26 Şubat 2021 Cuma / 14 Recep 1442
Gece modu

Şölen, Ramazan Bayramı'nda da liderliğini sürdürecek

Şölen, Ramazan Bayramı'nda da liderliğini sürdürecek 23.07.2014 - 17:34 Türkiye’nin önde gelen gıda şirketlerinden Şölen, 25. yılında yenilediği logosunu Ramazan Bayramı’na özel çıkardığı yeni ürünleriyle raflara taşıyor.

23 Temmuz 2014 Çarşamba 07:00 - Güncelleme: 23 Temmuz 2014 Çarşamba 17:39

Her dönem yenilikçi lezzetlerini tüketicilerin beğenisine sunan Şölen CEO’su Elif Çoban, yaklaşan Ramazan Bayramı öncesinde sektörle ilgili verileri paylaşırken çikolata seçiminde dikkat edilmesi gerekenleri hatırlattı. Çoban, ikramlık çikolatada 2006 yılından bu yana liderliklerini sürdürdüklerini belirterek bu sene de bayramda yaklaşık yüzde 25’lik bir büyüme öngördüklerini söyledi.


Çeyrek asrı geride bırakırken kalitesi ve lezzetinden ödün vermeden yenilikçi ürünlerini tüketicileriyle buluşturan Şölen, bayram hazırlıklarına hız kesmeden devam ediyor. Yeni logosunu ürünlerine taşıyan firma, satış noktalarında tam bir Şölen havası yaşatıyor. Şölen CEO’su Elif Çoban, yaklaşan Ramazan Bayramı öncesinde Şölen’in son dönemdeki çalışmaları ve bayram verilerini açıkladı.

 

Pazardaki en büyük ilk 10 markadan 5’i Şölen markası, Milango ilk üçte…

Elif Çoban, 2006 yılından bu yana ikramlık çikolatada liderliklerini pazar paylarını artırmayı başararak devam ettirdiklerini ve 2013 yılını ikramlık ürünlerde yüzde 31 pazar payıyla kapattıklarını söyledi. Çoban, “Bayramlar bizim için büyük önem taşıyor. Bayramdan önce yoğun bir çalışma süreci geçiriyoruz. Her sene yeni ürünlerle tüketicilerimizin karşısına çıkmak bizi heyecanlandırıyor. Onlarla bir kez daha değerlerimize bağlılığımızı da paylaşma şansı yakalıyoruz. Şimdiye kadar çıkan ürünlerimiz büyük başarılar elde etti. Özellikle 2012 yılında dünyaca ünlü tasarımcı Karim Rashid ile relansmanını yaptığımız Milango ön plana çıktı ve 2013 yılında en başarılı ilk 3 hediyelik çikolata markasından biri oldu. Milango sadece bayramlarda tüketilen bir ürün değil, tüm özel günlerde hediyelik olarak paylaşılan bir marka konumuna geldi” dedi.

 

Çoban sözlerini şöyle sürdürdü: “Pazara baktığımızda en büyük ilk 10 marka arasında 5 Şölen ürünü yer alıyor. İkramlık şekerde de hem tonaj hem ciro olarak büyüme gösterdik ve pazar payımızı 2 puan arttırdık. Bayramda en fazla tüketilen tatlardan olan çikolata, şeker ve lokumun onlarca çeşidiyle binlerce satış noktasındayız.  Bu kategorilerin hepsinde de hem ilkleri sunarak hem de kalite ve lezzet unsurlarımızla fark yaratıyoruz.  Bu bayram tüm bu ürün gruplarımızda yüzde 25’e yakın bir büyüme öngörüyoruz. Türkiye’de bayram denilince ilk akla gelen marka olmayı hedefliyoruz ve bunu sürdürülebilir kılmak istiyoruz.”

İç Anadolu’da çikolata, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’da şeker

Sektörle ilgili veriler de paylaşan Elif Çoban, Türkiye’de çikolata, kaplamalı ve unlu ürünler pazar toplamının 7 milyar TL civarında olduğunu söyledi. Bayram dönemlerde satış rakamlarını değerlendiren Çoban, “Ramazan Bayramı döneminde Türkiye genelinde tonaja göre ikramlık çikolata en çok İç Anadolu’da tüketilirken, ikramlık şeker tüketiminde ise Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri başı çekiyor” dedi.

 

Şölen’den fark yaratan şeker: Mojee

Şölen, geçtiğimiz sene çıkardığı ve büyük ilgi gören geleneksel Türk lezzeti lokumunun modern ve endüstriyel hali olan ‘Lokkum’dan sonra bu sene de ‘Mojee’yi piyasaya sundu. Tüketicilerine her zaman ilkleri sunmayı ilke edinen Şölen, Mojee ile alışılmış şeker anlayışının dışına çıkıyor. Şaşırtıcı lezzeti ve kalitesiyle premium bir ürün olan Mojee’nin ‘Sütlü Tereyağlı & Çikolata’, ‘Karamel & Kahve’ ve ‘Nane & Çikolata’ olmak üzere 3 çeşidi bulunuyor.

 

Şölen’den kaliteli ve sağlıklı çikolata için uyarılar

·         Çikolata alırken öncelikle ürünün markasına, güvenirliğine dikkat edin.

·         Üzerinde kokolin veya kakao kaplı yazan ürünler gerçek çikolata değildir.

·         Mat renkli çikolatalardan kaçının, parlak renkli olanları tercih edin.

·         Çikolatanın ambalajlı olmasına özen gösterin.

·         Çok ucuz ve taklit çikolatalardan kaçının.

·         Gerçek çikolatanın tadı homojendir, kendine özgü aromasının ağızda uyum içinde dağılması, hızlı erimesi ve yumuşak olması gerekir. Ağızda metal tadı olmamalı ve ağız içinde yağlı, yapışkan kalıntı veya tabaka bırakmamalıdır.

·         Tadı acı olan çikolataları almayın, ürünün taze olmadığını işaretidir.

·         Gerçek çikolatanın en belirgin özelliği, dilin üstünde bulunan zerreciklerin asla algılayamayacağı kadar pürüzsüz ve yumuşak olmasıdır.

 

Şölen Hakkında

1989 yılında Gaziantep’te kurulan Şölen, çikolata, çikolatalı ürünler, bisküvi, kraker, kek, şeker ve lokum pazarlarında Türkiye’nin önde gelen firmaları arasında yer alıyor. TİM verilerine göre Türkiye’nin en fazla çikolata ve çikolatalı ürün ihracatı yapan firması olan Şölen, bugün 200’ün üzerinde ürün çeşidini 100’e yakın ülkeye ihraç ediyor. Dünyanın şekerleme alanında en önemli listelerinden biri olan Candy Industry Top 100 listesinde 2013 yılında 49. sırada yer alan firma, Biscolata, Milango, Ozmo, Wapps, Luppo, Lokkum, Nutymax gibi başarılı markaları bünyesinde bulunduruyor. Şölen, Gaziantep’te 5, İstanbul’daki bir tesisiyle üretimini sürdürüyor.