14 Aralık 2024 Cumartesi / 13 CemaziyelAhir 1446

Şiddet gören kadına özel çağrı merkezi

Turkcell Global Bilgi ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, şiddet gören kadınlara hizmet verecek çağrı merkezini Gaziantep’te hizmete açtı.

Ekonomi Servisi26 Kasım 2012 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
Şiddet gören kadına özel çağrı merkezi

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve Turkcell Global Bilgi, 25 Kasım Kadına Karşı Şiddetle Uluslararası Mücadele ve Dayanışma Günü’nde önemli bir işbirliğine imza attı. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın iletişim merkezi, Gaziantep’te açıldı. İletişim merkezi ’Alo 183 Danışma Hattı’ üzerinden özürlü, istismara uğrayan veya uğrama riski taşıyan, desteğe gereksinimi olan kadınlara, çocuklara ve yaşlılara, şehit yakınları ile gazilere danışmanlık ve rehberlik hizmetleri sunulacak. ‘Alo 144 Sosyal Yardım Hattı’ üzerinden ise maddi durumu yeterli olmayan vatandaşların soru, şikayet ve önerileri karşılanacak. Vatandaş temsilcilerinin yüzde 30’unun engellilerden oluştuğu iletişim merkezi toplam 101 kişiye istihdam sağlayacak. Açılışta konuşan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin “Bugün 25 Kasım Kadına Karşı Şiddetle Uluslararası Mücadele ve Dayanışma Günü. Kadına karşı ayrımcılık ırkçılıktan daha beterdir diyerek yola çıktık. Şiddeti insan hakları ihlali olarak görüyoruz” dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in de katıldığı törende konuşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ise büyük bir gayretle Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ettiklerini söyledi. İnsanların ve kurumların hayatında sunulan hizmetle fark yarattıklarını belirten Ciliv “Bugün burada, kadınlarımızı, çocuklarımızı, yaşlılarımızı ve engellilerimizi ilgilendiren çok önemli bir yatırımı hayata geçirdik” dedi.