasında köprü vazifesi görüyor. NAFTA üyesi Meksika da ABD ile Latin Amerika ülkeleri arasında aynı görevi görüyor. İki ülke arasında büyük ticaret potansiyelinin bulunmasına karşın bu yeterince değerlendirilemedi” dedi. Geçen yıl iki ülke arasında 850 milyon dolarlık ticaret gerçekleştiğini bildiren Topçu “Potansiyellere bakıldığında yeterli değil. İnanıyorum ki fuar, bu tablonun değişmesi adına önemli bir boşluğu dolduracak. Başarı hikayesinin yazıldığı Meksika’ya biz de başarı hikayesi yazmaya geldik” diye konuştu.
KONYA’DAN ÇİKOLATA, AYDIN’DAN PEŞTEMAL
Konya’dan fuara katılan ASFA Çikolata ve Bisküvi’nin 24 yaşındaki Genel Müdürü Ayşe Öz, Meksika pazarı için iddialı konuştu. 12 milyon lira ciro yaptıklarını ve 20 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Öz “Meksika’da Wal-Mart dahil birkaç firma ile irtibata geçtik. Acıları ile ünlü Meksikalılar’a Türk çikolatası ve bisküvisini tattıracağız. Meksika’nın ardından Latin Amerika’nın diğer ülkelerinde de olacağız” dedi. Aydın’ın Söke ilçesinde peştamal üreten Ela Maria’nın sahibi Hüseyin Tanman, fuara Meksikalı eşi Blanca ile katıldı. Yıllık 5 bin adet üretim gerçekleştirdiklerini aktaran Tanman “Meksika’ya ihracata başladım. Hedefim Mexico City’ye bir mağaza açmak. Ardından da distribütörlük ya da ortaklık yoluyla bütün Latin Amerika kıtasına yayılmayı hedefliyoruz” diye konuştu.