20 Nisan 2024 Cumartesi / 12 Sevval 1445

Perakende sektörü artık kabına sığmıyor

Irak’tan Amerika’ya, Çin’den Tanzanya’ya kadar dünyanın pek çok ülkesinde Türk markaları kendi mağazalarını açıyor. Hazır giyimden mobilyaya kadar pek çok farklı alanda dünyaya açılan 33 Türk markasının halen yurt dışında 1.100 mağazası var. Bu şirketler 2014’te 500 mağaza daha açacak. Perakendeciler, 2023’te 20 bin mağazayla tüm dünyaya 20 milyar dolarlık markalı ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor. Birleşmiş Markalar Derneği Başkan Yardımcısı Sami Kariyo 800 milyar dolarlık gayri safi milli hasılasının dörtte birinin perakende sektöründen geldiğini belirterek, 2023 yılında perakende sektörünün 500 milyar dolarlık hacmi yakalayacağını belirterek “BMD markaları ise 115 milyar doları yakalayacak. Sadece BMD üyelerinin 20 milyar dolarlık hazır giyim ihracatı gerçekleştirecek. Bu rakamlarla Avrupa’nın perakende devi İngiltere’yi yakalayacağız” diye konuştu. 3.8 milyon kişinin perakende sektöründe çalıştığı bilgisini veren kariyo, istihdamı en fazla artıran sektöründe perakende olduğunu dile getirdi.

KAAN ZENGİNLİ27 Aralık 2013 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Perakende sektörü artık kabına sığmıyor

TGSD Başkanı Cem Negrin: "500 milyon tl yeni yatırım bekliyoruz"

Hazır giyim sektörünün bu yılı 17.3 milyar dolar ihracat ile kapayacağını söyleyen Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Cem Negrin, iç pazarda ise harcamaların 50 milyar TL’yi bulduğunu belirtti. Sektörün 2014 hedeflerini anlatan Negrin şöyle devam etti: “Hazır giyim sektörünün 2014 yılı ihracat hedefi yüzde 7 artış ile 18.5 milyar dolar. İç pazarda toplam hazır giyim harcamalarının yüzde 6-8 büyüyerek 53-54 milyar TL ve organize perakende pazarda yüzde 8-10 büyüme ile 34-35 milyar TL büyüklüklerine ulaşılması hedefleniyor. 2014 yılında ihracat alanında en önemli beklenti en büyük pazarımız olan Avrupa Birliği ekonomisinde toparlanmanın hızlanması ve büyümenin yaşanacak olması. Yeni teşvik düzenlemeleri sonrası yıllık 450-500 milyon TL seviyesinde gerçekleşen yıllık fiili yatırım tutarı 2014 yılında da aynı büyüklükte yapılabilecektir. Hükümetin şu anda uyguladığı ekonomi politikaları içinde iki tanesi sektörü doğrudan etkilemektedir. Birincisi 2014 yılının tasarruf yılı ilan edilmesi. İkincisi ise Merkez Bankası’nın döviz kurlarına ilişkin tutumu ihracat performansı.”

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi: "60 milyar dolar ihracat hedefine odaklanmalıyız"

Tekstil sektörünün geçen yıl yaşadığı rölantiyi 2013 yılında büyüme ile atlattığını belirten İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, 2014 yılında ise sektörde büyümenin hız kazanacağını ifade etti. Tanrıverdi şöyle devam etti: “2023 yılı için koyduğumuz 60 milyar dolarlık sektörel ihracat hedefine ulaşmak için entegre tesisi ile KOBİ’si ile tasarımcısı ile sektörümüzün topyekün istikrarlı ihracat artışını sağlamaya odaklanması gerekiyor. Bu noktada KOBİ tabir ettiğimiz küçük ve orta ölçekli işletmelerin ölçeğini ve sayılarının artarak ihracat kapasitelerinin gelişmesi önem arzediyor. Sektörün mevcut donanım ve bilgi birikimini kullanarak “organizatör ülke” konumuna ulaşmasını istiyoruz. Bu çerçevede, firmaların mevcut üretim kapasitelerinin modernizasyonu ile işletmelerinde kalite ve verimliliği arttırmalarını, yürürlükteki devlet yardımlarından faydalanmalarını, mümkün olduğunca teknolojiyi takip etmelerini, tasarım ve koleksiyonlarını çeşitlendirmelerini, Birliğimizin çalışmalarını takip etmelerini ve katılımcı olmalarını tavsiye ediyoruz.”

İHTİB Başklanı İsmail Gülle: "Belirsizlikten korksaydık yatırım yapmazdık"

Tekstil sektörünün, 2013 yılının 11 aylık döneminde 7.7 milyar dolar ihracat gerçekleştirerek yılı 8 milyar doların üzerinde bir performansla kapatmayı garantilediğini söyleyen İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle ise sektör hakkında şu bilgileri verdi: “Bu rakam, sektörün doğrudan yaptığı ihracatı temsil ediyor. Ancak şu da var; Türkiye büyük bir hazır giyim ihracatçısı. Ve tekstil sektörünün, aynı zamanda hazır giyim ihracatı içinde de iplik ve kumaş olarak ciddi bir payı bulunuyor. Tekstil sektörü en 2 milyar dolarlık ürünü, hazır giyim ürünleri üzerinde dünyaya ihraç ediyor. Bu başarının da tekstilcinin hanesine yazılması gerektiğini düşünüyoruz. Artık 2014’ten itibaren her yıl markalı ve teknolojik tekstil ürünleri ihracatımız, geleneksel tekstil ürünleri ihracatımızdan daha hızlı artacak. Tekstil sektörü olarak kendimize güveniyoruz. 2014 yılından umutluyuz. Biz her dört senede bir yerel ya da küresel bir kriz görmeye alışkınız. Belirsizlikten korksaydık dünyanın en büyük kapasitesini kurmazdık.”

TASD Başkanı Hüseyin Çetin: "İtalya'yı solladık, hedef 1 milyar dolar ihracat"

2013’ü 725 milyon dolar ihracat ile kapatacaklarını belirten Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Başkanı Hüseyin Çetin, Türkiye’nin dünya ayakkabı üretiminde 11’incilikten 8. sıraya çıkarak İtalya’yı geride bıraktığını bildirdi. Çetin şöyle devam etti: “Türkiye son yıllarda uzak doğudan gelen ithal ayakkabı cennetine dönüştü. Yine de sektör olarak tüm olumsuzlara direndik. Dünya ayakkabı üretiminde 11’den 8. sıraya yükseldik. Böylece dünyanın en önemli ayakkabı üreticilerinden 10. sıradaki İtalya’nın da önüne geçtik. 2014 için 1 milyar dolar, 2023’te ise 1.5 milyar dolarlık ihracat hedefi belirledik. Ayakkabı sanayinde faaliyet gösteren 18 bin 500 işletmede 280 bin kişiyi istihdam ediliyor.”