15 Aralık 2024 Pazar / 14 CemaziyelAhir 1446

Tüketiciye müjde! Artık o para ödenmeyecek

Dün yayımlanan abonelik sözleşmelerine yönelik yönetmeliğe göre taahhütlü aboneliklerde artık ‘ceza’ olmayacak.

25 Ocak 2015 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Tüketiciye müjde! Artık o para ödenmeyecek
Habertürk gazetesinde yer alan habere göre; internet, dijital yayın ve telefon hizmetlerinde taahhütlü aboneliklerde yaşanan iptal çilesi sona eriyor. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın, Resmi Gazete’de dün yayımlanan abonelik sözleşmelerine yönelik yönetmeliğinde getirilen düzenlemeler şöyle:
 
MÜCBİR SEBEPLER YAZILACAK
 
Hizmet bedelinin bir tarife üzerinden hesaplanması durumunda, tüketici tarafından seçilen tarifenin içeriği ve birim tüketim bedeli ile tüketim dönemi sözleşmede ayrıntılı olarak yer alacak. Sözleşmede, mal veya hizmetin temini için abonenin kullanımına sunulan sayaç, modem ve benzeri cihazların değişiminin yasal yükümlülüklere uygun olarak yapılabileceğine ilişkin bilgi de bulunacak.
 
AYDA BİR FATURA 
 
Satıcı veya sağlayıcı tarafından uygulanacak faturalandırma dönemleri, sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça bir ay olacak. Abonelik sözleşmesine ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi için bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hatta olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife seçilemeyecek.
 
BEDEL ALINMAYACAK
 
Tüketici, süresi 1 yıl ya da daha fazla olan abonelik sözleşmelerini, hiçbir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden iptal edebilecek. Bu tür aboneliklerde taahhütname yazılı olacak. Taahhüt sesli iletişim araçlarıyla verildiyse 14 gün içinde yazılı taahhüt hazırlanacak. Bu durumda satıcının talep edeceği bedel, cihaz ya da diğer fayda bedellerinin tahsil edilmemiş kısmı kadar olacak. Tüketicinin yerleşim yeri değişir ve hizmetin tüketiciye sunulması fiilen imkânsız olursa, tüketici hiçbir bedel ödemeyecek. Fesih talebi 7 gün içinde yerine getirilecek.
 
KESİNTİ 48 SAAT ÖNCEDEN BELİRTİLECEK
 
Hizmete ilişkin ücretlendirme, hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlayacak. Bakım, kontrol ve onarım gibi nedenlerle mal ve hizmet sunumu duracaksa, bunun başlangıç ve bitiş tarihi en az 48 saat öncesinden tüketiciye yazılı olarak bildirilecek. Örneğin elektrik kesintileri de 48 saat öncesinden tüketiciye duyurulmak zorunda olacak.
 
KESİLMEYEN DİJİTAL YAYININ PARASI ALINMAYACAK 
 
Belirli süreli abonelik sözleşmelerinde, ancak tüketici isterse sözleşme belirlenen süre sonunda uzatılacak. Sözleşme süresi sonunda tüketiciden açık bir talep veya onay almadığı halde mal veya hizmet sunmaya devam eden satıcı veya sağlayıcı, sunulan bu mal veya hizmet için hiçbir bedel talep edemeyecek.