Türk Ekonomi Bankası (TEB), KOBİ Akademisi’nden sonra Aile Akademisi ile bireylerin finansal okuyazarlığına odaklanarak ev ekonomisine katkıda bulunacak. Proje ile TEB şubelerini birer okula dönüştürdüklerini belirten TEB Genel Müdürü Varol Civil “Hane halkının ev ekonomisini daha iyi yöneterek finansal ürünleri bilinçli kullanmasını sağlamak istiyoruz” dedi. Aile Akademisi ve Kayısı ATM’nin açılışı nedeniyle Malatya’da düzenlenen toplantıda TEB Genel Müdürü Varol Civil ve TEB Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, bankanın yeni projelerini ve hedeflerini paylaştı.
Doğu’da ürünlere talep artıyor
Toplantıda konuşan Civil “Finansal ürünler çok kompleks olmaya başladı. Bunları bireylerin yaşayarak öğrenmesi faydadan çok zarar getiriyor. Aile Akademisi ile amacımız yaşayarak öğrenme deneyimini ‘önce öğren, bilinçli karar al ve zarar görme’ye çevirmek olacak” dedi. Türkiye’nin en önemli sorunlarından birisinin cari açık olduğunu belirten Civil “Hane halkının borçluluk oranının GSMH’ye oranı yüzde 19. Cari açığın arkasındaki sebeplerden bir tanesi de tasarruf açığı. Bu noktada çorbada tuzumuz bulunsun istiyoruz. Samimi bankacılık yaklaşımı ile sadece ürün satan değil, müşteriye yardımcı olan bir bankacılık anlayışına sahibiz. Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerinde bankacılık ürünlerine olan talep artıyor. Aile Akademisi ile amacımız bu bölgeleri de odağımıza alarak doğru bankacılığa yönlendirmek” dedi.
Hedef yıl sonunda 20 bin aile bireyi
KOBİ Akademi ile de KOBİ bankacılığına damga vurduklarını hatırlatan Civil “Akademi işlerini seviyoruz. Bu doğrultuda şubelerimizi birer okula, çalışanlarımızı da aile danışmanına dönüştürdük” dedi. Boğaziçi Üniversitesi ile işbirliği yaparak banka çalışanlarının eğitimine yönelik Bireysel Satış Akademisi’ni kurduklarını belirten Civil, böylece kendi bünyesinden 540 aile danışmanını şimdiden yetiştirmiş olduklarını söyledi. Civil “Ekimde ilki gerçekleştirilen Aile Akademisi kapsamında bugüne kadar 118 şubede eğitim verildi. Hedefimiz yıl sonuna kadar 20 bini aşkın aile bireyine ulaşmak” dedi. Civil, şirketler, belediyeler, okullar ve sendikalardan yoğun talep aldıklarını vurguladı. TEB Genel Müdür Yardımcısı Mendi ise Aile Akademisi ile bireyleri ev ekonomisi, kredi kartlarının doğru kullanımı, internet bankacılığı gibi bankacılık işlemlerinde bilinçlendirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Sırada Moody’s var
TEB Genel Müdürü Civil, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarının not artırımına ilişkin de değerlendirmede bulundu. Fitch’in Türkiye’nin notunu yatırım yapılabilir ülke seviyesine çıkartmasının ardından 6 ay içinde Moody’s’ten de bir not artışı beklediğini kaydeden Civil “Fitch yaptığı için onlarda yapmak zorunda kalacaklar. Çünkü şirket ratinglerinden de para kazanıyorlar” dedi. Fitch’in not artışının kısa dönemde hissetmeyeceğini, çünkü piyasanın zaten not artışını fiyatladığını kaydeden Civil “Ancak önümüzdeki dönemde bunun etkisi daha çok hissedilecek” diye konuştu.
ATM KAYISIYA GİRDİ
TEB her yıl yaptığı Akıl Fikir Yarışması’ndan çıkan inovatif fikirleri de hayata geçiriyor. Civil “Bu yarışmada gençlerden biri illerin özel ürünlerine yönelik ATM fikriyle geldi. Projeyi hayata geçirirken bir araştırma yaptık. ‘Hangi şehir ne ile özdeşleşmiştir’ sorusunu sorduğumuzda en çok alınan cevabın Malatya-kayısı olduğunu gördük. Zaten bizim de banka olarak kayısı ihracatında önemli payımız var. O yüzden Malatya’dan başladık. Bu fikir ağırlıklı olarak Anadolu’daki illerimizde hayata geçecek. Facebook’ta anket yaparak bir sonraki ili ve o ilde ne temada ATM heykeli yapacağımıza karar vereceğiz” dedi.
Parayla aram iyi değil: Malatya’daki toplantıya TEB’in reklam yüzü Yalan Dünya dizisinin Selahattin karakterini canlandıran Olgun Şimşek de katıldı. Şimşek, tasarruflarını nasıl değerlendirdiğine ilişkin bir soruyu şöyle yanıtladı: “Paramla aram çok iyi değil. Şimdi yavaş yavaş ileriye yönelik yatırımlar yapmaya çalışıyorum. Gayrimenkul, mevduat hepsinden biraz var.”