Türk markaları yükselişe geçti. Türkiye’de 2 yılda bir Superbrands tarafından Nielsen’e yaptırılan araştırmaya göre 134 ‘Süpermarka’nın 92’si yerlilerden oluştu. Buna göre markaların yüzde 69’u yerlilerden oluşurken bu sayı 2012’de yüzde 62 idi. 2012’de Süpermarka olarak 159 markanın 98’i yerli idi. Bu yıl belirlenen 134 marka arasına ilk kez Paşabahçe, Uğur Derin Dondurucu, Ülker Çikolatalı Gofret ve Vakko gibi markalar girdi. Dün düzenlenen toplantıda verilen bilgiye dikkat çeken bir diğer gelişme ise e-ticaret cephesinde oldu. Bu markalar içerisinde yer alan e-ticaret sitelerinin ve dijital marka sayısının artması dikkat çekerken, genç nüfusun geleneksel ‘Süpermarka’ algısının değişmeye başladığıda görüldü.Yemeksepeti 2014 yılının yükselen değeri olurken, Apple-iPhone, Arçelik, Audi, Facebook, Google, Güllüoğlu Baklava, hepsiburada.com, İstinyePark, Mercedes-Benz ve Volkswagen diğer yükselen markalar arasında yer aldı.
Kadın Boğaziçi, erkekler Yandex
Superbrands Türkiye Temsilcisi Dilek Koç “2012 yılında ilk on marka arasında yer alan ve 2014’te de yerini koruyan markalar Audi, Google ve Magnum oldu. 2012 yılında ‘Süpermarka’lar listesinde ilk 25’in 14’ü yabancı markalardı. 2014’te ise ilk 25’e daha fazla yabancı marka girdiği görülüyor” dedi. Markalaşmada sürdürebilirliğin önemini vurgulayan Dilek Koç, Akbank, Arçelik, Arzum, Teknosa, Yurtiçi Kargo, Kurukahveci Mehmet Efendi, Pakpen, Pınar, Tamek, Türk Telekom, Yapı Kredi gibi markaların 2005 yılından bu yana ‘Süpermarka’ listesinde yer alarak ve tüketici algısındaki marka değerini güçlendirerek yollarına devam ettiklerini belirtti.
Kadınların ilk üç markası Boğaziçi Üniversitesi, Google ve Sabiha Gökçen Havalimanı olurken, erkeklerin ilk üç markası, Facebook, Google ve Mercedes oldu. Ayrıca erkeklerde Yandex de öne çıkan markalar arasında yerini aldı. 2014’ün ‘Süpermarka’ listesine kültür sanat kategorisinde ise Sakıp Sabancı Müzesi ve Pera müzesi yaptıkları markalaşma çalışmalarıyla yerini aldı.
Superbrands Türkiye 2014 Süpermarka Listesi
-Ace
-Acıbadem Hastanesi
-Akbank
-Algida
-Allianz Sigorta
-Allianz Yaşam ve Emeklilik
-Amerikan Hastanesi
-Anadolu Sigorta
-Arçelik
-Arko
-Artema
-Arzum
-Apple-iPhone
-Aselsan
-Atasay
-Atasun optik
-Atatürk Havalimanı
-Audi
-Avea
-Banvit
-Beko
-Bellona
-Beymen
-Bmw
-Boğaziçi Üniversitesi
-Bonus Card
-Bosch
-Calve
-Carrefoursa
-Cevahir
-Coca-Cola
-Colgate
-Çamlıca Gazoz
-D&R
-Daikin Klima
-Damat
-Denizbank
-Dimes
-Doğuş Çay
-Dumankaya İnşaat
-Dünya Göz Hastanesi
-E.C.A
-Elidor
-Erikli
-Eti Browni
-Eti Form
-Fiat
-Filli Boya
-Ford Otosan
-Four Seasons
-Garanti Bankası
-Gittigidiyor
-Güllüoğlu Baklava
-Hacı şakir
-Hepsiburada.com
-Hilton
-Hyundai
-Intercity Rent a Car
-İpana
-İstikbal
-İstinye Park
-İş Bankası
-Kahve Dünyası
-Kanyon
-Kempinski
-Keskinoğlu Piliç
-Knorr
-Koç Üniversitesi
-Koçtaş
-Koton
-Kurukahveci Mehmet Efendi
-Kütahya Porselen
-Lay’s
-Lc Waikiki
-Lipton Ice Tea
-Magnum
-Markofoni
-Mercedes-Benz
-Microsoft
-Migros
-Nescafe
-Niğde Gazoz
-Opel
-Opet
-Pakpen
-Pantene
-Paşabahçe
-Pelit Pastanesi
-Penti
-Pera Müzesi
-Peyman
- Pınar
-Renault
-Rixos
-Sabiha Gökçen Havalimanı
-Saka Su
-Sakıp Sabancı Müzesi
- Samsung
-Sensodyne
-Setur
-Signal
-Simit Sarayı
-Sinpaş İnşaat
-Sur yapı
-Sütaş
-Swissotel
-Tadım
-Tamek
-Tariş
-Teknosa
-Tetra Pak
-The Marmara
-Thy
-TUurkcell
-Türk Telekom
-Uğur Derin Dondurucu
-Ülker Çikolatalı Gofret
-Ülker Pötibör
-Vakko
-Varyap
-Vestel
-Vialand
-Viko
-Vitra
-Vivident
-Vodafone
-Volkswagen
-Yandex
-Yapı Kredi Bankası
-Yemeksepeti
-Yurt İçi Kargo
-Zorlu Center
Gençlerin süper markası facebook
Nielsen Türkiye Satış Etkinliği ve Tüketici Araştırmaları Direktörü Didem Şekerel, genç nüfusun tercihlerinin dijital markalara odaklandığına dikkat çekti. Şekerel “18-30 yaş grubunun 2014’teki Süpermarka’ları Facebook, Google ve Magnum oldu” dedi. Nielsen Müşteri Grup Müdürü Nur Serenli “İstanbul’un marka sıralamasında ilk üçte Arçelik, Google, Mercedes-Benz yer alırken, Ankara’da ilk üçte BMW, Facebook, Google; İzmir’de ise Google, Magnum ve THY bulunuyor” dedi. Üç büyük ilde yaşayanların markalara olan bakış açısını da değerlendiren Serenli “Ankaralılar’ın, İstanbul ve İzmirliler’e göre markalara biraz daha mesafeli durduklarını görüyoruz” dedi.