Bu yıl ilk kez Beylikdüzü’nde gerçekleştirilen İstanbul Autoshow, dün tüm ziyaretçilere açıldı. 11 Kasım akşamına kadar devam edecek olan fuara 600 bine yakın ziyaretçi bekleniyor. Otomobilseverler fuarda 45 markanın 500’e yakın modelini aynı çatı altında görme fırsatı yakalayacak. Fuardaki ziyaretçi trafiğinin hafta sonu olması nedeniyle bugün ve yarın yoğun olması bekleniyor. Fuara giriş ücreti hafta içi 10, hafta sonu 15 TL olarak belirlendi. Çocuk ve öğrenciler fuar boyunca ücretsiz girebilecek. Kadınlar ise hafta içi ücretsiz, hafta sonu ise yüzde 50 indirimli olarak İstanbul Autoshow’u ziyaret edebilecek.
RENAULT, İstanbul Autoshow Fuarı’nda iki yeni modelinin örtüsünü kaldırdı. Markanın çok satan modelleri Fluence ile Symbol’ün dünya prömiyeri İstanbul’da yapıldı ve iki model yeni görünümleriyle tüketicinin karşısına çıktı. 2013 yılı başında piyasaya çıkacak olan bu iki modelin yanı sıra kısa bir süre önce satışa sunulan Clio 4 de Renault standında sergilenen yeni modeller arasında yer alıyor.
Türkiye’deki kadar satıyoruz
Renault’nun yeni modellerinin tanıtımı için Renault Euromed Bölge Başkanı Jean-Christophe Kugler ve Tasarım Direktörü Laurens Van den Acker Türkiye’ye geldi. Autoshow’un açılışına katılan Kugler, üretimine başlanan yeni Cilo 4’e talebin çok yüksek olduğunu belirterek, “Clio 4’ün büyük başarı elde etmesine bağlı olarak beklentim Bursa’daki Oyak Renault Fabrikaları’nın gelecek yıl tam kapasite çalışacağı yönünde” dedi. Clio 4’ün üretimine Türkiye ve Fransa’da aynı anda başladıklarını hatırlatan Kugler, iki fabrikada üretim dağılımının talebe bağlı olarak bölüneceğini kaydetti. Kugler, şunları söyledi: “İki ana üretim merkezi ve iki ana talep var. Cezayir talebi çok yüksek, diğer yandan Avrupa talebi var. 2012 yılında Cezayir’deki satışlarımız Renault Türkiye’nin satışlarına yakın olacak. Cezayir, bizim için çok büyük bir pazar. Renault Grubu (Renault Dacia) olarak Cezayir’de 100 bin adet rakamına ulaştık. Yüzde 27 pazar payına ulaştık. Cezayir pazarı için ana kaynak Türkiye’deki Oyak Renault Fabrikaları olacak. Çünkü Clio 4’e ihtiyaçları var, Fluence’a ve Megane’a ihtiyaçları var. Bu pazar için kaynak teşkil ediyor. Türkiye pazarının ilk verdiği tepkiden çok memnunum. Şimdiden bin adet sipariş aldık.”
Yerli oto için hükümetten fizibilite bekliyoruz
KUGLER, Türkiye’nin yerli marka otomobil projesine ilişkin de şunları kaydetti: “Hükümet yerli otomobil projesine katılmamızı teklif ederse, bunun ihtiyaç duyduğu işgücümüz ve teknolojimiz var ve projeye katılmaktan mutluluk duyarız. İstediğimiz şey, Türkiye ekonomisinin gelişmesine elimizden gelen en büyük katkıyı sağlamak. Kısa vadede bunu en kolay yapmanın yolu, tedarik tabanını geliştirmek ve mekanik entegrasyonu sağlamak. Yerli araç için fizibilite var mı? Bunu bilmiyoruz. Bunun hükümet tarafından gelmesini bekliyoruz. Bu konuda elimizde bir veri yok.’’
Türkiye bizim için kilit
AVRUPA’DAKİ krizle birlikte finansman sorunları yaşayan Peugeot ve Citroen markalarının üreticisi Fransız PSA’nın hayata geçirdiği yeniden yapılan stratejisinde Türkiye kilit rollerden birini oynayacak. Citroen Genel Müdürü Frederic Banzet, bu yıl kriz nedeniyde 400 bin adet daha az otomobil satacaklarını belirtti. Genel Müdür Banzet, şöyle konuştu: “Şu anda Avrupa’da 4 milyon adet daha az otomobil satılıyor. Bu PSA için de 400 bin daha az otomobil satmak demek. Biz Avrupa’ya bağımlıyız. Yeniden yapılandırmaya gitmek zorundayız. Bu düşüşü telafi etmemiz gerekiyor. Bu stratejide Türkiye çok önemli.”